Ja w czasie, czyli utracone korzyści w zbędnych e-mailach

Kategorie: Artykuły, Przywództwo, rozwój menedżerski, HRM

Elżbieta Sawczyn || Umiejętność zarządzania czasem w dzisiejszych realiach staje się coraz bardziej nieodzowna. Jest wymagana i oczekiwana przez wszystkich pracodawców, bez wyjątku. Większość rozmów rekrutacyjnych zawiera jedno z pytań pod tytułem: a jak pan, pani łączyła to czy tamto, godziła pracę… itd. Pytamy, wyciągamy wnioski z uzyskanych odpowiedzi, po czym nasza pieczołowicie zrekrutowana osoba trafia do organizacji. I wszystkie nauki, szkolenia z tego zakresu „biorą w łeb”.

Lepiej mniej, ale lepiej, czyli o rekrutacji agentów ubezpieczeniowych

Kategorie: Artykuły, Przywództwo, rozwój menedżerski, HRM

Elżbieta Sawczyn || Wśród menedżerów firm ubezpieczeniowych panuje powszechne przekonanie, że jest to niezwykle trudne zadanie, że ludzie nie chcą zarabiać pieniędzy, nie chcą karier w zawodzie agenta. Kończąc studia wybierają banki, ponieważ zawód doradcy bankowego cieszy się w opinii społeczeństwa większą estymą i przede wszystkim daje większe bezpieczeństwo finansowe ze względu na stałą pensję. Jeśli decydują się na zawód agenta, to wybierają ubezpieczenia majątkowe, które może nie są prostsze w konstrukcji, ale łatwiej się je sprzedaje. K

(Nie)bezpieczny lakmus

Kategorie: Artykuły, Przywództwo, rozwój menedżerski, HRM

dr Victor Wekselberg || Precyzyjna ocena kompetencji pracowników nabiera coraz większego znaczenia w działaniach personalnych. Stąd między innymi wynika popularność assessment i development Centre (AC/DC). Ta metoda oceny kompetencji jest jednak zbyt droga i trudna logistycznie, aby firmy mogły sobie pozwolić na częste jej stosowanie. Inną dobrą metodą oceny kompetencji są systemy oceny 360 stopni, ale wymagają dużego zaangażowania organizacyjnego i nie mogą być użyte na przykład do selekcji.

Od przekonania do zaangażowania i odpowiedzialności

Kategorie: Artykuły, Przywództwo, rozwój menedżerski, HRM

Elżbieta Sawczyn || Przewagę rynkową w dzisiejszych, jakże burzliwych i zmiennych czasach zdobywa się potencjałem ludzkim w organizacji. Mówi się i pisze o tym, że na obecnym rynku usług wygrywa się obsługą klienta, do której potrzebni są profesjonalnie przygotowani, zaangażowani pracownicy. Pracownicy pełniący rolę doradców klienta. Kim zatem są owi doradcy klienta?

Polowanie na sprzedawcę

Kategorie: Artykuły, Marketing i PR, sprzedaż, obsługa klienta, Przywództwo, rozwój menedżerski, HRM

Agnieszka Jóźwik || Pan Zbyszek od kilkunastu lat prowadzi sklep i dobrze na tym wychodzi. Nie zagrażają mu wielkie markety ani centra handlowe. Ma stałe grono wiernych klientów. Badanie potrzeb, prezentacja oferty, finalizowanie transakcji, obiekcje… te terminy są mu obce. W życiu nie był na żadnym szkoleniu dla sprzedawców i nigdy na takie nie pójdzie, bo nie potrzebuje. Handlowanie ma we krwi. Pan Zbyszek kocha swój sklep i to co robi.

Assessment Center - wytyczne i reguły etyczne

Kategorie: Artykuły, Przywództwo, rozwój menedżerski, HRM

Niniejszy dokument stanowi wersję „Wytycznych” z 2008 roku, które były opracowywane począwszy od 1975 roku. Każda wersja została opracowana i zatwierdzona przez specjalistów z zakresu praktycznego wykorzystania assessment center (ośrodka oceny). „Wytyczne” stanowią zestawienie kwestii, które uznaje się za najważniejsze dla wszystkich użytkowników metody ośrodka oceny. Przykładowo, przy korzystaniu z ośrodka oceny podstawowym pojęciem jest zastosowanie symulacji związanych ze stanowiskiem pracy (job-related).

Patrzeć w tym samym kierunku

Kategorie: Artykuły, Przywództwo, rozwój menedżerski, HRM

dr Beatricze Andrzejewska || Firmy szkoleniowe zaczęły upatrywać dużą szansę w projektach dofinansowywanych przez EFS. Zrodziło to pytanie: na czym polega współpraca dwóch bytów tj. firmy szkoleniowej i działu personalnego, posiadających własne cele, priorytety, sposoby funkcjonowania. Panuje dość powszechna opinia, że projekty EFS mogą przyczyniać się do obniżenia jakości świadczonych usług szkoleniowych. Można też zastanawiać się czy nie jest jednak tak, że dofinansowanie projektów EFS wcale nie wpłynęło na sposób realizacji działań szkoleniowych – lecz raczej ujawniło/zdemaskowało jakość i formy współpracy firmy szkoleniowej i działu personalnego.

Relacja filmowa z V Spotkania Eksperckiego. Firma szkoleniowa – dostawca usług czy partner w biznesie

Kategorie: Przywództwo, rozwój menedżerski, HRM, Wideoteka, Zarządzanie

V Spotkanie Eksperckie  ||  Podczas spotkania zostały zaprezentowane wyniki internetowego badania ankietowego na temat współpracy z firmami szkoleniowymi. Dyskutowano m.in. o dwóch perspektywach w ich działalności – dostawcy usług i partnera biznesowego.

Firma szkoleniowa - dostawca usług czy partner w biznesie?

Kategorie: Przywództwo, rozwój menedżerski, HRM, Raporty z badań

Ankieta zaadresowana została do pracowników działów HR i dotyczyła współpracy z firmami szkoleniowymi. Celem internetowego badania ankietowego było uzyskanie informacji o celach stawianych przed firmą szkoleniową oraz stosowanych kryteriach doboru firm szkoleniowych. Przedmiotem badania był również poziom zaspokojenia potrzeb szkoleniowo-rozwojowych na poszczególnych poziomach w strukturze, jak i pozycja działów HR w organizacji. Analiza statystyczna przeprowadzona została na podstawie danych uzyskanych od 84 osób.

Menedżer uzależniony od pracy, czyli czym jest pracoholizm - nałogiem czy pasją

Kategorie: Artykuły, Przywództwo, rozwój menedżerski, HRM

dr Diana Malinowska || Potoczne obserwacje wskazują, że osoby, które pracują na stanowiskach zarządzających, są szczególnie narażone na pracoholizm, co zresztą znajduje potwierdzenie naukowe. W badaniach japońskich przeprowadzonych przez Kanai i Wakabayashi (2001) skonstatowano, że niższy wskaźnik pracoholizmu występuje u osób pracujących w warunkach kontrolowanych i ustrukturyzowanych, takich jak fabryki, manufaktury (blue-collars), w porównaniu do tzw. pracowników umysłowych (white-collars).