Czas trwania 8 godz., 1 dzień Ilość sesji 1

Najbliższe terminy

Brak.
Wypełnij zgłoszenie

Mistrzowskie warsztaty coachingowe z superwizją

 

PARTNER PROGRAMU

 

Cele

  • Pogłębienie wiedzy i umiejętności z zakresu coachingu.
  • Przećwiczenie wskazanych przez uczestnika elementów coachingu.
  • Rozstrzygnięcie dylematów natury moralnej, etycznej i merytorycznej w coachingu.
  • Otrzymanie informacji zwrotnej w ramach prowadzonych sesji coachingowych.

 

Grupy docelowe

  • Osoby rozwijające się w ramach ścieżki coachingu indywidualnego (personal/life/executive coaching)
  • Osoby rozwijające się w ramach ścieżki coachingu korporacyjnego (corporate/managerial/executive coaching)
  • Doświadczeni coachowie
  • Trenerzy
  • Psycholodzy
  • Menedżerowie
  • Kierownicy zespołów
  • Studenci i absolwenci podyplomowych studiów coachingowych zainteresowani międzynarodową akredytacją

 

Korzyści dla uczestnika i organizacji

  • Doskonalenie praktycznych umiejętności prowadzenia coachingu wewnątrz firmy lub pracy w charakterze samodzielnego coacha.
  • Liczba uczestników ograniczona do maksimum 16 osób.
  • Warsztaty prowadzone przez doświadczonych coachów-expertów.
  • Na każde 4 osoby uczestniczące przypada jeden certyfikowany coach.
  • Bogaty zestaw materiałów szkoleniowych: podręcznik, przewodnik, publikacje książkowe.
  • 100% zajęć praktycznych z coachingu.

 

Tematyka

W trakcie każdego dnia szkoleniowego, uczestnicy określają indywidualny cel, związany z prowadzeniem sesji coachingowej, nad którym będą pracować. Poniżej przedstawiamy wybrane zagadnienia, które uczestnicy doskonalą w trakcie warsztatów:

  • trafniejsze zadawanie pytań otwartych,
  • wykorzystanie intuicji w procesie coachingu,
  • umiejętności słuchania osoby coachowanej,
  • praca nad strukturą coachingowych modeli i narzędzi,
  • budowanie relacji coachingowej,
  • ogólna sprawność prowadzenia sesji coachingowych w ograniczonym czasie,
  • i wiele innych.

Słowa kluczowe: szkolenie otwarte, warsztaty coachingowe, umiejętności coachingowe, coaching indywidualny, coaching korporacyjny, kurs coachingu, szkoła coachów, Noble Manhattan Coaching, narzędzia coachingowe.

Zobacz pełną ofertę z coachingu: Szkoła Coachingu IBD-NMC

Program szczegółowy

Kurs dla coachów

W trakcie każdego dnia szkoleniowego, uczestnicy określają indywidualny cel, związany z prowadzeniem sesji coachingowej, nad którym będą pracować. Przykładowe zagadnienia, które są doskonalone w trakcie pracy warsztatowej, to np.:

  • doskonalenie umiejętności zadawania pytań otwartych,
  • doskonalenie się w wykorzystaniu intuicji w procesie coachingu,
  • poprawa umiejętności słuchania osoby coachowanej,
  • praca nad odpowiednią strukturą modeli i narzędzi coachingowych,
  • lepsze budowanie relacji coachingowej,
  • ogólna sprawność prowadzenia sesji coachingowej w określonym czasie,
  • i wiele innych.

Przez większą część dnia w trakcie warsztatu odbywają się 20-minutowe sesje coachingowe, podczas których osoba przyjmująca rolę coacha prowadzi coaching, skupiając się na celu określonym na początku szkolenia.

Sama sesja coachingowa nie musi zostać doprowadzona do końca, ważne jest skupienie się na doskonaleniu wybranej przez uczestnika umiejętności, czego świadomi są pozostali uczestnicy i prowadzący coach supervisor. Po zakończeniu sesji prowadzona jest moderowana dyskusja, w trakcie której osoba pełniąca rolę coacha otrzymuje informację zwrotną od każdego z uczestników grupy Masterclass oraz coacha supervisora.

Proces nauki następuje zarówno w przypadku osoby występującej jako coach, coachee (klienta), jak i osób obserwujących sesję. Proces powtarzany jest przy udziale poszczególnych uczestników grupy Masterclass, w oparciu o ich indywidualne cele. W drugiej części dnia uczestnicy dzielą się na grupy 3-osobowe i mają nadane role: coach, coachee i obserwator. W grupach prowadzą 20-30 minutowe sesje coachingowe pod nadzorem coacha supervisora.

