Czas trwania 80 godz., 10 dni Ilość sesji 5

Najbliższe terminy

Termin Miejsce Cena - zw. z VAT
22.11.2018 - 25.01.2019 Warszawa 7500 PLN 5900 PLN
22.11.2018 - 25.01.2019 Serock, k. Warszawy 7500 PLN 5900 PLN
22.11.2018 - 25.01.2019 Katowice 7500 PLN 5900 PLN
22.11.2018 - 25.01.2019 Poznań 7500 PLN 5900 PLN
13.12.2018 - 22.02.2019 Warszawa 7500 PLN 5900 PLN
13.12.2018 - 22.02.2019 Poznań 7500 PLN 5900 PLN
13.12.2018 - 22.02.2019 Wrocław 7500 PLN 5900 PLN
13.12.2018 - 22.02.2019 Gdańsk 7500 PLN 5900 PLN
13.12.2018 - 22.02.2019 Kraków 7500 PLN 5900 PLN
Wypełnij zgłoszenie

High Performance Leadership – szkolenie z przywództwa dla rezultatów

Unikatowe na rynku szkolenie z przywództwa dla rezultatów dla doświadczonych i ambitnych menedżerów, opracowane według autorskiego programu ekspertów IBD Business School na podstawie wielu własnych badań kadry menedżerskiej, międzynarodowej wiedzy, praktyki zagranicznych i polskich organizacji.

Szkolenie otwarte High Performance Leadership jest polecane dla tych wszystkich, którzy poszukują nowoczesnych i praktycznych programów edukacyjnych, pozwalających nabyć wymagane przez rynek kompetencje menedżerskie lub je doskonalić. Zajęcia prowadzą doświadczeni trenerzy, mający w dorobku własną praktykę menedżerską, dzięki czemu uczestnicy nie tylko się uczą nowych umiejętności, ale mają cenną możliwość wymiany praktycznej wiedzy z zakresu leadershipu.

D o  p o b r a n i a:  Broszura High Performance Leadership 2018

 

 

 

PROGRAM CERTYFIKOWANY

   

 

Grupa docelowa

Jeżeli jesteś osobą z co najmniej 2-letnim doświadczeniem w zarządzaniu zespołem, zajmujesz się wspieraniem rozwoju pracowników, posiadasz doświadczenie w zarządzaniu zespołami, to szkolenie z przywództwa jest dla ciebie.

Zapraszamy w szczególności:

  • dyrektorów działów i departamentów,
  • menedżerów zarządzających zespołami,
  • kierowników projektów,
  • liderów zespołów projektowych
  • właścicieli firm.

 

Rozwijane kompetencje

 

 

szkolenie z przywództwa dla rezultatów

 

Język szkolenia

Zajęcia są prowadzone w języku polskim. W formule zamkniętej – na życzenie firmy zamawiającej – szkolenie może odbywać się w języku angielskim.

 

Dzięki udziałowi w programie uczestnicy:

  • poznają proces i mechanizmy budowania zaufania i autorytetu w zespołach
  • wzmocnią skuteczność w budowaniu dobrych relacji w zespole przy jednoczesnej dbałości o realizację celów biznesowych
  • pogłębią umiejętność diagnozy motywacji pracownika
  • nabędą doświadczenie w wykorzystaniu katalogu motywatorów dostosowanych do indywidualnych pracowników
  • pogłębią samoświadomość własnych stylów zarządzania i ról podejmowanych jako przełożony
  • wzmocnią umiejętność stosowania narzędzi zabezpieczania trudnych emocji w sytuacjach konfliktowych
  • rozwiną umiejętność stosowania konstruktywnych taktyk wywierania wpływu w konfliktach
  • rozwiną sprawność w prowadzeniu trudnych rozmów menedżerskich: bieżącego feedbacku; rozmowy okresowej oceniającej i rozwojowej
  • rozwiną umiejętność radzenia sobie ze zmianami i prowadzenia zespołów w procesie ciągłych zmian
  • pogłębią umiejętność radzenia sobie z trudnymi sytuacjami menedżerskimi

 

Program ramowy

PRZYGOTOWANIE DO PROGRAMU

Indywidualna diagnoza kompetencji menedżerskich typu 360 stopni — Individual  Competence Profile® (ICP)®

SESJA I. PRZYWÓDZTWO KOOPERACYJNE
Przywództwo mędrca, króla, wojownika – bądź liderem!

  • Symulacyjna gra szkoleniowa otwierająca szkolenie
  • Zasady dobrego szefa
  • Jak dobrać styl zarządzania do pracownika
  • Jak zwiększyć efektywność rozmów menedżerskich

 

SESJA II. MOTYWOWANIE PRACOWNIKÓW
Prowokuj zaangażowanie!

  • Co motywuje ludzi do pracy?
  • Motywacyjna rola wyzwań – jak pobudzać wyzwanie
    i napięcie motywacyjne
  • Diagnoza potencjału motywacyjnego pracownika
  • Katalog motywatorów – praktyczne metody motywowania

 

SESJA III. ROZWIĄZYWANIE KONFLIKTÓW I WSPÓŁPRACA
Pobudzaj współdziałanie zespołu

  • Symulacyjna gra szkoleniowa otwierająca szkolenie
  • Jak powstają konflikty? Zrozumieć przyczyny, by zapobiegać
  • Style rozwiązywania konfliktów
  • Jak rozwiązywać konflikty poprzez narzędzia wywierania wpływu?

 

SESJA IV. TRUDNE ROZMOWY MENEDŻERSKIE
Rozwijaj poprzez dialog!

