Skuteczność w biznesie a osiąganie celów
Skuteczność w biznesie — jak ją rozumieć. Każde wykonane zadanie daje nam poczucie satysfakcji – mówi Iwona Ostrowska z Instytutu Rozwoju Biznesu. – Poczucie satysfakcji napędza nas do podejmowania kolejnych wyzwań, czy to w pracy, czy też w domu. Jeśli bierzemy odpowiedzialność za własne życie a przy tym cenimy efektywność, to chcemy podejmować kroki, które będą świadczyły o tym, że sami kreujemy rzeczywistość. Chcemy mieć poczucie, że życie zależy od nas. Skuteczność i płynąca z niej satysfakcja budują przekonanie o naszym wpływie na rzeczywistość. Pozwalają wierzyć, że nie jesteśmy wobec niej bezradni. Mamy wpływ na to, co dzieje się w naszej pracy i w naszym środowisku – dodaje. W rozpoczynaniu zadania ważny jest element nagrody. Musi mieć go na uwadze tak menedżer zespołu, jak też każdy z uczestników projektu. Nagrodą jest świadomość osiągnięcia celu. Poczucie, że zrobiło się coś dobrego, nowego, pożytecznego – wyjaśnia Iwona Ostrowska.
Źródło: Miesięcznik — Biznes meble.pl, nr 10/2014
Artykuł powstał na podstawie rozmowy Diany Nachiło z Iwoną Ostrowską
Polecamy lekturę całego artykułu: Jestem-skuteczny_cz.1, Jestem-skuteczny_cz.2
Zobacz także szkolenia z przywództwa:
High Performance Leadership (HPL)
Certificate in Business Mentoring (CBM) – szkolenie z mentoringu