Rising leaders program (rlp) – Program dla nowych menedżerów

Czas trwania 48 godzin, 6 dni Ilość sesji 3

Najbliższe terminy

Brak.
Wypełnij zgłoszenie

Program szczegółowy

Szkolenie otwarte z przywództwa

 

SESJA I. KOMUNIKACJA W ZARZĄDZANIU. JAK MÓWIĆ, ŻEBY INNI NAS SŁUCHALI

Kluczowe cele sesji to:

  • Rozwijanie kompetencji komunikacji menedżerskiej w budowaniu relacji, współpracy i kierowaniu zespołem
  • Poznanie różnych rodzajów komunikatów: budujących autorytet, kreujących współpracę, motywujących, dyscyplinujących itp.
  • Zdobycie umiejętności posługiwania się narzędziami komunikacji menedżerskiej
  • Zdobycie umiejętności prowadzenia kluczowych rozmów menedżerskich
  • Rozwijanie kompetencji radzenia sobie w trudnych sytuacjach w komunikacji menedżerskiej
  • Rozwijanie skuteczności w  stawianiu granic  z zachowaniem szacunku dla rozmówcy

 

Program sesji

  1. Symulacyjna gra szkoleniowa otwierająca szkolenie

Dzięki symulacji uczestnicy doświadczą i zrozumieją:

  • Jak się komunikować, żeby dojść do sedna sprawy?
  • Od czego zależy skuteczność komunikacyjna? Jak ją wzmacniać?
  • Jakie są sposoby komunikowania się nastawione na realizację celów i wzmacnianie relacji zespołowych
  • Jak budować zaufanie
  • Jak zarządzać dyskusją w grupie
  • W jaki sposób komunikować się, aby dojść do rozwiązań przy zachowaniu ekonomii czasowej spotkań
  • Jak zapanować nad szumem informacyjnym, czyli oddzielać nieistotne informacje – jako ważna umiejętność w biznesie i w dochodzeniu do rozwiązań problemu

 

  1. Dlaczego komunikacja jest kluczowa w zarządzaniu?
  • Komunikacja jako podstawowe narzędzie menedżera w budowaniu i rozwijaniu zespołu
  • Wpływ przyjaznego systemu komunikacji na atmosferę współpracy i motywację do działania
  • Na czym polega skuteczna komunikacja w miejscu pracy?
  • Moja sprawność komunikacyjna – test
  • Komunikacja w zespole i pomiędzy zespołami
  • Bariery w procesie komunikacji i ich konsekwencje
  • Interpretowanie, oskarżanie, przenoszenie odpowiedzialności, wycofanie, pozorna zgoda, wydawanie poleceń – monitoring zachowań niekonstruktywnych w pracy zespołowe

 

  1. Jak mówić, by inni słuchali – narzędzia komunikacji menedżera
  • Sztuka dialogu – jak rozmawiać z zespołem?
  • Kluczowe narzędzia komunikacyjne w komunikacji werbalnej
  • Techniki aktywnego słuchania – Komunikacyjny Panel Sterowania
  • Klarowne definiowanie i formułowanie oczekiwań
  • Zwroty zabezpieczające zrozumienie i relacje
  • Unikanie nieporozumień i chaosu informacyjnego
  • Mowa ciała jako ważny kontekst wypowiedzi
  • Komunikacja jako podstawa budowania relacji w zespole
  • Katalog efektywnych narzędzi komunikacyjnych dla poszczególnych obszarów problemowych

 

  1. Kluczowe rozmowy menedżera – katalog
  • Pozytywny i negatywny feedback – sztuka mobilizowania pracowników do rozwoju
  • Formułowanie konstruktywnych uwag krytycznych
  • Wyrażanie szacunku i uznania
  • Narzędzia Jednominutowego Menedżera: jednominutowe cele, jednominutowe pochwały i jednominutowe reprymendy
  • Przekazywanie zadań, delegowanie, monitorowanie
  • Trudne rozmowy

 

SESJA II. BUDOWANIE ZESPOŁU I WSPÓŁPRACA. DREAM TEAM – ZBUDUJ ZESPÓŁ SWOICH MARZEŃ!

