Rising leaders program (rlp) – Program dla nowych menedżerów

Czas trwania 48 godzin, 6 dni Ilość sesji 3

Najbliższe terminy

Brak.
Wypełnij zgłoszenie

Program szczegółowy

Rising Leaders Program – szkolenie otwarte z przywództwa dla nowych menedżerów

SESJA I. KOMUNIKACJA W ZARZĄDZANIU. JAK MÓWIĆ, ŻEBY INNI NAS SŁUCHALI

Kluczowe cele sesji to:

  • Rozwijanie kompetencji komunikacji menedżerskiej w budowaniu relacji, współpracy i kierowaniu zespołem.
  • Poznanie różnych rodzajów komunikatów: budujących autorytet, kreujących współpracę, motywujących, dyscyplinujących itp.
  • Zdobycie umiejętności posługiwania się narzędziami komunikacji menedżerskiej.
  • Zdobycie umiejętności prowadzenia kluczowych rozmów menedżerskich.
  • Rozwijanie kompetencji radzenia sobie w trudnych sytuacjach w komunikacji menedżerskiej.
  • Rozwijanie skuteczności w stawianiu granic z zachowaniem szacunku dla rozmówcy.

 

Omawiane zagadnienia

1. Dlaczego komunikacja jest kluczowa w zarządzaniu?

    • Komunikacja jako podstawowe narzędzie menedżera w budowaniu i rozwijaniu zespołu.
    • Wpływ przyjaznego systemu komunikacji na atmosferę współpracy i motywację do działania.
    • Na czym polega skuteczna komunikacja w miejscu pracy?
    • Moja sprawność komunikacyjna – test.
    • Komunikacja w zespole i pomiędzy zespołami.
    • Bariery w procesie komunikacji i ich konsekwencje.
    • Interpretowanie, oskarżanie, przenoszenie odpowiedzialności, wycofanie, pozorna zgoda, wydawanie poleceń – monitoring3zachowań niekonstruktywnych w pracy zespołowe.

2. Jak mówić, by inni słuchali – narzędzia komunikacji menedżera

    • Sztuka dialogu – jak rozmawiać z zespołem?
    • Kluczowe narzędzia komunikacyjne w komunikacji werbalnej.
    • Techniki aktywnego słuchania – Komunikacyjny Panel Sterowania.
    • Klarowne definiowanie i formułowanie oczekiwań.
    • Zwroty zabezpieczające zrozumienie i relacje.
    • Unikanie nieporozumień i chaosu informacyjnego.
    • Mowa ciała jako ważny kontekst wypowiedzi.
    • Komunikacja jako podstawa budowania relacji w zespole.
    • Katalog efektywnych narzędzi komunikacyjnych dla poszczególnych obszarów problemowych.

3. Kluczowe rozmowy menedżera – katalog

    • Pozytywny i negatywny feedback – sztuka mobilizowania pracowników do rozwoju.
    • Formułowanie konstruktywnych uwag krytycznych.
    • Wyrażanie szacunku i uznania.
    • Narzędzia Jednominutowego Menedżera: jednominutowe cele, jednominutowe pochwały i jednominutowe reprymendy.
    • Przekazywanie zadań, delegowanie, monitorowanie.
    • Trudne rozmowy.

 

SESJA II. BUDOWANIE ZESPOŁU I WSPÓŁPRACA. DREAM TEAM – ZBUDUJ ZESPÓŁ SWOICH MARZEŃ!

Kluczowe cele sesji to:

  • Poznanie czynników decydujących o efektywności zespołów i pracy zespołowej w organizacji.
  • Rozwijanie konstruktywnych ról grupowych, budujących współpracę.
  • Wzmacnianie umiejętności pobudzania zespołu do brania odpowiedzialności.
  • Rozwijanie umiejętności budowania, rozwijania zespołu i zarządzania zespołem.
  • Wzmacnianie kompetencji podnoszenia efektywności pracy zespołowej.

 

Omawiane zagadnienia

1. Praca zespołowa – zagadka efektywności w biznesie rozwikłana.

    • Test – diagnoza ról grupowych.
    • Katalog zachowań promujących  współdziałanie oraz szczepionki przeciwko działaniom utrudniającym współpracę.
    • Jak budować zaufanie – czy w biznesie potrzebne jest zaufanie i co możemy osiągnąć dzięki wzajemnemu zaufaniu w zespole?
    • Diagnoza własnych sposobów funkcjonowania w zespole.
    • Inteligencja emocjonalna – warunek sukcesu w pracy z innymi ludźmi.

2. Jak zbudować i rozwijać zespół – metody, narzędzia.

    • Rola wizji w budowaniu zaangażowania członków zespołu.
    • Etapy rozwoju zespołu.
    • Tworzenie wspólnych norm i zasad.
    • Metody koncentrowania zespołów wokół zadań i celów.
    • Metody budowania i wzmacnianie pozytywnych relacji w zespole.
    • Docenianie członków zespołu.
    • Budowanie spoistości zespołu – narzędzia.
    • Metody promowania pracy zespołowej jako stylu działania.