Taka struktura zapewnia każdemu z uczestników warsztatu, poza obserwacją i rolą klienta, możliwość przeprowadzenia sesji coachingowej w roli coacha i otrzymania informacji zwrotnej. Jedna godzina w ciągu dnia może zostać poświęcona na dyskusję związaną ze wskazanym przez uczestników, interesującym tematem natury etycznej. W trakcie warsztatu zostaje wspólnie wypracowane rozwiązanie problemu.

 

Program szczegółowy warsztatów praktycznych w ramach programu
Practitioner Coach Diploma

  1. Model TGROW z naciskiem na doprecyzowanie celu
    • przedstawienie zasad udzielania dobrego feedbacku
    • przedstawienie techniki SMART
    • ćwiczenie w trójkach: coach, klient, obserwator
    • ćwiczenie sesji na środku z feedbackiem od każdego z uczestników
    • podsumowanie
  1. TGROW z naciskiem na pogłębienie rzeczywistości
    • przypomnienie pytań z zakresu rzeczywistości
    • odkrycie własnych barier, jeżeli chodzi o obszar poszukiwań w rzeczywistości
    • wypracowanie na forum sposobów na radzenie sobie z wcześniej odkrytymi barierami
    • ćwiczenie w trójkach: coach, klient, obserwator
    • ćwiczenie sesji na środku z feedbackiem od każdego z uczestników
    • podsumowanie
  1. Aktywne słuchanie
    • na podstawie krótkiego ćwiczenia dokonanie diagnozy, który ze sposobów słuchania jest przeważający
    • znalezienie wspólnych pomysłów na pogłębienie aktywnego słuchania – metoda burzy mózgów
    • ćwiczenie w trójkach: coach, klient, obserwator
    • ćwiczenie sesji na środku z feedbackiem od każdego z uczestników
    • podsumowanie
  1. Budowanie relacji poprzez budowanie raportu
    • wstęp teoretyczny
    • ćwiczenie pokazujące rolę raportu w trakcie kontaktu z drugą osobą
    • ćwiczenie w trójkach: coach, klient, obserwator
    • ćwiczenie sesji na środku z feedbackiem od każdego z uczestników
    • podsumowanie
  1. Rola metafory w coachingu
    • wstęp teoretyczny
    • w jaki sposób rozpoznać metaforę u klienta? – dyskusja moderowana
    • ćwiczenie w trójkach: coach, klient, obserwator
    • ćwiczenie sesji na środku z nagraniem i feedbackiem od każdego z uczestników
    • podsumowanie
  1. Praca nad tematami zgłaszanymi indywidualnie w kontekście egzaminu
    • przypomnienie ankiet egzaminacyjnych oraz punktacji
    • aspekty etyczne w pracy coacha – dyskusja moderowana
    • ćwiczenie w trójkach: coach, klient, obserwator
    • ćwiczenie sesji na środku z feedbackiem od każdego z uczestników
    • podsumowanie
  1. Praca coacha z własnymi emocjami podczas sesji
    • krótkie wprowadzenie teoretyczne
    • ćwiczenie poszerzające świadomość własnych emocji i zachowań podczas sesji
    • ćwiczenie w trójkach: coach, klient, obserwator
    • ćwiczenie sesji na środku z feedbackiem od każdego z uczestników
    • podsumowanie
  1. Praca nad tematami zgłaszanymi indywidualnie w kontekście egzaminu
    • przypomnienie ankiet egzaminacyjnych oraz punktacji
    • ćwiczenie w trójkach: coach, klient, obserwator
    • ćwiczenie sesji na środku z nagraniem i feedbackiem od każdego z uczestników
    • podsumowanie

Prowadzący

Prowadzący moduły

Dagmara Kanik-Kłoczko - senior trener/ senior coach/ mentor

Coach, trener kompetencji biznesowych i rozwoju osobistego. Absolwentka psychologii zarządzania i innowacji  na Uniwersytecie Jagiellońskim. Od 2002...>>

Dariusz Jęda - senior trener/ coach

Praktyk biznesu z wieloletnim doświadczeniem w międzynarodowych korporacjach na różnym poziomie strategicznego zarządzania HR i biznesem. Specjalizuje...>>

dr Michał Szulawski - senior trener/ coach/ konsultant

Doktor psychologii i absolwent filologii angielskiej. Autor artykułów i współautor publikacji książkowych z zakresu relacji międzyludzkich i motywacji....>>

