IBD w mediach

Sztuka, nie wyrobnictwo

Coaching jest modny nie tylko w Polsce. Słychać też, że za pracę coacha, jak się niektórym wydaje lżejszą niż trenera, można brać bardzo duże pieniądze. Stąd pojawiają się ważne pytania: Kim są coachowie? Z jakich powodów rózne osoby decydują się na to zajęcie? Co warto uwzględnić, wybierając zawód coacha w Polsce?

Kategorie: IBD w mediach

Testy w biznesie – jak i po co są stosowane

Testy są wykorzystywane w firmach do różnych celów – nie tylko np. w rekrutacji i nie tylko przez dyplomowanych psychologów. Jak duża jest skala tego zjawiska, w tym proceder nielegalnego wykorzystywania testów, o nie zawsze znanych własnościach psychometrycznych? Jakie kryteria są stosowane przy wyborze testów w zależności od celów? Jakie są źródła ich pochodzenia? Czy, wreszcie, nie wyciąga się zbyt daleko idących wniosków z uzyskiwanych wyników?

Kategorie: IBD w mediach

Model niechęci i braku pieniędzy

W teorii wszystko wydaje się oczywiste – wiemy, czym jest kompetencja, zdajemy też sprawę ze złożoności problemu i konsekwencji, jakie niesie ze sobą wadliwe zastosowanie różnych narzędzi. W praktyce jednak bywa różnie, bo model kompetencyjny to skomplikowana metoda zarządzania ludźmi.

Kategorie: IBD w mediach

Nie wyrzucajcie pieniędzy w błoto

Zamawiając usługę Assessment center, warto nie tylko skalkulować koszty, ale przede wszystkim dopilnować wymagań metodologicznych. Inaczej szkoda na to pieniędzy. „Puls Biznesu”: Assessment Center (AC) i Development Center (DC) są ostatnio bardzo popularne. Dlaczego? Dr Victor Wekselberg, konsultant, dyrektor działu doradztwa organizacyjnego Instytutu Rozwoju Biznesu: Bo są uważane za trafne metody rekrutacji i selekcji pracowników. Pytanie tylko czy rzeczywiście tak jest, czy ich skuteczność weryfikowana i czy ich stosowanie w Polsce idzie w parze z jakością przygotowania i używania.

Kategorie: IBD w mediach

Kult demokracji. Partnerstwo w biznesie – moda czy dojrzały model działania

Partnerstwo jest słowem o pozytywnym zabarwieniu, podobnie jak inne, które mają teraz swoje „pięć minut”: otwartość, innowacyjność, elastyczność, dynamika. Napisane lub powiedziane zaczynają budować pozytywne nastawienie w tych, którzy ich używają, i w tych, do których są kierowane. Skoro wszyscy są zadowoleni, to czy warto szukać „dziury w całym”? Można zadać zatem pytanie, czy polskie firmy szkoleniowe są partnerami dla biznesu?

Kategorie: IBD w mediach

Ja w czasie, czyli utracone korzyści w zbędnych e-mailach

Umiejętność zarządzania czasem w dzisiejszych realiach staje się coraz bardziej nieodzowna. Jest wymagana i oczekiwana przez wszystkich pracodawców, bez wyjątku. Większość rozmów rekrutacyjnych zawiera jedno z pytań pod tytułem: a jak pan, pani łączyła to czy tamto, godziła pracę… itd. Pytamy, wyciągamy wnioski z uzyskanych odpowiedzi, po czym nasza pieczołowicie zrekrutowana osoba trafia do organizacji.

Kategorie: IBD w mediach

Lepiej mniej, ale lepiej, czyli o rekrutacji agentów ubezpieczeniowych

Wśród menedżerów firm ubezpieczeniowych panuje powszechne przekonanie, że jest to niezwykle trudne zadanie, że ludzie nie chcą zarabiać pieniędzy, nie chcą karier w zawodzie agenta. Kończąc studia wybierają banki, ponieważ zawód doradcy bankowego cieszy się w opinii społeczeństwa większą estymą i przede wszystkim daje większe bezpieczeństwo finansowe ze względu na stałą pensję.

Kategorie: IBD w mediach

(Nie)bezpieczny lakmus

Precyzyjna ocena kompetencji pracowników nabiera coraz większego znaczenia w działaniach personalnych. Stąd między innymi wynika popularność assessment i development Centre (AC/DC). Ta metoda oceny kompetencji jest jednak zbyt droga i trudna logistycznie, aby firmy mogły sobie pozwolić na częste jej stosowanie.

Kategorie: IBD w mediach

Od przekonania do zaangażowania i odpowiedzialności

Przewagę rynkową w dzisiejszych, jakże burzliwych i zmiennych czasach zdobywa się potencjałem ludzkim w organizacji. Mówi się i pisze o tym, że na obecnym rynku usług wygrywa się obsługą klienta, do której potrzebni są profesjonalnie przygotowani, zaangażowani pracownicy. Pracownicy pełniący rolę doradców klienta.

Kategorie: IBD w mediach

Patrzeć w tym samym kierunku

Problematyka współpracy działów HR z firmami szkoleniowymi wydaje się zyskiwać na sile w okresie wzmożonych konkursów na dofinansowywanie projektów w ramach EFS. Okres kryzysu dosyć boleśnie dotknął rynek szkoleniowy, wymuszając na organizacjach weryfikację kosztów związanych z inwestowaniem w rozwój pracowników.

Kategorie: IBD w mediach