Strategia HR (HR Strategy)

Rolą działów HR jest wspieranie biznesu w osiąganiu celów biznesowych w krótkim i długim horyzoncie działania.

Efektywnie funkcjonujący HR wiąże podejmowane przez siebie działania w obszarze zarządzania kapitałem ludzkim z wyzwaniami biznesowymi. Pierwszym krokiem w budowaniu strategicznej roli HR jest stworzenie strategii HR wynikającej z potrzeb strategii biznesowej.

  • Określanie wyzwań biznesu w obszarze zarządzania kapitałem ludzkim
  • Definiowanie strategii HR
  • Wdrażanie strategii HR
  • Komunikacja strategii HR
  • Zapewnienie spójności Strategii HR. Budowa polityk HR
    • Polityka rekrutacji
    • Polityka talent management
    • Polityka wynagradzania i motywowania
    • Polityka rozwoju pracowników i inne polityki
  • Zarządzanie kompetencjami jako strategiczna integracja działań HR
  • Budowanie strategicznej roli HR
  • Wdrażanie HR biznes partneringu
  • Wdrażanie generycznego modelu HR
  • Budowa struktur HR
  • Mierzenie wpływu HR na biznes