Kluczowe cele sesji to:

  • Poznanie czynników decydujących o efektywności zespołów i pracy zespołowej w organizacji
  • Rozwijanie konstruktywnych ról grupowych, budujących współpracę
  • Wzmacnianie umiejętności pobudzania zespołu do brania odpowiedzialności
  • Rozwijanie umiejętności budowania, rozwijania zespołu i zarządzania zespołem
  • Wzmacnianie kompetencji podnoszenia efektywności pracy zespołowej

 

Program sesji

  1. Symulacyjna gra szkoleniowa otwierająca szkolenie

Dzięki symulacji uczestnicy doświadczą i zrozumieją:

  • W jaki sposób synchronizować działania zespołowe, aby wzmacniać efektywność współdziałania i osiągać zamierzone cele?
  • Co to znaczy budować dobrą współpracę?
  • Jakie formy komunikacji są najbardziej skuteczne do budowania efektywnej współpracy?
  • W jaki sposób przekonać zespół i konstruktywnie wywierać wpływ na innych
  • Jakie są role zespołowe i w jaki sposób budować efektywność zespołu?
  • Jak zapobiegać trudnym sytuacjom i radzić sobie z napięciami w zespole

 

  1. Praca zespołowa – zagadka efektywności w biznesie rozwikłana
  • Test – diagnoza ról grupowych
  • Katalog zachowań promujących  współdziałanie oraz szczepionki przeciwko działaniom utrudniającym współpracę
  • Jak budować zaufanie  – czy w biznesie potrzebne jest zaufanie i co możemy osiągnąć dzięki wzajemnemu zaufaniu w zespole?
  • Diagnoza własnych sposobów funkcjonowania w zespole
  • Inteligencja emocjonalna – warunek sukcesu w pracy z innymi ludźmi

 

  1. Jak zbudować i rozwijać zespół – metody, narzędzia
  • Rola wizji w budowaniu zaangażowania członków zespołu
  • Etapy rozwoju zespołu
  • Tworzenie wspólnych norm i zasad
  • Metody koncentrowania zespołów wokół zadań i celów
  • Metody budowania i wzmacnianie pozytywnych relacji w zespole
  • Docenianie członków zespołu
  • Budowanie spoistości zespołu – narzędzia
  • Metody promowania pracy zespołowej jako stylu działania

 

4. Jak wzmacniać efektywność zespołów w organizacji – potencjał menedżera

  • Cooperation – Based Leadership – czyli sukces menedżera tkwi w jego zespole
  • Kreowanie kultury współpracy i zespołowości w organizacji – metody
  • Potencjał menedżera w kreowaniu zespołowości – wymiary HPI®:
    • stabilność
    • ambicja
    • towarzyskość
    • wrażliwość interpersonalna
    • systematyczność
    • dociekliwość
    • otwartość na wiedzę

 

SESJA III. EFEKTYWNOŚĆ MENEDŻERA I ZESPOŁU. FITNESS MENEDŻERA – ZWIĘKSZ EFEKTYWNOŚĆ!

Kluczowe cele sesji to:

  • Poznanie czynników decydujących o efektywności wykorzystania kluczowych zasobów w pracy: czasu, ilości i rodzaju zadań, kompetencji pracowników
  • Zdobycie umiejętności formułowania celów i zadań
  • Rozwinięcie umiejętności rozróżniania wagi zadań i formułowania priorytetów działania
  • Rozwój umiejętności optymalnego określania ram czasowych w celu kontroli realizacji zadań
  • Wzmacnianie kompetencji budowania w zespole odpowiedzialności za jakość i wyniki pracy

 

Program sesji

  1. Symulacyjna gra szkoleniowa otwierająca szkolenie

Dzięki symulacji uczestnicy doświadczą i zrozumieją:

  • Jak optymalizować pracę zespołu?
  • Na czym polega optymalna organizacja czasu?
  • Jakie korzyści biznesowe (m.in. poprawę wyniku finansowego) przynosi efektywne wykorzystanie czasu i ludzi?
  • Jak ustalać priorytety i w przypadku nadmiaru zadań – rezygnować z tych mniej ważnych?
  • Jak zarządzać zadaniami w zespole – komu i które zadania przydzielać?
  • Jak ustalać racjonalnie terminy realizacji zadań?
  • Jak planować kolejność realizacji zadań i unikać marnowania czasu?