  • Jak oceniać pracowników?
  • Zasady rozwojowej komunikacji menedżerskiej
  • Narzędzia oceny i rozwoju – praktyka prowadzenia
    rozmów oceniających i rozwojowych
  • Rozwojowe rozmowy coachingowe

 

SESJA V. PRZYWÓDZTWO W ZMIANIE
Prowadź zespół przez zmiany!

  • Symulacyjna gra szkoleniowa otwierająca szkolenie
  • Zrozumieć, by zarządzić – doświadczenie przewodzenia zespołowi w zmianie
  • Zarządzanie emocjami zespołu w zmianie: zaprzeczanie, opór, poczucie straty
  • W procesie wdrażania – jak utrzymać motywację zespołu

 

DZIAŁANIA ROZWOJOWE

  • Indywidualny raport z badania Individual Competence Profile® (ICP®)
  • Sesja indywidualnej informacji zwrotnej coachingowo-rozwojowej z konsultantem IBD Business School

 

PERSONAL DEVELOPMENT PROGRAM

Podczas programu wykorzystane zostaną następujące narzędzia diagnozy i rozwoju kompetencji menedżerskich:

ICP® – Individual Competence Profile  

  • Rzetelne i wygodne narzędzie indywidualnej diagnozy kompetencji menedżera
  • Raport Indywidualny dla każdego uczestnika
  • Indywidualna sesja feedbacku z konsultantami IBD Business School
  • Na podstawie wyników ICP® menedżerowie przygotowują Indywidualny Plan Rozwoju jako wsparcie w dalszym procesie wdrażania kompetencji menedżerskich

Zestaw e-learningów i zadań do samodzielnego rozwoju

  • Dostęp do e-learningu
  • Zadanie wdrożeniowe, umożliwiające samodzielny rozwój kompetencji w środowisku pracy

 

Co to jest ICP?

  • ICP® to zaawansowane metodologicznie, autorskie narzędzie typu 360 degree feedback przygotowane przez ekspertów IBD Business School.
  • Narzędzie dedykowane do rozwoju menedżerów, umożliwiające im poznanie swoich mocnych i słabych stron w roli, jaką realizują.
  • Pozwala na diagnozę kompetencji menedżerskich zebraną w raporty indywidualne i grupowe.
  • Dostarcza zobiektywizowanej oceny z kilku źródeł, co wzmacnia jej wiarygodność i eliminuje subiektywizm.
  • Jest narzędziem zaawansowanym technologicznie umożliwiającym sprawne zebranie poufnych, anonimowych opinii (feedbacków) dla menedżerów – bez nadmiernego czasowego obciążenia; jest łatwo powtarzalne – pozwala na cykliczne wykorzystanie jako wsparcie w rozwoju menedżera.

 

Metody szkoleniowe – action learning

  • Gry szkoleniowe
  • Tematyczne case study
  • Filmy instruktażowe
  • Role play
  • Ćwiczenia indywidualne i grupowe
  • Testy
  • Dyskusje moderowane
  • Feedback trenerski i feedback partnerski

Słowa kluczowe: szkolenie otwarte, szkolenie certyfikowane, szkolenie dla menedżerów, szkolenie z przywództwa, przywództwo, diagnoza kompetencji, kompetencje menedżerskie, gra szkoleniowa

Program szczegółowy

Szkolenie z przywództwa dla rezultatów

 

SESJA I. PRZYWÓDZTWO KOOPERACYJNE
Przywództwo mędrca, króla, wojownika – bądź liderem!

Kluczowe cele sesji to:

  • Wzmacnianie kompetencji przywódczych – jak buduje się autorytet lidera?
  • Budowanie w zespole odpowiedzialności za jakość i wyniki pracy
  • Jak zarządzać pracownikami o różnym poziomie kompetencji i zaangażowania?
  • Ja rozwijać swój leadership?
  • Nabycie umiejętności przekazywania pracownikom rzetelnej i motywującej informacji zwrotnej
  • Rozwinięcie kompetencji w zakresie radzenia sobie z trudnymi sytuacjami podczas rozmów menedżerskich

Po sesji uczestnik będzie przygotowany do:

  • świadomego pełnienia roli lidera i budowania autorytetu
  • budowania relacji i zaangażowania w swoich zespołach
  • skutecznego i partnerskiego komunikowania się z pracownikami
  • rozwijania dojrzałości swoich pracowników poprzez właściwie dobrany styl przywództwa
  • umiejętnego budowania zaufania i wywierania wpływu

 

W czasie sesji uczestnik rozwijać będzie następujące kompetencje menedżerskie:

Przywództwo

Uczestniczenie w tworzeniu wizji, misji, celów i wartości organizacji. Skuteczne działanie poprzez pociąganie za sobą innych. Sprawne zarządzanie zespołem i budowanie relacji opartych na zaufaniu i współpracy. Samodzielne podejmowanie decyzji.

Rozwijanie pracowników

Zainteresowanie i angażowanie się w rozwijanie umiejętności pracowników. Uwzględnianie potrzeb rozwojowych w planowaniu pracy zespołu i przy podziale zadań. Podejmowanie działań, które wpływają na motywację pracowników. Stosowanie informacji zwrotnej oraz innych technik i sposobów rozwijania pracowników.

Wywieranie wpływu

Pozytywne wpływanie na relacje pomiędzy ludźmi, wzmacnianie zespołu i organizacji.

