Czas trwania 48 godzin, 6 dni Ilość sesji 3

Najbliższe terminy

Termin Miejsce Cena - zw. z VAT
22.10.2018 - 20.11.2018Ostatnie wolne miejsca! Warszawa 5700 PLN
22.10.2018 - 20.11.2018 Katowice 5700 PLN
22.10.2018 - 20.11.2018 Wrocław 5700 PLN
22.10.2018 - 20.11.2018 Serock 5700 PLN
22.10.2018 - 20.11.2018 Poznań 5700 PLN
22.10.2018 - 20.11.2018 Gdańsk 5700 PLN
26.11.2018 - 08.01.2019 Serock, k. Warszawy 5700 PLN
26.11.2018 - 08.01.2019Ostatnie wolne miejsca! Katowice 5700 PLN
26.11.2018 - 08.01.2019 Warszawa 5700 PLN
17.12.2018 - 22.01.2019 Warszawa 5700 PLN
17.12.2018 - 22.01.2019 Katowice 5700 PLN
17.12.2018 - 22.01.2019 Wrocław 5700 PLN
17.12.2018 - 22.01.2019 Serock, k. Warszawy 5700 PLN
17.12.2018 - 22.01.2019 Poznań 5700 PLN
17.12.2018 - 22.01.2019 Gdańsk 5700 PLN
Wypełnij zgłoszenie

Rising Leaders Program – szkolenie z przywództwa dla nowych menedżerów

Szkolenie z przywództwa dla nowych menedżerów, którzy  dopiero zaczynają swoją karierę w tej roli, oraz dla osób, które w przyszłości chcą pracować jako menedżerowie.

Program szkolenia RLP został stworzony przez najlepszych ekspertów IBD Business School na podstawie doświadczeń w pracy z nowymi menedżerami i wiedzy o wyzwaniach, przed jakimi stoją. Jest oparty na autorskich badaniach kadry menedżerskiej, rzetelnej wiedzy naukowej oraz praktyce w zagranicznych i polskich organizacjach. Polecany dla tych wszystkich, którzy rozpoczynają przygodę z zarządzaniem oraz  poszukują nowoczesnych i praktycznych programów edukacyjnych, pozwalających nabyć kompetencje menedżerskie i wejść w świat leadershipu.

Rising Leaders Program to szkolenie menedżerskie, które daje solidną podstawę do dalszego rozwoju zawodowego, koncentruje się na umiejętnościach, które decydują o skutecznym i odpowiedzialnym przywództwie.

D o  p o b r a n i a: Broszura Rising Leaders Program 2018

 

 

PROGRAM CERTYFIKOWANY

   

 

Grupa docelowa

Jeżeli jesteś osobą, która zaczyna przygodę z zarządzaniem lub zarządzasz zespołem i wspierasz rozwój pracowników oraz posiadasz doświadczenie do 2-lat w zarządzaniu zespołami, ten program jest dla Ciebie.

Zapraszamy:

  • przyszłych menedżerów
  • menedżerów
  • kierowników projektu
  • właścicieli firmy

 

Rozwijane kompetencje

 

szkolenie z przywództwa dla nowych menedżerów

 

Język szkolenia

Zajęcia są prowadzone w języku polskim. W formule zamkniętej – na życzenie firmy zamawiającej – szkolenie może odbywać się w języku angielskim.

 

Program ramowy

SESJA I. KOMUNIKACJA W ZARZĄDZANIU
Jak mówić, żeby inni nas słuchali

  • Symulacyjna gra szkoleniowa otwierająca szkolenie
  • Dlaczego komunikacja jest kluczowa w zarządzaniu?  Jak mówić, by inni słuchali – narzędzia komunikacji menedżera
  • Kluczowe rozmowy menedżera – katalog

 

SESJA II. BUDOWANIE ZESPOŁU I WSPÓŁPRACA
Dream team – zbuduj zespół swoich marzeń!

