Seminarium IBD 19 lutego 2015

Kategorie: Wideoteka, Zarządzanie

Seminarium IBD || Temat spotkania „Mielizny demokratycznego kapitalizmu. Dlaczego w Polsce nie powstała i nieprędko powstanie (jeśli w ogóle) 'wielka koalicja’”? Z wykładem wprowadzającym wystąpi dr Jerzy Drygalski. Autor postawił pytania, dlaczego Polska nie podejmuje – wydawałoby się – oczywistych reform i dlaczego jest tak głęboko podzielona.

Seminarium IBD 15 stycznia 2015

Kategorie: Wideoteka, Zarządzanie

Seminarium IBD || Drugie spotkanie z cyklu  „25 lat polskiej transformacji a nowe wyzwania” było poświęcone problemowi zmian demograficznych. Uczestnicy dyskutowali m. in. o tym, czy  Polsce grozi konflikt pokoleniowy?

Seminarium IBD 6 listopada 2014

Kategorie: Wideoteka, Zarządzanie

Seminarium IBD || Pierwsze Seminarium IBD „25 lat polskiej transformacji a nowe wyzwania” było poświęcone identyfikacji globalnych trendów i analizie ich wpływu na kształt reform niezbędnych w Polsce. Z wykładem wystąpił prof. Tomasz Grosse.

Dobrą pozycję trzeba sobie wypracować

Kategorie: Artykuły, Przywództwo, rozwój menedżerski, HRM, Zarządzanie

Włodzimierz K. Buśkiewicz || Każdy menedżer wie, że zwiększanie konkurencyjności firmy to praca, która się nie kończy. Zastój jest najgorszym wrogiem przedsiębiorstwa – ocenia Włodzimierz Buśkiewicz, prezes Instytutu Rozwoju Biznesu w rozmowie z Rafałem Fabisiakiem z „Pulsu Biznesu.

Nie każdy pracowity lubi współpracować

Kategorie: Artykuły, Przywództwo, rozwój menedżerski, HRM

dr Victor Wekselberg || Wywiad przeprowadzony przez Grzegorza Truszewskiego. Instytut Rozwoju Biznesu [obecnie IBD Business School – przyp. red. ]i Pracownia Testów Psychologicznych Polskiego Towarzystwa Psychologicznego niedawno wydały podręcznik Test Intentio Consensio. Ocena potencjału motywacyjnego w sytuacji pracy. Chciałbym porozmawiać o tym, co można zbadać za pomocą tego testu.

Kiedy jesteśmy skuteczni

Kategorie: Artykuły, Coaching, Przywództwo, rozwój menedżerski, HRM

Iwona Ostrowska || Każde wykonane zadanie daje nam poczucie satysfakcji – mówi Iwona Ostrowska z Instytutu Rozwoju Biznesu. – Poczucie satysfakcji napędza nas do podejmowania kolejnych wyzwań, czy to w pracy, czy też w domu. Jeśli bierzemy odpowiedzialność za własne życie a przy tym cenimy efektywność, to chcemy podejmować kroki, które będą świadczyły o tym, że sami kreujemy rzeczywistość.

Jak wybrać właściwy system IT w branży spożywczej?

Kategorie: Artykuły, Zarządzanie

Katarzyna Lindner || Na polskim rynku działa obecnie blisko 2560 przedsiębiorstw branży spożywczej, a jedynie 11% z nich zatrudnia ponad 250 osób. To właśnie ta grupa generuje aż 63% przychodów, a cały sektor spożywczy stanowi 18% całej produkcji sprzedanej polskiego przemysłu. Obwarowany jest on rygorystycznymi normami sanitarnymi oraz unijnymi, takimi jak HACCP, GMP oraz GHP.

Czy biznes potrzebuje gier

Kategorie: Artykuły, Przywództwo, rozwój menedżerski, HRM, Zarządzanie

dr Beatricze Andrzejewska, Paweł Utracki || „Wśród menedżerów często pojawia się pytanie 'jeśli mój pracownik zagra w grę na szkoleniu, to czy nauczy się X?’  Wątpliwość budzi często sama formuła aktywności” – czytamy w artykule. „Gra kojarzona jest zwykle z rozrywką, a nie z narzędziem edukacji. Od najmłodszych lat wpajano nam różnicę pomiędzy „uczyć się” a „nauczyć się”. Uczyć się możemy, słuchając wykładu lub czytając podręcznik – dowiemy się, jak inni radzili sobie z podobnymi sytuacjami i jakie są skuteczne metody postępowania.

Rynek kosmetyków w Polsce

Kategorie: Artykuły, Zarządzanie

Katarzyna Lindner || Polskie kosmetyki trafiają do ponad 130 krajów świata m.in. do odległych miejsc, takich jak Trinidad i Tobago, Nowa Zelandia czy Chile. W ciągu ostatnich dziesięciu lat eksport kosmetyków wzrósł pięciokrotnie.

Assessment centre – czy jest skuteczną metodą oceny kompetencji

Kategorie: Artykuły, Przywództwo, rozwój menedżerski, HRM

dr Anna Bugalska || Z metodą AC po raz pierwszy zetknęłam się w 1996 roku, gdy pracowałam w firmie doradztwa personalnego. To nowatorskie wtedy w Polsce narzędzie stosowano w doborze kandydatów na najwyższe stanowiska i pracowników sił sprzedaży. Patrząc z dzisiejszej perspektywy, metoda była ułomna, a narzędzia proste, nie sprawdzone pod względem trafności i rzetelności, asesorzy nie zawsze dobrze przygotowani.