 

PROGRAM

1. Symulacyjna gra szkoleniowa otwierająca szkolenie

Dzięki symulacji uczestnicy doświadczą i zrozumieją:

  • Co to znaczy zarządzić zespołem w taki sposób, aby zespół podążał za liderem?
  • Jakie formy komunikacji lidera są najbardziej skuteczne?
  • W jaki sposób przekonać zespół i konstruktywnie wywierać wpływ na innych?
  • Jakie są role zespołowe i w jaki sposób na nie reagować?
  • Jak powstają konfliktowe sytuacje, wynikające z niewłaściwej komunikacji lidera?

 

2. Zasady dobrego szefa

  • Zadania menedżera – poziom wizji, misji, wartości, kultury organizacyjnej
  • Po czym poznać dobrego szefa?
  • Żelazne zasady menedżerów:
  • Zasada zbieżności – cele pracownika zbieżne z celami organizacji
  • Zasada sprawiedliwości – sprawiedliwość proceduralna, brak „równych i równiejszych
  • Zasada wszechstronności – ceniony jest potencjał
  • Dobry szef to skuteczny szef – jak to osiągnąć?
  • Zasady, reguły, standardy pracy – menedżerskie kontraktowanie zasad w zespole
  • Nagrody i kary za trzymanie się/ łamanie reguł: kiedy i jak stosować?

Narzędzia menedżerskie: kontrakt szefa, pochwały, kary.

 

3. Jak dobrać styl zarządzania do pracownika

  • Czym jest przywództwo sytuacyjne?
  • Elastyczność stylu kierowania – jak ją kształtować i jak trafnie wykorzystywać
    w działaniu z pracownikami
  • Dojrzałość pracownika – charakterystyka, diagnoza
  • Film – ćwiczenie w diagnozowaniu poziomu dojrzałości pracowników
  • „Motywacyjny katalog zachowań menedżerskich” – jakie moje działania menedżerskie motywują pracowników o różnym typie dojrzałości zawodowej
  • Skuteczne narzędzia transferu odpowiedzialności

Narzędzia menedżerskie: test na style przywódcze – autodiagnoza, katalog zachowań wzmacniających dojrzałość, mapa dojrzałości zespołu

 

4. Jak zwiększyć efektywność rozmów menedżerskich

  • Feedback codzienny, bieżący i cykliczny jako silny impuls do rozwoju zawodowego
  • Udzielanie i otrzymywanie bieżącej informacji zwrotnej
  • Formułowanie konstruktywnych uwag krytycznych
  • Wyrażanie szacunku i uznania
  • Przebieg rozmowy z pracownikami o różnym poziomie zaangażowania

Narzędzia menedżerskie: metoda konstruktywnego feedbacku.

 

SESJA II. MOTYWOWANIE PRACOWNIKÓW
Prowokuj zaangażowanie!

Kluczowe cele sesji to:

  • Wzmocnienie kompetencji efektywnego budowania zaangażowania u pojedynczych pracowników i w zespołach
  • Rozwijanie umiejętności w zakresie zapobiegania i przezwyciężania demotywacji
  • Zdobycie umiejętności identyfikowania w pracownikach osobistych potrzeb, dążeń, celów odpowiedzialnych za motywację do pracy i umiejętności indywidualnego doboru skutecznych motywatorów do pracownika
  • Zdobycie umiejętności identyfikowania czynników sytuacyjnych wpływających na motywację do pracy
  • Wzmacnianie umiejętności praktycznego stosowania pozafinansowych metod motywowania do pracy

 

Po sesji uczestnik będzie przygotowany do:

  • praktycznego stosowania metod motywowania do pracy poprzez stymulację wyzwań, celów
  • identyfikowania czynników sytuacyjnych wpływających na motywację do pracy (rodzaje zadań, warunków pracy itp.)
  • identyfikowania czynników osobowościowych pracowników (pracowitość, motywacja do współdziałania itp.)
  • obserwacji potencjału motywacyjnego pracownika
  • diagnozy rodzajów motywujących wyzwań u pracowników
  • doboru skutecznych motywatorów do typu potencjału motywacyjnego u pracownika

 

W czasie sesji uczestnik rozwijać będzie następujące kompetencje menedżerskie:

Motywowanie pracowników

Wykorzystywanie różnorodnych technik motywacyjnych (np. informacja zwrotna, docenianie) we wzmacnianiu wysiłku w pracę swoich pracowników. Dopasowywanie działań motywacyjnych do konkretnych osób. Stosowanie informacji zwrotnej oraz innych technik i sposobów rozwijania pracowników.

Przywództwo

Uczestniczenie w tworzeniu wizji, misji, celów i wartości organizacji. Skuteczne działanie poprzez pociąganie za sobą innych. Sprawne zarządzanie zespołem i budowanie relacji opartych na zaufaniu i współpracy. Samodzielne podejmowanie decyzji.

Komunikacja

Znajomość i stosowanie zasad skutecznej komunikacji ustnej. Opieranie się na wiarygodnych informacjach i szacunku dla odbiorcy. Dostosowanie języka i formy komunikacji do sytuacji i oczekiwań odbiorcy

 

PROGRAM

1. Co motywuje ludzi do pracy?

  • Wprowadzenie do zagadnienia motywacji i demotywacji
  • Wymiana doświadczeń menedżerskich w zakresie wpływu poszczególnych czynników pracy na motywację pracowników w obrębie organizacji
  • Czynniki w środowisku pracy, na które ma wpływ menedżer – wpływające na poziom motywacji pracownika: warunki pracy, treść pracy, wyniki osobiste – wyniki dla siebie, wyniki społeczne – wyniki dla innych
  • Analiza aspektów motywacyjnych i demotywacyjnych ww. czynników
  • „Analiza sytuacji w pracy” – poznanie motywacyjnych aspektów swojego środowiska pracy
  • Motywacyjne aspekty środowiska pracy na które menedżer ma wpływ (czynniki pozafinansowe

Narzędzia menedżerskie: dobre praktyki sytuacji motywujących i demotywujących, arkusz motywacyjnych aspektów środowiska pracy.