  • Symulacyjna gra szkoleniowa otwierająca szkolenie
  • Praca zespołowa – zagadka efektywności w biznesie rozwikłana
  • Jak zbudować i rozwijać zespół – metody, narzędzia
  • Jak wzmacniać efektywność zespołów w organizacji – potencjał menedżera

 

SESJA III. EFEKTYWNOŚĆ MENEDŻERA I ZESPOŁU
Fitness menedżera – zwiększ efektywność!

  • Symulacyjna gra szkoleniowa otwierająca szkolenie
  • Co kradnie nasz czas? Proaktywność w zarządzaniu czasem
  • Cele i priorytety – klucz do efektywności
  • Tajemnica GTD Getting Things Done

 

Szkolenie dla nowych menedżerów RISING LEADERS PROGRAM obejmuje:

  • 3 sesje grupowe na sali
  • indywidualną diagnozę
  • raport oraz Indywidualny Plan Rozwoju (IPR)

 

PERSONAL DEVELOPMENT PROGRAM

Podczas programu wykorzystane zostaną narzędzia diagnozy kompetencji menedżerskich

Diagnoza baterią testów IBD – test TIC oraz Test Taktyk Wpływu i Ankieta Wartości

  • Rzetelne i wygodne narzędzia indywidualnej diagnozy potencjału menedżera
  • Raport Indywidualny dla każdego uczestnika
  • Omówienie wyników podczas sesji grupowej

Indywidualny Plan Rozwoju – IPR

  • Na podstawie wyników diagnozy menedżerowie przygotowują Indywidualny Plan Rozwoju jako wsparcie w dalszym procesie rozwoju

Testy i kwestionariusze

Indywidualna diagnoza w wybranych obszarach kompetencji menedżerskich  – testy i kwestionariusze wraz z omówieniem podczas sesji grupowych.

 

Metody szkoleniowe

  • Gry szkoleniowe
  • Tematyczne case study
  • Filmy instruktażowe
  • Role play
  • Ćwiczenia indywidualne i grupowe
  • Testy
  • Dyskusje moderowane
  • Feedback trenerski i feedback partnerski

Słowa kluczowe: szkolenie otwarte, szkolenie certyfikowane, szkolenie dla nowych menedżerów, komunikacja, zarządzanie zespołem, kompetencje menedżerskie, gra szkoleniowa

Program szczegółowy

Szkolenie otwarte z przywództwa

 

SESJA I. KOMUNIKACJA W ZARZĄDZANIU. JAK MÓWIĆ, ŻEBY INNI NAS SŁUCHALI

Kluczowe cele sesji to:

  • Rozwijanie kompetencji komunikacji menedżerskiej w budowaniu relacji, współpracy i kierowaniu zespołem
  • Poznanie różnych rodzajów komunikatów: budujących autorytet, kreujących współpracę, motywujących, dyscyplinujących itp.
  • Zdobycie umiejętności posługiwania się narzędziami komunikacji menedżerskiej
  • Zdobycie umiejętności prowadzenia kluczowych rozmów menedżerskich
  • Rozwijanie kompetencji radzenia sobie w trudnych sytuacjach w komunikacji menedżerskiej
  • Rozwijanie skuteczności w  stawianiu granic  z zachowaniem szacunku dla rozmówcy

 

Program sesji

  1. Symulacyjna gra szkoleniowa otwierająca szkolenie

Dzięki symulacji uczestnicy doświadczą i zrozumieją:

  • Jak się komunikować, żeby dojść do sedna sprawy?
  • Od czego zależy skuteczność komunikacyjna? Jak ją wzmacniać?
  • Jakie są sposoby komunikowania się nastawione na realizację celów i wzmacnianie relacji zespołowych
  • Jak budować zaufanie
  • Jak zarządzać dyskusją w grupie
  • W jaki sposób komunikować się, aby dojść do rozwiązań przy zachowaniu ekonomii czasowej spotkań
  • Jak zapanować nad szumem informacyjnym, czyli oddzielać nieistotne informacje – jako ważna umiejętność w biznesie i w dochodzeniu do rozwiązań problemu

 

