Coaching dla menedżerów z Podkarpacia (PCD)

 

 

 

Partner programu

 

Projekt realizowany przez Instytut Rozwoju Biznesu Sp. z o.o.

Coaching dla menedżerów z Podkarpacia był BEZPŁATNYM regionalnym otwartym projektem szkoleniowym. Uczestnicy rekrutowani z terenu województwa podkarpackiego.

Cele projektu

  • Zbudowanie warsztatu coacha poprzez nabycie podstawowej wiedzy, pozwalającej na prowadzenie coachingu w firmie
  • Uzyskanie certyfikatu, będącego początkiem drogi nabywania wiedzy coachingowej podczas kolejnych etapów ścieżki rozwoju coacha
  • Pogłębienie wiedzy i umiejętności z zakresu coachingu
  • Uzyskanie międzynarodowych certyfikacji

Grupa docelowa

Do udziału zapraszamy właścicieli i pracowników mikro, małych i średnich przedsiębiorstw. Projekt skierowany jest wyłącznie do firm, które nie korzystały ze wsparcia w ramach projektów szkoleniowych realizowanych w ramach konkursów ogłoszonych dla Poddziałania 8.1.1 i 8.1.2 POKL w latach 2007-2012 przez WUP Rzeszów.

W ramach projektu są realizowane dwa poziomy zaawansowania:

  • poziom podstawowy: Coaching Fundamentals Certificate NMC (CFC)
  • poziom zaawansowany: Practitioner Coach Diploma NMC (PCD)

Kandydaci mogą wziąć udział w szkoleniu na jednym z dwóch poziomów. O zakwalifikowaniu się do CFC lub PCD będą decydować: posiadane wykształcenie ogólne oraz ankieta analizy potrzeb.

Kryteria udziału w projekcie, wymagane od firm i pracowników:

  • firma należy do sektora mikro, małych i średnich przedsiębiorstw (link do kwalifikatora MŚP)
  • firma posiada struktury organizacyjne na terenie województwa podkarpackiego
  • firma nie korzystała ze wsparcia w ramach projektów szkoleniowych realizowanych w ramach konkursów ogłoszonych dla Poddziałania 8.1.1 i 8.1.2 POKL w latach 2007-2012 przez WUP Rzeszów.
  • pracownik jest zatrudniony na umowę o pracę lub jest właścicielem przedsiębiorstwa, w którym pełni funkcje kierownicze lub jest wspólnikiem/ partnerem
  • wykształcenie min. licencjackie dla osób, które zakwalifikują się do uczestnictwa w szkoleniu na poziomie zaawansowanym – Practitioner Coach Diploma (PCD)
  • pierwszeństwo w naborze mają osoby w wieku powyżej 50 lat

Korzyści dla uczestników i organizacji

  • Udział w certyfikowanym programie Noble Manhattan Coaching, prowadzonym przez akredytowanego senior coacha Noble Manhattan i International Institute of Coaching
  • Wzrost efektywności prowadzonego coachingu, poprzez poznanie praktyki i narzędzi coacha
  • Możliwość przeprowadzenia sesji coachingowej (dotyczy PCD)
  • Dożywotnia możliwość udziału w warsztatach na całym świecie bez ponoszenia kosztów udziału w zajęciach oraz opieka coacha (po ukończeniu PCD)
  • Dostęp do bazy artykułów, wykładów, narzędzi coachingowych (po ukończeniu PCD)
  • Dzięki współdziałaniu z Instytutem Rozwoju Biznesu absolwenci NMC w Polsce otrzymują certyfikat zgodny z wytycznymi Ministerstwa Edukacji Narodowej po zdaniu egzaminu potwierdzającego uzyskane kwalifikacje
  • Zdobycie certyfikatu Noble Manhattan Coaching umożliwia przystąpienie do procesu certyfikacji międzynarodowej na wyższe poziomy aż do coacha seniora

Tematyka

Poziom podstawowy

COACHING FUNDAMENTALS CERTIFICATE NMC (3 dni szkolenia i 3 dni warsztatów, coaching praktyczny poza zajęciami oraz 3 indywidualne sesje mentorskie)

  • Cztery filary coachingu
  • Umiejętności słuchania w coachingu
  • Umiejętność zadawania pytań w coachingu
  • Model TGROW
  • Wartości
  • Coaching w organizacjach

Poziom zaawansowany

PRACTITIONER COACH DIPLOMA NMC (11 dni szkoleniowych i warsztatów, coaching praktyczny poza zajęciami, 6 indywidualnych sesji mentorskich oraz wirtualne wykłady)

  • Model TGROW
  • Feedback
  • Relacja coach klient
  • Model coachingu partnerskiego
  • Umiejętność słuchania
  • Techniki coacha
  • Model Disneya
  • Praktyki podnoszące efektywność coachingu
  • Pytania
  • Intuicja w coachingu
  • Narzędzia coacha
  • Prowadzenie sesji coachingowej

 