 

2. Motywacyjna rola wyzwań – jak pobudzać wyzwanie i napięcie motywacyjne

  • Czy wyzwania motywują?
  • Czym jest „wyzwanie” i „napięcie motywacyjne” i na czym polega ich motywacyjna rola
  • Określenie dominujących emocji i motywów działania osób preferujących różne rodzaje wyzwań
  • Wnioskowanie o emocjach i motywach pracowników na podstawie obserwacji w miejscu pracy
  • Hamujące działanie wpływu zbyt małego i zbyt dużego pobudzenia emocjonalnego wynikającego z wielkości napięcia motywacyjnego
  • Metody diagnozy napięcia motywacyjnego – jako indywidualnych predyspozycji do posiadania określonego napięcia motywacyjnego (siły i kierunku)

Narzędzia menedżerskie: tabela wyzwań i napięć motywacyjnych (wg modelu Intentio Consensio), arkusz  diagnozy napięcia motywacyjnego.

 

3. Diagnoza potencjału motywacyjnego pracownika

  • Przesłanki do diagnozy napięcia motywacyjnego u pracownika
  • Opracowanie metod oceny potencjału napięcia motywacyjnego pracownika
  • Analiza wypowiedzi pracowników i diagnoza ich potencjału motywacyjnego
  • Jak rozmawiać z pracownikiem aby stymulować jako napięcie motywacyjne
  • Działania menedżerów motywujące osoby o różnych rodzajach napięcia motywacyjnego
  • Analiza czynników obniżających motywację wewnętrzną – moje własne cele a cele narzucone z zewnątrz  – jak menedżer może pobudzać motywacje wewnętrzną

Narzędzia menedżerskie: lista pytań umożliwiających diagnozę jakiego rodzaju napięcie motywacyjne przejawia pracownik, motywatory zwiększające napięcie motywacyjne

 

4. Katalog motywatorów – praktyczne metody motywowania

  • Mapowanie motywatorów zespołu – autodiagnoza – co mnie i zespół motywuje, co mnie i zespół demotywuje
  • Tabela kosztu i zysku – analiza pozafinansowych czynników motywujących
  • „Uderzenie w motywację” – wskazanie zachowań budujących lub osłabiających motywację i zaangażowanie
  • Analiza i wykorzystanie własnych motywatorów – jak pracować z własną motywacją

Narzędzia menedżerskie: katalog motywatorów.

 

SESJA III. ROZWIĄZYWANIE KONFLIKTÓW I WSPÓŁPRACA
Pobudzaj współdziałanie zespołu

Kluczowe cele sesji to:

  • Zdobycie wiedzy o typach konfliktów i metodach ich rozwiązywania
  • Pogłębienie samoświadomości w zakresie osobistych stylów rozwiązywania konfliktów
  • Nabycie umiejętności stosowania menedżerskich narzędzi rozwiązywania problemów w zespołach pracowniczych
  • Nabycie umiejętności stosowania skutecznych technik radzenia sobie z emocjami
    i napięciem własnym i zespołu w sytuacjach konfliktowych
  • Zdobycie umiejętności stosowania konstruktywnych, niemanipulacyjnych taktyk wywierania wpływu

Po sesji uczestnik będzie przygotowany do:

  • konstruktywnego zarządzania konfliktami w zespole
  • stosowania narzędzi zabezpieczania trudnych emocji w zespole w sytuacjach konfliktowych
  • stosowania konstruktywnych taktyk wywierania wpływu
  • systematycznego pogłębiania samoświadomości w zakresie osobistych stylów rozwiązywania konfliktów
  • stosowania najbardziej użytecznych i efektywnych stylów rozwiązywania konfliktów

 

W czasie sesji uczestnik rozwijać będzie następujące kompetencje menedżerskie:

Wywieranie wpływu

Pozytywne wpływanie na relacje pomiędzy ludźmi, wzmacnianie zespołu i organizacji.

Komunikacja

Znajomość i stosowanie zasad skutecznej komunikacji ustnej. Opieranie się na wiarygodnych informacjach i szacunku dla odbiorcy. Dostosowanie języka i formy komunikacji do sytuacji i oczekiwań odbiorcy

Elastyczność

Otwartość na nowości, wychodzenie poza schemat działania, gotowość do przemyślenia na „nowo” funkcjonującego rozwiązania. Przeciwdziałanie rutynie w zespole i organizacji.