  1. Dlaczego komunikacja jest kluczowa w zarządzaniu?
  • Komunikacja jako podstawowe narzędzie menedżera w budowaniu i rozwijaniu zespołu
  • Wpływ przyjaznego systemu komunikacji na atmosferę współpracy i motywację do działania
  • Na czym polega skuteczna komunikacja w miejscu pracy?
  • Moja sprawność komunikacyjna – test
  • Komunikacja w zespole i pomiędzy zespołami
  • Bariery w procesie komunikacji i ich konsekwencje
  • Interpretowanie, oskarżanie, przenoszenie odpowiedzialności, wycofanie, pozorna zgoda, wydawanie poleceń – monitoring zachowań niekonstruktywnych w pracy zespołowe

 

  1. Jak mówić, by inni słuchali – narzędzia komunikacji menedżera
  • Sztuka dialogu – jak rozmawiać z zespołem?
  • Kluczowe narzędzia komunikacyjne w komunikacji werbalnej
  • Techniki aktywnego słuchania – Komunikacyjny Panel Sterowania
  • Klarowne definiowanie i formułowanie oczekiwań
  • Zwroty zabezpieczające zrozumienie i relacje
  • Unikanie nieporozumień i chaosu informacyjnego
  • Mowa ciała jako ważny kontekst wypowiedzi
  • Komunikacja jako podstawa budowania relacji w zespole
  • Katalog efektywnych narzędzi komunikacyjnych dla poszczególnych obszarów problemowych

 

  1. Kluczowe rozmowy menedżera – katalog
  • Pozytywny i negatywny feedback – sztuka mobilizowania pracowników do rozwoju
  • Formułowanie konstruktywnych uwag krytycznych
  • Wyrażanie szacunku i uznania
  • Narzędzia Jednominutowego Menedżera: jednominutowe cele, jednominutowe pochwały i jednominutowe reprymendy
  • Przekazywanie zadań, delegowanie, monitorowanie
  • Trudne rozmowy

 

SESJA II. BUDOWANIE ZESPOŁU I WSPÓŁPRACA. DREAM TEAM – ZBUDUJ ZESPÓŁ SWOICH MARZEŃ!

Kluczowe cele sesji to:

  • Poznanie czynników decydujących o efektywności zespołów i pracy zespołowej w organizacji
  • Rozwijanie konstruktywnych ról grupowych, budujących współpracę
  • Wzmacnianie umiejętności pobudzania zespołu do brania odpowiedzialności
  • Rozwijanie umiejętności budowania, rozwijania zespołu i zarządzania zespołem
  • Wzmacnianie kompetencji podnoszenia efektywności pracy zespołowej

 

Program sesji

  1. Symulacyjna gra szkoleniowa otwierająca szkolenie

Dzięki symulacji uczestnicy doświadczą i zrozumieją:

  • W jaki sposób synchronizować działania zespołowe, aby wzmacniać efektywność współdziałania i osiągać zamierzone cele?
  • Co to znaczy budować dobrą współpracę?
  • Jakie formy komunikacji są najbardziej skuteczne do budowania efektywnej współpracy?
  • W jaki sposób przekonać zespół i konstruktywnie wywierać wpływ na innych
  • Jakie są role zespołowe i w jaki sposób budować efektywność zespołu?
  • Jak zapobiegać trudnym sytuacjom i radzić sobie z napięciami w zespole

 

  1. Praca zespołowa – zagadka efektywności w biznesie rozwikłana
  • Test – diagnoza ról grupowych
  • Katalog zachowań promujących  współdziałanie oraz szczepionki przeciwko działaniom utrudniającym współpracę
  • Jak budować zaufanie  – czy w biznesie potrzebne jest zaufanie i co możemy osiągnąć dzięki wzajemnemu zaufaniu w zespole?
  • Diagnoza własnych sposobów funkcjonowania w zespole
  • Inteligencja emocjonalna – warunek sukcesu w pracy z innymi ludźmi

 

  1. Jak zbudować i rozwijać zespół – metody, narzędzia
  • Rola wizji w budowaniu zaangażowania członków zespołu
  • Etapy rozwoju zespołu
  • Tworzenie wspólnych norm i zasad
  • Metody koncentrowania zespołów wokół zadań i celów
  • Metody budowania i wzmacnianie pozytywnych relacji w zespole
  • Docenianie członków zespołu
  • Budowanie spoistości zespołu – narzędzia
  • Metody promowania pracy zespołowej jako stylu działania