 

  1. Co kradnie nasz czas? Proaktywność w zarządzaniu czasem
  • Test osobistych wartości: wartości osobiste i indywidualne priorytety życiowe a narzędzia zarządzania czasem
  • Ile kosztuje czas? – ocena kosztów niewłaściwego spożytkowania czasu
  • Dwie postawy życiowe – dwa modele w podejściu do zarządzania czasem: Allen i Covey
  • Jakie ma skutki postawa pro-aktywna i reaktywna – jak uczyć podwładnych postawy proaktywnej?
  • „Złodzieje i pożeracze czasu” versus „pomocnicy czasu”
  • Sporządzanie budżetu czasu – czyli na co zużywamy nasz menedżerski czas?
  • Metaplan: co kradnie mój czas? zadanie grupowe – katalog przeszkód optymalnego wykorzystania czasu

 

  1. Cele i priorytety – klucz do efektywności
  • Priorytety krótko i długofalowe. Konflikt priorytetów.
  • Cele a priorytety – zasada Eisenhowera, matryca Covey
  • Sposoby radzenia sobie z nadmiarem zajęć
  • Modele definiowania celów – SMART
  • Przekazywanie celów pracownikom
  • Praktyczne ćwiczenia w ustalaniu celów w oparciu o poznane zasady

 

  1. Tajemnica GTD Getting Things Done
  • Metodyka Getting Things Done – „Zarządzanie strumieniem zadań” – praktyczne poznanie i wytrenowanie techniki zarządzania zadaniami
  • „Mój własny system organizacji zadań” – opracowanie indywidualnych systemów

 

Prowadzący

Prowadzący moduły

Krzysztof Groszyk - senior trener/ senior konsultant

Absolwent Politechniki Warszawskiej, studia doktoranckie odbył w Instytucie Fizyki Technicznej i Matematyki Stosowanej tej uczelni. Ukończył profesjonalne...>>

Dariusz Jęda - senior trener/ coach

Praktyk biznesu z wieloletnim doświadczeniem w międzynarodowych korporacjach na różnym poziomie strategicznego zarządzania HR i biznesem. Specjalizuje...>>

Marzena Kostelecka - trener/ konsultant/ coach

Absolwentka Wydziału Filologii Uniwersytetu Śląskiego oraz studiów podyplomowych z zarządzania ludźmi (Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Zarządzania...>>

Ewa Mentel - trener

Absolwentka Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, biegły sądowy Sądu Okręgowego w Katowicach z zakresu psychologii. Ma certyfikat AKADEMII MISTRZÓW...>>

Maciej Polański - senior trener

Psycholog. Absolwent Wydziału Psychologii Uniwersytetu Śląskiego. Doświadczenie biznesowe zdobywał w firmie Prospero Business Training pełniąc przez...>>

Aneta Ropek - trener

Absolwentka Wyższej Szkoły Administracji i Biznesu (kierunek zarządzanie i marketing), Uniwersytetu Warmińsko – Mazurskiego (kierunek: zarządzanie...>>

Elżbieta Sawczyn - senior trener/ senior konsultant

Absolwentka Wyższej Szkoły Zarządzania i Bankowości w Poznaniu i studiów podyplomowych w Wyższej Szkole Przedsiębiorczości i Zarządzania im. Leona...>>

dr Michał Szulawski - senior trener/ coach/ konsultant

Doktor psychologii i absolwent filologii angielskiej. Autor artykułów i współautor publikacji książkowych z zakresu relacji międzyludzkich i motywacji....>>

Terminy

On-line

24-25.11.2022 Sesja I
08-09.12.2022 Sesja II
12-13.01.2023 Sesja III

15-16.12.2022 Sesja I
12-13.01.2023 Sesja II
26-27.01.2023 Sesja III
26-27.01.2023 Sesja I
09-10.02.2023 Sesja II
23-24.02.2023 Sesja III
16-17.02.2023 Sesja I
02-03.03.2023 Sesja II
16-17.03.2023 Sesja III
23-24.03.2023 Sesja I
13-14.04.2023 Sesja II
27-28.04.2023 Sesja III
 

 

Wrocław

 

 

 

 

 

Poznań

 

 

 

 

 

Kraków