 

PROGRAM

1. Symulacyjna gra szkoleniowa otwierająca szkolenie

 

Dzięki symulacji uczestnicy doświadczą i zrozumieją:

  • na czym polega klasyczny konflikt: tzw. konflikty rzeczywiste i konflikty pozorne
  • czapę konfliktową i eskalację konfliktu,
  • rozwój sytuacji konfliktowej w czasie i sposoby zapobiegania,
  • sytuację konfliktową w rozumieniu presji czasu i napięcia emocjonalnego,
  • doświadczenie sposobu podejmowania decyzji pod presją czasu i emocji,
  • zarządzanie emocjami,
  • sposób komunikowania się z innymi w sytuacji konfliktu

 

2. Jak powstają konflikty? Zrozumieć przyczyny, by zapobiegać

  • Metody identyfikowania konfliktów: konflikt pozorny vs. konflikt rzeczywisty
  • Koło konfliktów – jak rozpoznać typ konfliktu
  • Analiza procesu powstawania i przekształcania się konfliktów: czym jest „czapa konfliktowa”
  • Dynamika procesu powstawania konfliktu i jego etapy – wnioski menedżerskie
  • Kiedy zapobiegać konfliktom, a kiedy je wzmacniać?
  • Konflikt jako zadanie menedżera, czy konflikt może być wartościowy?
  • Co to znaczy „sytuacja współzależności”?

Narzędzia menedżerskie: koło konfliktów, model: Style zachowań w konflikcie, model dynamiki konfliktu.

 

3. Style rozwiązywania konfliktów

  • Test – autodiagnoza
  • Typologia konfliktów oraz metody rozwiązywania konfliktów w praktyce
  • Style rozwiązywania konfliktów: warunki, cele, konsekwencje
  • Indywidualne ćwiczenia typu role play – style rozwiązywanie konfliktów
  • Jak nadawać komunikaty zgodnie z regułą „miękko wobec ludzi, twardo wobec problemu?
  • Jak skutecznie przekonywać – perswazyjny proces komunikacji?

Narzędzia menedżerskie: test „Autodiagnoza stylu rozwiązywania konfliktów”, narzędzia komunikacji w sytuacji konfliktowej.

 

4. Jak rozwiązywać konflikty poprzez narzędzia wywierania wpływu?

  • Jak korygować zachowania osób w konfliktach, nie uderzając w osobę i nie niszcząc relacji?
  • Indywidualne studium przypadku sytuacji konfliktu
  • Konstruktywnie i manipulacyjne taktyki wywierania wpływu – diagnoza, wzmacnianie i korekta: racjonalna perswazja, konsultacja, inspiracja, presja, ingracjacja, legitymizacja, wymiana
  • Rozpoznawanie manipulacji i radzenie sobie z nimi

Narzędzia menedżerskie: taktyki wywierania wpływu: konstruktywne, manipulacyjne i neutralne; katalog taktyk a rodzaj sytuacji konfliktowej.

 

SESJA IV. TRUDNE ROZMOWY MENEDŻERSKIE
Rozwijaj poprzez dialog!

Kluczowe cele sesji to:

  • Wzmacnianie efektywności komunikacji ze współpracownikami poprzez modelowanie kultury feedbacku
  • Poznanie kluczowych metod efektywnego zarządzania poprzez dbałość o rozwój pracowników – wykorzystanie narzędzi rozwoju pracowników
  • Zdobycie umiejętności motywacyjnego i rozwojowego wykorzystywania narzędzi prowadzenia okresowych rozmów oceniających i rozwojowych
  • Zdobycie umiejętności rozmów coachingowych
  • Trudne sytuacje w rozmowach menedżerskich

Po sesji uczestnik będzie przygotowany do stosowania:

  • metody obserwacji jako podstawy rzetelnej oceny pracownika
  • narzędzi rozwijania swoich pracowników
  • efektywnych technik prowadzenia rozmów oceniających i rozwojowych
  • efektywnych technik prowadzenia rozmów coachingowych
  • narzędzi radzenia sobie w trudnych sytuacjach podczas rozmów menedżerskich

 

W czasie sesji uczestnik rozwijać będzie następujące kompetencje menedżerskie:

Rozwijanie pracowników

Zainteresowanie i angażowanie się w rozwijanie umiejętności pracowników. Uwzględnianie potrzeb rozwojowych w planowaniu pracy zespołu i przy podziale zadań. Podejmowanie działań, które wpływają na motywację pracowników. Stosowanie informacji zwrotnej oraz innych technik i sposobów rozwijania pracowników.

Komunikacja

Znajomość i stosowanie zasad skutecznej komunikacji ustnej. Opieranie się na wiarygodnych informacjach i szacunku dla odbiorcy. Dostosowanie języka i formy komunikacji do sytuacji i oczekiwań odbiorcy

Przywództwo

Uczestniczenie w tworzeniu wizji, misji, celów i wartości organizacji. Skuteczne działanie poprzez pociąganie za sobą innych. Sprawne zarządzanie zespołem i budowanie relacji opartych na zaufaniu i współpracy. Samodzielne podejmowanie decyzji.

 

PROGRAM

1. Jak oceniać pracowników?

  • Diagnoza kompetencji jako impuls do rozwoju
  • Jak model kompetencyjny może służyć menedżerom i pracownikom?
  • Best Practices: Menedżerskie sposoby na szybką i rzetelną obserwację zachowań
  • Trening umiejętności obserwacyjnych – metoda obserwacji jako podstawa przygotowania się do oceniania
  • Obawy menedżerów związane z ocenianiem i sposoby redukowania obaw
  • Obawy pracowników związane z procesem oceny i menedżerskie sposoby redukowania obaw pracowników

Narzędzia menedżerskie: arkusz obserwacji zachowań, metody redukowania oporu przed oceną.

 

2. Zasady rozwojowej komunikacji menedżerskiej

  • Rodzaje rozmów menedżerskich
  • Struktura rozmowy, kolejność omawianych tematów w celu zmotywowania pracowników
  • Feedback codzienny, bieżący i cykliczny, jako silny impuls do rozwoju zawodowego i podstawa do prowadzenia okresowych rozmów.
  • Praktyczne metody udzielania i otrzymywania bieżącej informacji zwrotnej; formułowania konstruktywnych uwag krytycznych; wyrażania szacunku i uznania

Narzędzia menedżerskie: arkusz rozmów menedżerskich.