3. Jak wzmacniać efektywność zespołów w organizacji – potencjał menedżera.

    • Cooperation – Based Leadership – czyli sukces menedżera tkwi w jego zespole.
    • Kreowanie kultury współpracy i zespołowości w organizacji – metody.
    • Potencjał menedżera w kreowaniu zespołowości – wymiary HPI®:
      • stabilność,
      • ambicja,
      • towarzyskość,
      • wrażliwość interpersonalna,
      • systematyczność,
      • dociekliwość,
      • otwartość na wiedzę.

 

SESJA III. EFEKTYWNOŚĆ MENEDŻERA I ZESPOŁU. FITNESS MENEDŻERA – ZWIĘKSZ EFEKTYWNOŚĆ!

Kluczowe cele sesji to:

  • Poznanie czynników decydujących o efektywności wykorzystania kluczowych zasobów w pracy: czasu, ilości i rodzaju zadań, kompetencji pracowników.
  • Zdobycie umiejętności formułowania celów i zadań.
  • Rozwinięcie umiejętności rozróżniania wagi zadań i formułowania priorytetów działania.
  • Rozwój umiejętności optymalnego określania ram czasowych w celu kontroli realizacji zadań.
  • Wzmacnianie kompetencji budowania w zespole odpowiedzialności za jakość i wyniki pracy.

 

Omawiane zagadnienia:

1. Cele i priorytety – klucz do efektywności.

    • Priorytety krótko i długofalowe. Konflikt priorytetów.
    • Cele a priorytety – zasada Eisenhowera, matryca Covey.
    • Sposoby radzenia sobie z nadmiarem zajęć.
    • Modele definiowania celów – SMART.
    • Przekazywanie celów pracownikom.
    • Praktyczne ćwiczenia w ustalaniu celów w oparciu o poznane zasady.

2. Jak optymalizować pracę zespołu?

    • Na czym polega optymalna organizacja czasu?
    • Jakie korzyści biznesowe (m.in. poprawę wyniku finansowego) przynosi efektywne wykorzystanie czasu i ludzi?
    • Jak ustalać priorytety i w przypadku nadmiaru zadań – rezygnować z tych mniej ważnych?
    • Jak zarządzać zadaniami w zespole – komu i które zadania przydzielać?
    • Jak ustalać racjonalnie terminy realizacji zadań?
    • Jak planować kolejność realizacji zadań i unikać marnowania czasu?

3. Co kradnie nasz czas? Proaktywność w zarządzaniu czasem.

    • Test osobistych wartości: wartości osobiste i indywidualne priorytety życiowe a narzędzia zarządzania czasem.
    • Ile kosztuje czas? – ocena kosztów niewłaściwego spożytkowania czasu.
    • Dwie postawy życiowe – dwa modele w podejściu do zarządzania czasem: Allen i Covey.
    • Jakie ma skutki postawa proaktywna i reaktywna – jak uczyć podwładnych postawy proaktywnej?
    • „Złodzieje i pożeracze czasu” versus „pomocnicy czasu”.
    • Sporządzanie budżetu czasu – czyli na co zużywamy nasz menedżerski czas?
    • Metaplan: co kradnie mój czas? zadanie grupowe – katalog przeszkód optymalnego wykorzystania czasu.

 

 

Prowadzący

Prowadzący moduły

Krzysztof Groszyk - senior trener/ senior konsultant

Absolwent Politechniki Warszawskiej, studia doktoranckie odbył w Instytucie Fizyki Technicznej i Matematyki Stosowanej tej uczelni. Ukończył profesjonalne...>>

Dariusz Jęda - senior trener/ coach

Praktyk biznesu z wieloletnim doświadczeniem w międzynarodowych korporacjach na różnym poziomie strategicznego zarządzania HR i biznesem. Specjalizuje...>>

Marzena Kostelecka - senior trener/ senior konsultant/ coach

Absolwentka Wydziału Filologii Uniwersytetu Śląskiego oraz studiów podyplomowych z zarządzania ludźmi (Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Zarządzania...>>

Maciej Polański - senior trener

Psycholog. Absolwent Wydziału Psychologii Uniwersytetu Śląskiego. Doświadczenie biznesowe zdobywał w firmie Prospero Business Training pełniąc przez...>>

Aneta Ropek - senior trener/ senior konsultant

Absolwentka Wyższej Szkoły Administracji i Biznesu (kierunek zarządzanie i marketing), Uniwersytetu Warmińsko – Mazurskiego (kierunek: zarządzanie...>>

Terminy

On-line

28-29.11.2024 Sesja I
12-13.12.2024 Sesja II
16-17.01.2025 Sesja III

19-20.12.2024 Sesja I
09-10.01.2025 Sesja II
23-24.01.2025 Sesja III
30-31.01.2025 Sesja I
13-14.02.2025 Sesja II
27-28.02.2025 Sesja III
24-25.02.2025 Sesja I
10-11.03.2025 Sesja II
24-25.03.2025 Sesja III
27-28.03.2025 Sesja I
10-11.04.2025 Sesja II
24-25.04.2025 Sesja III