Marta Gabalewicz - coach/ trener

Coach, trener umiejętności biznesowych, konsultant HR. Absolwentka kierunku Zarządzanie i Marketing Szkoły Głównej Handlowej oraz wydziału Psychologii...>>

Agnieszka Marczak-Czajka - coach/ praktyk NLP

Psycholog posiadający doświadczenie w doradztwie HR, dyplomowany coach Noble Manhattan Coaching (NMC), praktyk NLP. Wykorzystuje wiele metod w celu wzmocnienia...>>

Beata Ponichtera - coach/ mentor

Absolwentka Prywatnej Wyższej Szkoły Biznesu i Administracji, Wydział Administracji Państwowej, kierunek: dyplomacja i służby zagraniczne oraz Uniwersytetu...>>

Warunki udziału

Metodyka zajęć: warsztaty, ćwiczenia praktyczne, dyskusja, miniwykłady.

Cena szkolenia* (obejmuje udział w zajęciach, materiały szkoleniowe i serwis kawowy):

Koszt udziału w jednym dniu warsztatowym wynosi:
Dla studentów NMC: 720 PLN zw z pod. VAT

Dla pozostałych: 920 PLN zw z pod. VAT

Specjalny pakiet 3 dni warsztatowych:

Dla studentów NMC: 1399 PLN zw z pod. VAT

Dla pozostałych: 1599 PLN zw z pod. VAT

Informacje odnośnie rabatów prosimy wpisać w formularzu zgłoszeniowym w polu „Uwagi”.

Warunki udziału

  • weryfikacja przez Noble Manhattan gotowości coacha do udziału w Masterclass na podstawie wywiadu,
  • podpisanie umowy,
  • wypełnienie i podpisanie formularza zgłoszeniowego,
  • określenie terminów poszczególnych warsztatów,
  • wpłata należnej kwoty,
  • ważne dla studentów PCD: Pakiet Masterclass jest do wykorzystania w ciągu 12 mies. od zakończenia Residentiala. Masterclasy są obowiązkowym elementem do złożenia egzaminu PCD (minimum 6 przed egzaminem). Po 12 miesiącach student ponosi dodatkowy koszt brakującej liczby Masterclass – 50% ceny dla studenta (360 PLN).
  • zajęcia uruchamiane są przy udziale minimum 6 uczestników

* IBD Business School, jako jednostka kształcenia ustawicznego (Zaświadczenie nr 12/K/10, wydane przez Biuro Edukacji Urzędu m.st. Warszawy), podlega systemowi oświaty w rozumieniu przepisów o systemie oświaty.

 

Referencje

Miałam możliwość uczestniczenia w Masterclass. Tego typu otwarte praktyki oceniam jako niezwykle pożyteczne. Gorąco polecam. Dlaczego? Wyciągnęłam wiele wniosków i uświadomiłam sobie potrzebę wzmacniania własnych mocnych stron. Mam też większą świadomość ogromu pracy przede mną. Powiem tak: CFC jest świetnie wymodelowanym kluczem do warsztatu bardziej świadomych, pogłębionych praktyk coachingowych. Jeśli więc macie możliwość skorzystania z Masterclass – zróbcie to.
Dorota Słoniewska Specjalista ds. szkoleń PLL LOT

Na chwilę obecną jestem po dwóch zajęciach Masterclass i bardzo się cieszę, że przede mną kolejne sześć! Zarówno podczas pierwszego warsztatu, jak i drugiego występowałem jako coach oraz jako obserwator – w sumie byłem uczestnikiem czterech sesji na każdych zajęciach. Po wykonanej przeze mnie sesji otrzymałem mnóstwo informacji zwrotnych na temat moich silnych stron oraz tych słabszych. Masterclass, to 100% praktyki i ogromna dawka niesamowicie cennych informacji, z której wyniosłem bardzo dużo nauki. Polecam!!!

Damian Rozmarynowski (Cert NMC), Dyrektor ds. Sprzedaży Eurovito
iałem okazję brać udział w pierwszej organizowanej w Polsce superwizji przez Noble Manhattan Coaching i polecam regularne korzystanie z superwizji wszystkim, którzy przechodzą proces szkoleniowy na coacha lub są początkującymi coachami. Jest to świetne uzupełnienie kursu. Chociaż osobiście zauważam korzyści również dla doświadczonych coachów. Udział w superwizjach może ich ustrzec przed rutyną, zbyt dużym samozadowoleniem czy wypaleniem zawodowym. Jest to świetny moment na wymianę własnych doświadczeń w środowisku osób zajmujących się coachingiem czy podzieleniem się własnymi obawami lub spostrzeżeniami.
Piotr Cypel (Dip NMC), dyplomowany coach Noble Manhattan