 

3. Narzędzia oceny i rozwoju – praktyka prowadzenia rozmów oceniających i rozwojowych

  • Przygotowanie menedżera i pracownika do oceny, rozmowy oceniającej i rozwojowej
  • Struktura rozmowy, kolejność omawianych tematów w celu zmotywowania pracowników
  • Praktyczne metody udzielania i otrzymywania bieżącej informacji zwrotnej, formułowania konstruktywnych uwag krytycznych, wyrażania szacunku i uznania
  • Trudne sytuacje w rozmowie i jak sobie z nimi radzić

Narzędzia menedżerskie: arkusz „szczepionek” w trudnych sytuacjach, katalog narzędzi rozwojowych.

 

4. Rozwojowe rozmowy coachingowe

  • Rozwój i motywacja a zadania w coachingu
  • Różnorodne narzędzia nie wymagające nakładów finansowych, służące rozwojowi pracowników, z których można korzystać w codziennej praktyce
  • Określanie zadań wyznaczanych pracownikom przez menedżerów w procesie coachingu, służące ich rozwojowi
  • Narzędziach coachingowe w delegowaniu, monitorowaniu i motywowaniu
  • Pełnienie funkcji coacha-menadżera a wzrost jakości i efektywności pracy pracowników
  • Adekwatność doboru metod pracy coachingowej w zależności od etapu rozwoju pracownika
  • Samodzielne przeprowadzenie sesji coachingowej, budowanie sprzyjającej relacji z pracownikiem, sprawne wyznaczanie zadań rozwojowych

Narzędzia menedżerskie: arkusz rozmowy oceniającej i rozwojowej, arkusz „szczepionek” w trudnych sytuacjach, katalog narzędzi rozwojowych.

 

SESJA V. PRZYWÓDZTWO W ZMIANIE
Prowadź zespół przez zmiany!

Kluczowe cele sesji to:

  • Dobór skutecznych działań menedżerskich do określonych faz, przez które przechodzi cały zespół
  • Indywidualne reakcje pracowników na zmiany (doświadczenia przejścia przez zmiany charakterystyczne dla pojedynczych ludzi)
  • Dobór skutecznych działań menedżerskich dopasowanych do indywidualnej charakterystyki pracowników
  • Decyzje o wprowadzeniu zespołu w zmianę
  • Przygotowanie zespołu i siebie na zmiany
  • Pogłębianie zdolności pokonywania własnych ograniczeń w sytuacji zmian

Po sesji uczestnik będzie przygotowany do:

  • wykorzystania wiedzy o roli zmian w biznesie
  • stosowania narzędzi, które umożliwią mu pozyskiwanie informacji w sytuacji zmiany
  • radzenia sobie z różnymi rodzajami oporu w zespole wobec zmiany
  • pokonywania barier w zespołach, które blokują sprawne wprowadzanie zmian
  • wzmacniania pożądanych i zapobiegania niepożądanym postawom wobec zmian
  • stosowania narzędzi komunikowania zmian w sposób zabezpieczający zespół przed demotywacją
  • stosowania narzędzi motywacyjnych w sytuacji zmian

W czasie sesji uczestnik rozwijać będzie następujące kompetencje menedżerskie:

Otwartość na zmiany i zarządzanie zmianami

Zaangażowanie w generowanie, wprowadzanie, promowanie i wspieranie zmian organizacyjnych. Zdolność do krytycznej analizy bieżącej sytuacji oraz do postrzegania z zupełnie różnych punktów widzenia tego, co znane i konwencjonalne.

Elastyczność

Otwartość na nowości, wychodzenie poza schemat działania, gotowość do przemyślenia na „nowo” funkcjonującego rozwiązania. Przeciwdziałanie rutynie w zespole i organizacji

Przywództwo

Uczestniczenie w tworzeniu wizji, misji, celów i wartości organizacji. Skuteczne działanie poprzez pociąganie za sobą innych. Sprawne zarządzanie zespołem i budowanie relacji opartych na zaufaniu i współpracy. Samodzielne podejmowanie decyzji.

 

PROGRAM

1. Symulacyjna gra szkoleniowa otwierająca szkolenie

Dzięki symulacji uczestnicy doświadczą i zrozumieją:

  • fazy zmiany, przez jakie przechodzi zespół
  • jakie działania menedżerskie należy podejmować w różnych fazach zmiany, tak by skutecznie przeprowadzić zespół przez zmianę i podnieść efektywność pracowników?
  • indywidualne reakcje pracowników na zmianę i sposoby reagowania menedżera
    w odpowiedzi na potrzeby konkretnych pracowników
  • proces przeprowadzania zespołu przez zmiany, jego charakterystykę, trudności
    i wyzwania stojące przed menedżerem.

Konieczność stosowania odpowiednich działań menedżerskich dostosowanych do fazy zmiany, w której znajduje się zespół, oraz do indywidualnej charakterystyki pracowników, przeżywających zmiany.

 

2. Zrozumieć, by zarządzić – doświadczenie przewodzenia zespołowi w zmianie

  • Etapy w procesie zmian (przygotowanie zmiany, wprowadzenie i realizacja zmiany)
  • Zmiana planowana a zmiana dostosowawcza
  • Analiza osobistych i organizacyjnych barier blokujących elastyczność w reagowaniu na zmiany
  • Analiza osobistych przekonań na temat zmiany

Narzędzia menedżerskie: arkusz diagnozy etapów zmiany, arkusz barier w zmianie.