PROGRAM SZCZEGÓŁOWY – poziom zaawansowany

I. Warsztat stacjonarny

Część pierwsza

  • Model coachingu TGROW
  • Umiejętność aktywnego słuchania
  • Udzielanie informacji zwrotnej
  • Wyjaśnienie roli relacji coach-klient
  • Rozwój praktycznych umiejętności skutecznego coachingu
  • Przeniesienie dobrych zachowań ze szkolenia na relację coach-klient
  • Poznanie metod proaktywnego osiągania celów i rozwiązywania problemów
  • Poznanie sposobów określania tematów, które będą podlegać coachingowi
  • Zrozumienie istotności pomocy klientom w rozważaniu alternatyw i dokonywaniu wyborów
  • Model coachingu partnerskiego
  • Równowaga pomiędzy „pobieraniem” a „popychaniem”
  • Cechy idealnego coacha, analizy sytuacji z życia
  • Zrozumienie barier w coachingu
  • Zbudowanie planu rozwoju osobistego poprzez coaching
  • Poznanie „dobrych praktyk” we współczesnym środowisku coachingowym
  • Nabycie umiejętności gwarantujących sukces w coachingu

 

Część druga

  • Nauka coachingu jako techniki podnoszącej poziom osiągnięć
  • Poznanie sposobów generowania większej liczby twórczych pomysłów i strategii wcielania ich w życie
  • Nauka coachingu ukierunkowanego na podniesienie jakości życia,  adaptowania się do zmian, zorientowanie na zredukowanie stresu
  • Ćwiczenie umiejętności aktywnego słuchania, rozpoznawania i szybkiego reagowania na potencjalne przeszkody i problemy
  • Nabycie umiejętności rozpoznawania niedostatecznego poziomu umiejętności u innych i zmieniania sytuacji na lepsze
  • Poznanie serii nowych, sprawdzonych technik transformacyjnych wykorzystywanych przez coacha w swojej pracy
  • Pogłębienie rozumienia swojego umysłu oraz rozwój umiejętności obserwowania go i sterowania nim
  • Mistrzowskie opanowanie kluczowego zestawu różnic stymulujących swobodne, kreatywne myślenie
  • Poznanie metod odkrywana i rozwijania potencjału drugiego człowieka poprzez sponsoring
  • Nabycie podstawowej wiedzy na temat systemowego podejścia do coachingu
  • Model Disneya, technika Miracle Question
  • Wzorce ruchów gałek ocznych
  • Money Clinic – zmiana przekonań dotyczących zamożności
  • Od przekonań, przez konflikt, do integracji
  • Poziomy logiczne umysłu
  • Ograniczające przekonania oparte na supozycjach
  • Skrypt zmiany przekonań, konflikty przekonań
  • Linia czasu

 

Część  trzecia

  • Zwiększenie świadomości roli samooceny w coachingu
  • Rozpoznawanie poziomów samooceny
  • Praktyki coachingowe podnoszące samoocenę
  • Zrozumienie wagi podstawowych wartości
  • Zrozumienie związku pomiędzy wartościami a celami
  • Praktyki w coachingu służące identyfikacji podstawowych wartości
  • Wyodrębnianie wartości – ćwiczenie
  • Rozpoznanie związku pomiędzy wartościami i wizją a osiąganiem celów
  • Stosowanie coachingu wobec klientów celem rozpoznania ich wizji
  • Czym są cele?
  • Stosowanie coachingu wobec klientów celem wyznaczenia celów
  • Budowanie planu działania

II. Zagadnienia do opanowania w części eksternistycznej

  • Umiejętność aktywnego słuchania
  • Umiejętność zadawania pytań
  • Umiejętności konwersacyjne
  • Wartości
  • Przekonania
  • Model TGROW
  • Budowanie relacji coachingowej
  • Podnoszenie samooceny
  • Wyznaczanie celów
  • Osiąganie celów
  • Etyka coachingu
  • Analizy przypadków
Harmonogram projektu
EDYCJE MIASTO  I SESJA  II SESJI III SESJA IV SESJA V SESJA
Edycja 1 Rzeszów 25-27.07.14 30-31.08.14 27-28.09.14 25-26.10.14 29-30.11.14
Edycja 2 Rzeszów 5-07.09.14 11-12.10.14 15-16.11.14 21-22.02.14 10-11.01.15
Edycja 3 Rzeszów 13-15.10.14 17-18.11.14 8-9.12.14 12-13.01.15 9-10.02.15

Słowa kluczowe: szkolenie EFS, bezpłatne szkolenia EFS, szkolenia dofinansowane, szkolenia w woj. podkarpackim, coaching, model TGROW, certyfikacja, umiejętności coachingowe, coaching menedżerski

Metody szkoleniowe: miniwykłady, zajęcia warsztatowe, ćwiczenia, odgrywanie ról, dyskusje, studia przypadków, sesje mentorskie, coaching praktyczny poza zajęciami, wirtualne klasy

Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej, w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.