Development and Learning Center (DLC)

 

Nowość na polskim rynku

Źródłem przewagi konkurencyjnej organizacji jest zespół wykwalifikowanych pracowników, dlatego dla naszych Klientów przygotowaliśmy specjalną ofertę wspierającą proces rozwoju menedżerów – Development and Learning Center. To dynamiczna i angażująca metoda kształcenia, pozwalająca na kilkukrotny pomiar kompetencji i powtarzanie informacji zwrotnej w celu wzmocnienia rezultatów uczenia się i stymulowania zmiany zachowań.

Korzyści z zastosowania DLC

  • Zdynamizowanie procesu zmian u uczestników DLC poprzez kilkukrotny pomiar kompetencji i powtarzaną informację zwrotną.
  • Efektywność działania rozwojowego poprzez koncentrację na kilku kluczowych kompetencjach – tych, które wymagają zdecydowanej, szybkiej poprawy.
  • Zwiększenie akceptowalności uzyskanych wyników sesji przez uczestników – poprzez natychmiastową informację zwrotną dotyczącą ocenianych kompetencji z odwołaniem do zebranych informacji o zaobserwowanych zachowaniach uczestników.
  • Uruchomienie procesu uczenia się uczestników w sprzyjających kontrolowanych warunkach, poprzez włączanie przez nich nowych zachowań reprezentujących wyższe poziomy kompetencyjne lub wygaszanie zachowań z niższych poziomów w kolejnych ćwiczeniach i działaniach podczas sesji.
  • Zwiększenie skuteczności i wpływu sesji na zmianę zachowań poprzez jej obiektywny przebieg – między innymi poprzez korzystanie z bardzo precyzyjnie opisanych kompetencji, co najmniej 3-4-krotne ocenianie jednej kompetencji w trakcie sesji, każda kompetencja w ćwiczeniu oceniana przez dwóch asesorów, uczestnicy oceniani przez zespół asesorów – zmiana asesorów gwarancją obiektywnej oceny.
  • Pogłębiona diagnoza potencjału kompetencyjnego uczestnika sesji poprzez korzystanie z szerokiego zestawu narzędzi, w tym testów psychologicznych.

Metodologia DLC

  • Standardy międzynarodowe – budowa i realizacja Development and Learning Center jest zgodna z międzynarodowymi standardami odnośnie do przygotowywania i prowadzenia AC/ DC – Guidelines and Ethical Considerations for Assessment Center Operations, International Task Force on Assessment Center Guidelines (2009).
  • Job related @ fidelity – w DLC odtwarzane są najważniejsze elementy wykonywanych na danym stanowisku zadań (job related), a wyniki uzyskiwane przez uczestników są rejestrowane i porównywane z umiejętnościami wymaganymi na tym stanowisku. Zastosowane symulacje odzwierciadlają konkretne sytuacje z pracy zawodowej (fidelity). Nie odtwarzają jednak rzeczywistości, w której funkcjonuje uczestnik, aby nie czerpał ze sprawdzonych rozwiązań stosowanych w swojej codziennej pracy.
  • Competency-Based Checklist – korzystanie z precyzyjnie opisanych kompetencji (zachowań reprezentujących poszczególne poziomy).
  • Różnorodność metod oceny kompetencji (ćwiczenia indywidualne, grupowe, case’y, testy psychologiczne).
  • Przeszkolony i wykwalifikowany zespół asesorski – gruntowne przygotowanie każdego asesora do pełnienia funkcji w DLC ze szczególnym uwzględnieniem roli związanej z udzielaniem informacji zwrotnej.