 

3. Zarządzanie emocjami zespołu w zmianie: zaprzeczanie, opór, poczucie straty

  • Dlaczego komunikacja w zmianie jest tak ważna?
  • Lider jako bufor emocjonalny – co to oznacza?
  • Mapa zaangażowania jako technika diagnozowania stopnia napięcia emocjonalnego
    i zaangażowania członków zespołu w zmiany
  • Rozpoznawanie i klasyfikowanie różnych postaw emocjonalnych wobec zmian
  • Emocje sprzyjające zmianie – jak je wykorzystać, jak je wywołać
  • Typy komunikatów w różnych fazach zmiany – katalog i ćwiczenia
  • Rola komunikacji w redukowaniu oporu wobec zmian
  • Typy trudnych reakcji i emocji w zmianie – charakterystyka i sposoby radzenia sobie

Narzędzia menedżerskie: mapa zaangażowania zespołu, komunikacja w różnych fazach zmiany – katalog typów komunikatów.

 

4. W procesie wdrażania – jak utrzymać motywację zespołu

  • „Agenci zmian” odpowiedzialni za ich przeprowadzenie – mocne i słabe strony procesu zmian w firmie, określenie ról – mapa mojego zespołu
  • Budowanie zaangażowania pracowników w zmianę
  • Poziom motywacji a efektywność działania w zmianie
  • Wybrane narzędzia motywowania do zmiany
  • Praktyczne wskazówki we wprowadzaniu zmian

Narzędzia menedżerskie: analiza motywatorów w zmianie.

 

* * *

Zobacz więcej na temat symulacyjnych gier szkoleniowych

Przeczytaj artykuł o tym, czy biznes potrzebuje gier.

 

Prowadzący

Prowadzący moduły

Maciej Polański - senior trener

Psycholog. Absolwent Wydziału Psychologii Uniwersytetu Śląskiego. Doświadczenie biznesowe zdobywał w firmie Prospero Business Training pełniąc przez...>>

dr Michał Szulawski - senior trener/ coach/ konsultant

Doktor psychologii i absolwent filologii angielskiej. Autor artykułów i współautor publikacji książkowych z zakresu relacji międzyludzkich i motywacji....>>

Włodzimierz K. Buśkiewicz - senior konsultant/ senior trener

Prezes Zarządu IBD Business School i Polskiej Fundacji Badań nad Zarządzaniem, członek Rady Programowej IBD Business School
Absolwent psychologii na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim. Praktyk biznesu z wieloletnim stażem na kluczowych stanowiskach menedżerskich. Doświadczenie...>>

Małgorzata Klimowicz - senior konsultant/ senior trener

Absolwentka Zarządzania i Marketingu Politechniki Lubelskiej. Dyplomowany trener biznesu, certyfikowany trener NLP, Certyfikowany Trener Zastępowania...>>

Andrzej Stępień - trener/ coach

Trener biznesu,  certyfikowany International Coach ICC oraz akredytowany konsultant typologii osobowości Discovery Insights™i MBTI™. Praktyk...>>

Ewa Mentel - trener

Absolwentka Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, biegły sądowy Sądu Okręgowego w Katowicach z zakresu psychologii. Ma certyfikat AKADEMII MISTRZÓW...>>

Wojciech Zatorski - trener

Z wykształcenia psycholog. Zawód wykonywany trener, konsultant, coach. 23 lata praktyki w prowadzeniu szkoleń pozwoliło na to by za swój sukces mógł...>>

Marzena Kostelecka - trener/ konsultant/ coach

Absolwentka Wydziału Filologii Uniwersytetu Śląskiego oraz studiów podyplomowych z zarządzania ludźmi (Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Zarządzania...>>

Beata Kozyra - wykładowca

Doktor nauk ekonomicznych, pracownik naukowo-dydaktyczny Europejskiej Wyższej Szkoły Biznesu w Poznaniu. Trener biznesu, wykładowca, konsultant i menedżer...>>

Dariusz Jęda - senior trener/ coach

Praktyk biznesu z wieloletnim doświadczeniem w międzynarodowych korporacjach na różnym poziomie strategicznego zarządzania HR i biznesem. Specjalizuje...>>

Aureliusz Leżeński - senior trener/ coach

Dyrektor Szkoły Coachingu IBD-NMC i Działu Coachingu Systemowego w IBD Business School, członek Rady Programowej IBD Business School
Absolwent Uniwersytetu Warszawskiego. Po studiach pracował  w Polskiej Akademii Nauk. Ukończył kurs w europejskiej szkole biznesu INSEAD pod Paryżem....>>

Terminy

Warszawa

22-23.11.2018 Sesja I
06-07.12.2018 Sesja II
20-21.12.2018 Sesja III
10-11.01.2019 Sesja IV
24-25.01.2019 Sesja V

 

13-14.12.2018 Sesja I
10-11.01.2018 Sesja II
24-25.01.2018 Sesja III
07-08.02.2018 Sesja IV
21-22.02.2018 Sesja V

 

 

Poznań

22-23.11.2018 Sesja I
06-07.12.2018 Sesja II
20-21.12.2018 Sesja III
10-11.01.2019 Sesja IV
24-25.01.2019 Sesja V

 

13-14.12.2018 Sesja I
10-11.01.2018 Sesja II
24-25.01.2018 Sesja III
07-08.02.2018 Sesja IV
21-22.02.2018 Sesja V

