Stosujesz testy w swojej firmie? Według jakich standardów i czy masz uprawnienia?

Instytut Rozwoju Biznesu, Pracownia Testów Psychologicznych PTP i Polska Fundacja Badań nad Zarządzaniem przeprowadziły badanie ankietowe na temat stosowania testów w polskich firmach, a w szczególności – jak są wybierane, przez kogo użytkowane, do czego służą. Wyniki badania będą zaprezentowane podczas wspólnej konferencji „Testy w biznesie. Standardy a praktyka”, 11 marca 2011 roku w Centrum Konferencyjnym Instytutu w Serocku.

Konferencja zgromadzi twórców, wydawców i użytkowników testów, którzy – odnosząc się do wyników badania – przedstawią wzajemne oczekiwania zarówno jeśli chodzi o standardy stosowania testów, jak i wymagane kwalifikacje osób, które użytkują testy, a nie mają wykształcenia psychologicznego. Uczestnicy konferencji, zainteresowani udziałem w pracach na rzecz stworzenia polskich standardów normujących praktykę testowania, wejdą w skład grupy eksperckiej EFPA „EURO TEST – WO, która zainicjuje swoją działalność właśnie 11 marca. Opracowanie standardów będzie oczekiwanym i dużym krokiem naprzód w ułatwieniu dostępu do przeprowadzania testów dla niepsychologów, pracujących w działach HR, trenerów i coachów.

Testy i kwestionariusze psychologiczne to dziś codzienność w firmach. Z prostego powodu: ułatwiają podejmować decyzje o zatrudnieniu pracowników, oceniać ich, a także przygotowywać plany rozwojowo-szkoleniowe. Standardowe narzędzia HR, jak CV, wywiady i rozmowy, nawet AC/DC są niewystarczające. Testy psychologiczne pozwalają bowiem przeprowadzić wielowymiarową ocenę kompetencji i zdolności człowieka, lepiej „dopasować” go do kultury organizacji i wymogów kompetencyjnych na danym stanowisku, a w konsekwencji – zmniejszyć koszty organizacji związane z adaptacją nowych pracowników, ich awansem i rozwojem.

Patronem merytorycznym konferencji jest Polskie Towarzystwo Psychologiczne. Patronami medialnymi zaś „Personel i Zarządzanie”, Nowoczesna Firma, HRNews, „Puls Biznesu” i Biznes.Wieszjak.pl.

Powrót...