Zadbaj o sprzedaż w swojej firmie

Projekt realizowany przez Polską Fundację Badań nad Zarządzaniem prowadzącą placówkę kształcenia ustawicznego pod nazwą „Instytut Rozwoju Biznesu” (nr ewid. 336 K).

Zadbaj o sprzedaż w swojej firmie był regionalnym otwartym projektem szkoleniowym. Uczestnicy rekrutowani z terenu województwa małopolskiego.

Cele projektu

Rozwijanie potencjału pracowników zatrudnionych w mikro, małych i średnich przedsiębiorstwach woj.  małopolskiego z zakresu obsługi klienta, sprzedaży i negocjacji, zgodnie z nowoczesnymi standardami dopasowanymi do zmian zachodzących na rynku. Uczestnicy zdobędą nową wiedzę i umiejętności, które zwiększą ich skuteczność w sprzedaży i negocjacjach.

Grupa docelowa

Zapraszamy do udziału w szkoleniach właścicieli, menedżerów i specjalistów z firm z woj. małopolskiego.

Kryteria udziału w projekcie, które są wymagane od firm i pracowników:

  • firma należy do sektora mikro, małych lub średnich przedsiębiorstw (link do kwalifikatora MŚP)
  • firma posiada struktury organizacyjne na terenie województwa małopolskiego
  • pracownik zatrudniony jest na umowę o pracę lub jest właścicielem przedsiębiorstwa pełniącym w nim funkcje kierownicze lub wspólnik/ partner
  • miejscem wykonywania pracy jest teren woj. małopolskiego
  • firma nie uzyskała wcześniej pomocy publicznej lub pomocy de minimis na projekty szkoleniowe zamknięte w ramach Poddziałania 8.1.1. POKL
  • w szczególności zapraszamy osoby niepełnosprawne
  • pierwszeństwo w naborze mają także osoby z wykształceniem maksymalnie średnim lub w wieku powyżej 50 lat

Korzyści dla uczestników i organizacji

  • Poznanie nowoczesnych narzędzi sprzedaży pozwoli zwiększać przychody, pozyskiwać nowych klientów i zatrzymywać ich na dłużej
  • Nowoczesne standardy obsługi klienta wdrażane w firmie wzmocnią relacje i w ten sposób zwiększą przewagę konkurencyjną: konkurencja obsługą, a nie ceną sprawia, że klienci chętniej wracają
  • Techniki prowadzenia negocjacji umożliwią lepszą dbałość o ochronę własnych interesów, pozwolą budować partnerstwo i trwałe relacje z kontrahentami
  • Wymiana doświadczeń z innymi firmami i trenerem – wdrożenie bardziej efektywnych rozwiązań we własnej firmie – wzrost wyników firmy

 

Tematyka projektu „Zadbaj o sprzedaż w swojej firmie”

Każdy moduł stanowi odrębne szkolenie. Zapraszamy do udziału w jednym module, dwóch lub trzech wybranych modułach.

Moduł 1. Skuteczna sprzedaż – klient indywidualny – B2C

  1. Kompetencje skutecznego handlowca
  2. Znaczenie proaktywnej postawy handlowca na jego efektywność
  3. Model SMART jako narzędzie wyznaczania celów sprzedażowych
  4. Sprzedaż TRANSAKCYJNA i DORADCZA (różnice i podobieństwa)
  5. Reguły wywierania wpływu i ich zastosowanie w procesie sprzedaży
  6. Prospecting w B2C
  7. Etapy procesu sprzedaży (koło sprzedaży) B2C
  8. Autoprezentacja
  9. Model AIDA
  10. Badanie potrzeb
  11. Techniki prezentacji produktu
  12. Metaprogramy jako narzędzie zwiększające efektywność handlowca
  13. Prezentacja produktu z wykorzystaniem metaprogramów
  14. Wyjaśnianie wątpliwości/obiekcji
  15. Sprzedaż wiązana
  16. Finalizacja i zamknięcie sprzedaży
  17. Obsługa posprzedażowa
  18. Polecenia i referencje
EDYCJEMIASTOSESJA ISESJA II
Edycja 1*Kraków12-13.11.1206-07.12.12
Edycja 2Kraków11-12.02.1311-12.03.13
Edycja 3Kraków10-11.06.1315-16.07.13
Edycja 4Tarnów31.03-01.04.1407-08.04.14
Edycja 5Kraków14-15.10.1312-13.11.13
Edycja 6Kraków18-19.04.1310-11.10.13
Edycja 7Kraków18-19.04.1310-11.10.13

 

