Individual Competence Profile (ICP) – Ocena kompetencji metodą 360 stopni

Nasze podejście

  • Individual Competence Profile (ICP) to autorskie narzędzie Instytutu do oceny kompetencji tzw. metodą 360 stopni i wspierającym osoby oceniane w ich rozwoju. Ocena 360 stopni polega na ocenianiu kompetencji przez inne osoby. Umożliwia to poszerzenie perspektywy i zmianę patrzenia na siebie.
  • Możliwa jest nieograniczona ilość grup oceniających i osób ocenianych. Ilość grup oceniających jest uzależniona od sytuacji firmy. Najczęściej wykorzystywane grupy ocenianych przez naszych klientów: przełożony, podwładni, współpracownicy, klienci zewnętrzni i wewnętrzni. Rekomendujemy ilość osób ocenianych do 20 osób.
  • Cały proces oceny 360 stopni od momentu podjęcia decyzji po udzielenie informacji zwrotnej możemy zakończyć w trakcie 6 tygodni. Długość trwania procesu oceny jest uzależniona od zaangażowania firmy i wsparcia na każdym etapie realizacji oceny.

 

 

Ocena 360 – co nas wyróżnia

  • Kwestionariusz ICP zweryfikowany pod względem psychometrycznym i dostosowany do specyfiki polskich organizacji
  • Szeroka pula kompetencji pozwalająca na ich adekwatny dobór do potrzeb organizacji
  • Możliwość oceniania w jednym czasie dużej liczby menedżerów przez różne grupy oceniające
  • Dopasowanie zawartości raportu do specyfiki organizacji: raport dostępny w wersji skróconej i rozszerzonej
  • Dostępność raportu zbiorczego pozwalającego na analizę całej ocenianej grupy, pokazanie zbiorczych potrzeb rozwojowych i rekomendacji dla kolejnej oceny
  • Elastyczność w dopasowaniu się do oczekiwań klienta
  • Pełna informatyzacja procesu
  • Zapewnienie bezpieczeństwa i ochrony danych

 

Korzyści ICP

  • Kompleksowy obraz kompetencji pracownika
  • Zobiektywizowana informacja o mocnych stronach i obszarach do rozwoju pochodząca z wielu źródeł
  • Wiedza niezbędna do planowania ścieżek kariery
  • Wzrost trafności decyzji o działaniach rozwojowych
  • Powiązanie planów rozwojowych pracowników z kierunkami rozwoju organizacji
  • Możliwość wykorzystania ICP w długoterminowym pomiarze efektywności szkoleń
  • Kształtowanie i wzmacnianie pożądanych zachowań wśród pracowników
  • Budowanie kultury otwartej komunikacji w organizacji

 

Metodologia ICP

  • Spójna i zweryfikowana statystycznie koncepcja kompetencji oraz składających się na nią zachowań
  • Ocena kompetencji na podstawie możliwych do zaobserwowania zachowań
  • Pomiar szeregu zachowań składających się na daną kompetencję
  • Informacja zwrotna dla osób ocenianych zawsze wsparta facylitacją
  • Określenie poziomu kompetencji na podstawie częstości występowania zachowań
  • Sprawdzenie jakości narzędzia ICP w badaniach nad pracownikami polskich organizacji

 

Zapraszamy do kontaktu

dr Anna Bugalska
Wiceprezes Zarządu
ds. Doradztwa i Badań Organizacyjnych
Dyrektor Programowy Centrum Eksperckiego
Zarządzanie Kapitałem Ludzkim
abugalska@ibd.pl, tel. 695 114 411
kontakt@ibd.pl, tel. (22) 618 85 83