Model sesji DLC

Krótki opis przebiegu DLC

  • W DLC może uczestniczyć do 6 osób.
  • Program DLC jest realizowany w trakcie jednego lub dwóch dni.
  • W trakcie sesji DLC asesorzy, obserwując uczestników – podczas wykonywania różnorodnych ćwiczeń zarówno indywidualnych, jak i grupowych – oceniają ich poziom kompetencji. (W DLC wykorzystywane są również testy psychologiczne, które pozwalają na ocenę potencjału rozwojowego.)
  • Po każdym bloku zajęć uczestnicy dokonują self-reflection (samooceny kompetencji) oraz otrzymują od asesora indywidualną informację zwrotną (feedback).
  • W trakcie feedbacku asesor omawia z uczestnikiem oceny poszczególnych kompetencji, jak i zachowania, które ujawniał on w trakcie danego fragmentu sesji. Uczestnik po każdym etapie pracy, zbierając informacje o swoich mocnych i słabych stronach, wskazuje najistotniejsze cele rozwojowe na najbliższy blok ćwiczeń. (Bezpośredni feedback po bloku ćwiczeń powoduje, że uczestnicy intensywnie się uczą już w trakcie trwania samej sesji, implementują wnioski z wcześniej wykonanych zadań, dzięki czemu z każdym kolejnym ćwiczeniem ich zachowania reprezentują coraz wyższe poziomy kompetencyjne). W trakcie pracy bardzo duży nacisk kładzie się na zrozumienie i zaakceptowanie przez uczestnika informacji zwrotnej. Uczestnik samodzielnie ma wskazać obszary, które są dla niego najważniejsze do opanowania w kolejnej części sesji. Działania wskazane przez uczestnika wzmacniają jego odpowiedzialność i zaangażowanie.
  • Tydzień po zakończeniu sesji DC uczestnicy otrzymują raporty indywidualne, zawierające oceny poszczególnych kompetencji, wyniki testów psychologicznych oraz rekomendacje rozwojowe.
  • Na bazie self-reflection, informacji zwrotnych i raportu uczestnicy opracowują indywidualne plany rozwoju. W tym czasie dostępni są asesorzy (rozumiani tutaj bardziej jako obserwatorzy, coachowie), z którymi uczestnicy mogą konsultować założenia planu rozwojowego. Tak budowane plany rozwoju są w pełni dopasowane do potrzeb uczestników, uwzględniają również działania/ projekty w organizacji służące rozwojowi, perspektywę czasu rozwoju oraz wsparcie innych osób w tym procesie (przełożeni, HR).
  • Dział HR na zakończenie procesu otrzymuje raport zbiorczy, prezentujący kompetencje i potencjał rozwojowy uczestników sesji, rekomendacje rozwojowe zarówno dla poszczególnych osób, jak i całej grupy.

 

Zapraszamy do kontaktu

dr Anna Bugalska
Dyrektor Działu Doradztwa i Badań Organizacyjnych
abugalska@ibd.pl, tel. 695 114 411
kontakt@ibd.pl, tel. (22) 618 85 83

Formularz zgłoszeniowy

 

 

Formularz zgłoszeniowy

  • Aby zamówić szkolenie zamknięte wypełnij formularz. Doradca wkrótce skontaktuje się z Tobą.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez IBD Business School Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, właściciela serwisu IBD.pl w celu świadczenia oraz ewaluacji zamówionych usług oraz akceptuję Regulamin serwisu.
    Wyrażam zgodę na wykorzystanie i przetwarzanie moich danych osobowych do celów marketingowych przez Polską Fundacja Badań nad Zarządzaniem oraz IBD Business School Sp. z o.o. (zgodnie z Ustawą o ochronie danych osobowych z dnia 29.08.1997 r., Dz. U. z dn. 29.10.1997 r.).

Formularz zgłoszeniowy - doradztwo i badania

  • Aby zamówić usługę doradczą IBD Business School wypełnij formularz. Doradca wkrótce skontaktuje się z Tobą.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez IBD Business School Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, właściciela serwisu IBD.pl w celu świadczenia oraz ewaluacji zamówionych usług oraz akceptuję Regulamin serwisu.
    Wyrażam zgodę na wykorzystanie i przetwarzanie moich danych osobowych do celów marketingowych przez Polską Fundacja Badań nad Zarządzaniem oraz IBD Business School Sp. z o.o. (zgodnie z Ustawą o ochronie danych osobowych z dnia 29.08.1997 r., Dz. U. z dn. 29.10.1997 r.).
template_PageSubMenu_doradztwo_badania.php