Nieudana co druga fuzja?

W świątecznym numerze magazynu „Personel i Zarządzanie” (nr 12/2013) warte uważnej lektury są jak zawsze dobrze opisane studia przypadków, co nie jest tak często spotykane, które mogą inspirować do podjęcia próby, by sprawdzone w danej firmie rozwiązania mądrze zaadaptować we własnej. Olga Niziołek w artykule „Opłacalna różnorodność” przedstawia case dotyczący firmy Henkel. Pokazuje, że właśnie różnorodność, z której poważnym traktowaniem nie zawsze sobie radzimy, i to nie tylko w biznesie, może być „…siłą napędową w rozwoju firmy i osiągania sukcesów. Dzięki odmiennym sposobom myślenia i działania pracowników można osiągnąć lepsze wyniki biznesowe. Dlatego firma Henkel kładzie nacisk na różnorodność w swojej strategii biznesowej do 2016 roku.”

Polecamy także rozmowę z Michaelem J. Gibbsem, dyrektorem programu Executive MBA w University of Chicago Booth School of Business, pt.  „Dlaczego fuzje nie zawsze się udają?” Odpowiedź  M. Gibbsa na tak postawione pytanie jest niezwykle ciekawa, ale jeszcze bardziej opinia, że ponad połowa fuzji „…kończy się porażką, a integracja dotąd osobno działających przedsiębiorstw pozostaje fikcją”. Tę rozmowę warto przeczytać nie raz, a ostatni – przed podjęciem ewentualnej decyzji o fuzji.

W numerze czytelnicy znajdą również artykuły m.in. o wykorzystywaniu referencji w procesie rekrutacji, systemach motywacyjno-premiowych dla działów sprzedaży czy o coachingu grupowym. Haerowcy koniecznie powinni  przeczytać wszystkie teksty z działu „Narzędzia HRM”, w tym artykuł Beaty Chorągwickiej-Majstrowicz, praktyka HR o metodzie assessment centre i o tym, dlaczego jej wyniki często są niezadawalające.

Powrót...