 

 

Katowice

22-23.11.2018 Sesja I
06-07.12.2018 Sesja II
20-21.12.2018 Sesja III
10-11.01.2019 Sesja IV
24-25.01.2019 Sesja V

 

 

 

 

Gdańsk

13-14.12.2018 Sesja I
10-11.01.2018 Sesja II
24-25.01.2018 Sesja III
07-08.02.2018 Sesja IV
21-22.02.2018 Sesja V

 

 

 

 

Wrocław

13-14.12.2018 Sesja I
10-11.01.2018 Sesja II
24-25.01.2018 Sesja III
07-08.02.2018 Sesja IV
21-22.02.2018 Sesja V

 

 

 

 

Kraków

13-14.12.2018 Sesja I
10-11.01.2018 Sesja II
24-25.01.2018 Sesja III
07-08.02.2018 Sesja IV
21-22.02.2018 Sesja V

 

 

Serock

22-23.11.2018 Sesja I
06-07.12.2018 Sesja II
20-21.12.2018 Sesja III
10-11.01.2019 Sesja IV
24-25.01.2019 Sesja V

 

 

 

 

Warunki udziału

Cena szkolenia:  7 500 PLN* (obejmuje udział w zajęciach, materiały szkoleniowe, certyfikat IBD Business School oraz lunch i przerwy kawowe). Terminy mogą ulec nieznacznym zmianom z przyczyn niezależnych od IBD Business School.

Cena szkolenia z dodatkowym certyfikatem International Education Society: 7 900 PLN (w tym koszt certyfikatu 400 PLN).

Warunkiem uzyskania certyfikatów ukończenia programu, przyznawanych przez IBD Business School oraz International Education Society, jest obecność na minimum 80% zajęć.

 

Uczestnicy szkoleń otwartych realizowanych w kampusie IBD Business School w Serocku mają możliwość skorzystania z bezpłatnego transportu z centrum Warszawy oraz preferencyjnych cen noclegów i wyżywienia.

Szczegółowych informacji na ten temat udziela Dział Programów Otwartych. Zapraszamy do kontaktu (022) 768 20 22 lub szkoleniaotwarte@ibd.pl

 

Wszystkie nasze szkolenia znajdują się w Bazie Usług Rozwojowych.

Dowiedz się więcej jak skutecznie uzyskać dofinansowanie –  przeczytaj artykuł!

 

Miejsce zajęć

Green Park Conference Centre w Serocku, Sienna Training Centre w Warszawie oraz  Wrocław, Katowice, Poznań, Gdańsk, Kraków

 

* IBD Business School, jako jednostka kształcenia ustawicznego (Zaświadczenie nr 12/K/10 [1], wydane przez Biuro Edukacji Urzędu m.st. Warszawy), podlega systemowi oświaty w rozumieniu przepisów o systemie oświaty.

 

Referencje

Z przyjemnością potwierdzam udział w szkoleniu: „High Performance Leadership” [...].  Szkolenie przeprowadził zespół trenerów posiadający bardzo wysokie kwalifikacje, umiejętności i doświadczenie. Wielowątkowe podejście do problemów, bardzo często pozwalało na zastosowanie nietuzinkowych rozwiązań w swoim biznesie. Zagadnienia prezentowane były fachowo, w sposób zrozumiały, poparte wieloma przykładami i odniesieniami do rzeczywistych sytuacji. Świetnie przygotowani wykładowcy byli zawsze bardzo zaangażowani. Posiadali bogate doświadczenie praktyczne, którym hojnie dzielili się z uczestnikami. Bardzo cenne podczas szkolenia okazały się „konfrontacje doświadczeń” uczestników z prowadzącymi. Wielokrotnie odczuwano duże zaangażowanie całej grupy do rozwiązania istniejącego problemu, w macierzystej firmie danego uczestnika. Pozytywna i przyjacielska atmosfera zaowocowała wieloma znajomościami, pielęgnowanymi do dnia dzisiejszego. Polecam firmę IBD Business School wszystkim, którzy zainteresowani są rozwojem własnych umiejętności [...].
Szymon Bazylewicz Elektrobud

Dziękujemy za owocny przebieg dotychczasowej współpracy Przedsiębiorstwa Farmaceutycznego LEK-AM Sp. z o.o. z Instytutem Rozwoju Biznesu, którą nawiązaliśmy w czerwcu 2014 roku. Pozostajemy pod ogromnym wrażeniem certyfikowanych kursów i szkoleń, które oferuje Instytut. We wrześniu br. jeden z dyrektorów naszej firmy uczestniczył w szkoleniu z obszaru przywództwa dla rezultatów i w następujący sposób wyraził swoją ocenę: „Szkolenie High Performance Leadership oceniam jako profesjonalne i bardzo efektywne. Szkolenie zostało przeprowadzone w postaci pięciu 2-dniowych sesji poświęconych różnym, odpowiednio dobranym aspektom zarządzania. Każda z sesji była prowadzona przez kompetentnych i doświadczonych wykładowców, posiadających dużą teoretyczną wiedzę, ale także praktyczną (…). Z pełnym przekonaniem rekomenduję Instytut jako kompetentnego, solidnego i odpowiedzialnego Partnera do współpracy w zakresie usług szkoleniowych i rozwoju pożądanych kompetencji.”

Małgorzata Wójcik Dyrektor Personalny Przedsiębiorstwo Farmaceutyczne LEK-AM Sp. z o.o.