Moduł 2. Skuteczna sprzedaż – klient biznesowy/instytucjonalny – B2B

  1. Kompetencje skutecznego handlowca
  2. Znaczenie proaktywnej postawy handlowca na jego efektywność
  3. Model SMART jako narzędzie wyznaczania celów sprzedażowych
  4. Sprzedaż TRANSAKCYJNA i DORADCZA (różnice i podobieństwa)
  5. Reguły wywierania wpływu i ich zastosowanie w procesie sprzedaży
  6. Prospecting w B2B
  7. Etapy procesu sprzedaży (koło sprzedaży) B2B
  8. Przygotowanie do wizyty i zebranie informacji
  9. Rozpoczęcie wizyty i otwarcie kontaktu
  10. Badanie potrzeb (biznes. i osobiste)
  11. Metaprogramy jako narzędzie zwiększające efektywność handlowca
  12. Prezentacja produktu z wykorzystaniem metaprogramów
  13. Modele wyjaśniania wątpliwości/obiekcji
  14. Sprzedaż wiązana
  15. Finalizacja i zamknięcie sprzedaży
  16. Zarządzanie relacjami
EDYCJEMIASTOSESJA ISESJA II
Edycja 1Kraków17-18.11.1208-09.12.12
Edycja 2Kraków09-10.03.1313-14.04.13
Edycja 6Kraków13-14.04.1327-28.04.13
Edycja 7Kraków07-08.04.1428-29.04.14
Edycja 3Kraków13-14.07.1310-11.08.13
Edycja 4Kraków19-20.09.1317-18.10.13
Edycja 5Kraków19-20.10.1316-17.11.13

 

Moduł 3. Profesjonalna obsługa klienta B2C

  1. Istota i znaczenie POK
  2. Dlaczego wymagania klientów ciągle rosną?
  3. Komunikacja werbalna
  4. Komunikacja niewerbalna
  5. Szumy komunikacyjne
  6. Techniki aktywnego słuchania
  7. Techniki dopasowania się do klienta na poziomie werbalnym i niewerbalnym
  8. Typologia klientów (profile osobowości)
  9. Elementy dopasowania się do danego typu osobowości
  10. Piramida potrzeb klientów
  11. Etapy obsługi
  12. Wizerunek handlowca
  13. Język zwrotów negatywnych i pozytywnych
  14. Asertywność w kontaktach z klientami
  15. Narzędzia asertywnej komunikacji
  16. Trudne sytuacje w sytuacjach obsługi klienta
  17. Techniki odmowy i zabezpieczania relacji
  18. Obsługa klienta przez telefon
  19. Rozmowa przychodząca
  20. Model rozmowy wychodzącej
  21. Umówienie spotkania, a sprzedaż przez telefon
EDYCJEMIASTOSESJA ISESJA II
Edycja 1Kraków10-11.12.1207-08.01.13
Edycja 2Kraków15-16.04.1313-14.05.13
Edycja 3Kraków12-13.08.1316-17.09.13
Edycja 4Kraków17-18.05.1424-25.05.14
Edycja 5Kraków09-10.12.1313-14.01.14
Edycja 6Kraków31.05-01.06.1407-08.06.14

 

Moduł 4. Profesjonalna obsługa klienta B2B

  1. Istota i znaczenie POK
  2. Dlaczego wymagania klientów ciągle rosną?
  3. Komunikacja werbalna
  4. Komunikacja niewerbalna
  5. Szumy komunikacyjne
  6. Techniki aktywnego słuchania
  7. Techniki dopasowania się do klienta na poziomie werbalnym i niewerbalnym
  8. Typologia klientów (profile osobowości)
  9. Elementy dopasowania się do danego typu osobowości
  10. Piramida potrzeb klientów
  11. Etapy obsługi klienta
  12. Profesjonalna autoprezentacja
  13. Język perswazji
  14. Asertywność w kontaktach z klientami
  15. Narzędzia asertywnej komunikacji
  16. Trudne sytuacje w sytuacjach obsługi klienta
  17. Techniki odmowy i zabezpieczania relacji
  18. Obsługa klienta reklamacyjnego
  19. Korespondencja reklamacyjna
EDYCJEMIASTOSESJA ISESJA II
Edycja 1Kraków05-06.01.1302-03.02.13
Edycja 2Kraków11-12.05.1308-09.06.13
Edycja 3Kraków14-15.09.1312-13.10.13
Edycja 4Kraków05-06.11.1311-12.12.13
Edycja 5Kraków11-12.01.1408-09.02.14
Edycja 6Kluszkowce/Kraków14-15.06.1428-29.06.14
Edycja 7Kluszkowce/Kraków14-15.06.1428-29.06.14

 

Moduł 5. Profesjonalne negocjacje z wymagającym klientem

  1. Uwarunkowania przewagi negocjacyjnej
  2. Komunikacja i wywieranie wpływu
  3. Autoprezentacja
  4. Style negocjacyjne
EDYCJEMIASTOSESJA ISESJA II
Edycja 1Kraków07-08.03.1311-12.04.13
Edycja 2Kraków06-07.06.1311-12.07.13
Edycja 3Kraków07-08.09.1305-06.10.13
Edycja 4Kraków18-19.11.1316-17.12.13
Edycja 5Kraków06-07.02.1406-07.03.14
Edycja 6Kraków05-06.07.1419-20.07.14
Edycja 8Sromowce Niżne/Kraków24-25.06.1429-30.07.14
Edycja 7Kraków31.07-01.08.1421-22.08.14

 

Dla każdego modułu uczestnikom zostanie udostępnione szkolenie e-learningowe stanowiące uzupełnienie treści poruszanych na szkoleniu.

Słowa kluczowe: szkolenie EFS, szkolenia dofinansowane, szkolenia w woj. małopolskim

Metody szkoleniowe: miniwykłady, zajęcia warsztatowe, ćwiczenia.

Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej, w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.