Źródła dofinansowania studiów MBA i studiów podyplomowych

Kategorie: Artykuły, Finanse, rynki kapitałowe, rachunkowość, Ład korporacyjny i prawo, Marketing i PR, sprzedaż, obsługa klienta, Przywództwo, rozwój menedżerski, HRM, Zarządzanie

W obecnej perspektywie finansowej istnieją 3 potencjalne możliwości ubiegania się o dofinansowanie studiów podyplomowych, w tym także studiów MBA: 1) środki dostępne w ramach Podmiotowego Systemu Finansowania, 2) środki dostępne w ramach Krajowego Funduszu Szkoleniowego, 3) dofinansowanie studiów podyplomowych dla osób bezrobotnych.

Kształcenie Menedżerów a MBA - fenomen popularności MBA. Rozmowy IBD.

Kategorie: Wideoteka, Zarządzanie

Rozmowy IBD || Profesorowie Henryk Sterniczuk i Jan Nowak, czyli praktycy z wieloletnim międzynarodowym doświadczeniem w zakresie kształcenia menedżerów, rozmawiają o tym, dlaczego studia MBA mając już ponadstuletnią historię, nadal cieszą się dużą popularnością.

Czy programy MBA dobrze rozwijają umiejętności „miękkie”?

Kategorie: Artykuły, Finanse, rynki kapitałowe, rachunkowość, Przywództwo, rozwój menedżerski, HRM, Zarządzanie

prof. Jan Nowak || Pracodawcy już od jakiegoś czasu apelują do szkół biznesu o lepsze przygotowanie absolwentów pod względem umiejętności „miękkich”. Ponadto ostatni światowy kryzys finansowy uświadomił nam, że „twarda” wiedza finansowa, którą szczyciło się wielu posiadaczy tytułu MBA pracujących na Wall Street, nie wystarcza, żeby być światłym, odpowiedzialnym specjalistą czy menedżerem. Potrzebna jest też dobrze rozwinięta inteligencja emocjonalna oraz zachowania etyczne i odpowiedzialność społeczna.

Postanowienia (nie tylko) noworoczne. Audycja TOK FM

Kategorie: Artykuły, Coaching, Przywództwo, rozwój menedżerski, HRM

Aureliusz Leżeński || W audycji Jana Stradowskiego „Człowiek 2.0” w TOK FM z 17 grudnia 2016 roku o noworocznych postanowieniach, ich trwałości, czy raczej – nietrwałości, z prowadzącym rozmawiali Aureliusz Leżeński, Dyrektor Szkoły Coachingu IBD-NMC i Fundacji Robinson Crusoe oraz dr Ewa Jarczewska-Gerc z Uniwersytetu SWPS.

Moc psychologii w marketingu i sprzedaży

Kategorie: Artykuły, Marketing i PR, sprzedaż, obsługa klienta

Katarzyna Ładniak-Grońska || Jak jest przydatna psychologia marketingu, nie trzeba nikogo przekonywać, a tym bardziej marketerów, którzy potrzebują czasem wiedzy i inspiracji w zakresie psychologicznych oddziaływań na konsumenta tak, aby zwiększyć efektywność sprzedażową podejmowanych działań marketingowych.

ROZMOWY IBD. Ustawiczne kształcenie menedżerów

Kategorie: Wideoteka, Zarządzanie

Rozmowy IBD || Rozmowa profesorów Jana Nowaka i Wiktora Askanasa o tym, dlaczego ustawiczne kształcenie i dzielenie się wiedzą są dziś konieczne, także w zarządzaniu, a może przede wszystkim. Wiedza w biznesie na czas nie zaktualizowana nie tylko staje się bezużyteczna, ale…

Jesteś gotowy czy nie, globalizacja przyjdzie po ciebie

Kategorie: Artykuły, Zarządzanie

prof. Grzegorz Jędrzejczak || Wielką zmianą, której jesteśmy świadkami – ale i uczestnikami – jest fakt, iż odwieczny problem gospodarczy – produkcja dóbr – przestał odgrywać pierwszoplanową rolę w zarządzaniu firmą. Dotyczy to nie tylko produktów podstawowych, takich jak odzież czy meble, ale również produktów wysokiej technologii, takich jak telewizory, smartfony czy samochody.

Marketing doświadczeń w budowaniu strategii marki i firmy

Kategorie: Artykuły, Marketing i PR, sprzedaż, obsługa klienta

Katarzyna Dziewanowska, dr Agnieszka Kacprzak, Katarzyna Ładniak-Grońska || Istotą koncepcji marketingu doznań jest doświadczenie oraz emocje wyniesione z interakcji z daną marką na każdym z tzw. punktów kontaktu. Jak wykorzystać to w sposób strategiczny?

Do kogo są adresowane studia MBA i jakie dają korzyści w rozwoju zawodowym?

Kategorie: Artykuły, Przywództwo, rozwój menedżerski, HRM, Zarządzanie

Włodzimierz K. Buśkiewicz || W latach światowego kryzysu finansowego (2008-2013) nastąpił w Polsce spadek zarówno liczby oferowanych programów, jak i liczby kandydatów na studia MBA. Natomiast w latach 2014-15 nastąpiło ożywienie zainteresowania takimi studiami; wzrosła zarówno liczba programów, jak i liczba kandydatów.

Coaching – wielka ściema czy też metoda rozwoju

Kategorie: Artykuły, Coaching, Przywództwo, rozwój menedżerski, HRM

Agnieszka Ausfeld || Coaching – ceniona metoda rozwoju, dzięki której wielu ludzi dotarło do swoich największych pragnień i osiągnęło swoje cele, nie tylko w krótkiej perspektywie, ale również długoterminowo. Wielu jest też ludzi, którzy pomimo rosnącej ilości zadowolonych klientów wypowiada się niepochlebnie na temat coachingu, definiując go jako „ściemę” czy „szarlatanerię”.