 

4. Jak wzmacniać efektywność zespołów w organizacji – potencjał menedżera

  • Cooperation – Based Leadership – czyli sukces menedżera tkwi w jego zespole
  • Kreowanie kultury współpracy i zespołowości w organizacji – metody
  • Potencjał menedżera w kreowaniu zespołowości – wymiary HPI®:
    • stabilność
    • ambicja
    • towarzyskość
    • wrażliwość interpersonalna
    • systematyczność
    • dociekliwość
    • otwartość na wiedzę

 

SESJA III. EFEKTYWNOŚĆ MENEDŻERA I ZESPOŁU. FITNESS MENEDŻERA – ZWIĘKSZ EFEKTYWNOŚĆ!

Kluczowe cele sesji to:

  • Poznanie czynników decydujących o efektywności wykorzystania kluczowych zasobów w pracy: czasu, ilości i rodzaju zadań, kompetencji pracowników
  • Zdobycie umiejętności formułowania celów i zadań
  • Rozwinięcie umiejętności rozróżniania wagi zadań i formułowania priorytetów działania
  • Rozwój umiejętności optymalnego określania ram czasowych w celu kontroli realizacji zadań
  • Wzmacnianie kompetencji budowania w zespole odpowiedzialności za jakość i wyniki pracy

 

Program sesji

  1. Symulacyjna gra szkoleniowa otwierająca szkolenie

Dzięki symulacji uczestnicy doświadczą i zrozumieją:

  • Jak optymalizować pracę zespołu?
  • Na czym polega optymalna organizacja czasu?
  • Jakie korzyści biznesowe (m.in. poprawę wyniku finansowego) przynosi efektywne wykorzystanie czasu i ludzi?
  • Jak ustalać priorytety i w przypadku nadmiaru zadań – rezygnować z tych mniej ważnych?
  • Jak zarządzać zadaniami w zespole – komu i które zadania przydzielać?
  • Jak ustalać racjonalnie terminy realizacji zadań?
  • Jak planować kolejność realizacji zadań i unikać marnowania czasu?

 

  1. Co kradnie nasz czas? Proaktywność w zarządzaniu czasem
  • Test osobistych wartości: wartości osobiste i indywidualne priorytety życiowe a narzędzia zarządzania czasem
  • Ile kosztuje czas? – ocena kosztów niewłaściwego spożytkowania czasu
  • Dwie postawy życiowe – dwa modele w podejściu do zarządzania czasem: Allen i Covey
  • Jakie ma skutki postawa pro-aktywna i reaktywna – jak uczyć podwładnych postawy proaktywnej?
  • „Złodzieje i pożeracze czasu” versus „pomocnicy czasu”
  • Sporządzanie budżetu czasu – czyli na co zużywamy nasz menedżerski czas?
  • Metaplan: co kradnie mój czas? zadanie grupowe – katalog przeszkód optymalnego wykorzystania czasu

 

  1. Cele i priorytety – klucz do efektywności
  • Priorytety krótko i długofalowe. Konflikt priorytetów.
  • Cele a priorytety – zasada Eisenhowera, matryca Covey
  • Sposoby radzenia sobie z nadmiarem zajęć
  • Modele definiowania celów – SMART
  • Przekazywanie celów pracownikom
  • Praktyczne ćwiczenia w ustalaniu celów w oparciu o poznane zasady

 

  1. Tajemnica GTD Getting Things Done
  • Metodyka Getting Things Done – „Zarządzanie strumieniem zadań” – praktyczne poznanie i wytrenowanie techniki zarządzania zadaniami
  • „Mój własny system organizacji zadań” – opracowanie indywidualnych systemów

 

Prowadzący

Prowadzący moduły

Maciej Polański - senior trener

Psycholog. Absolwent Wydziału Psychologii Uniwersytetu Śląskiego. Doświadczenie biznesowe zdobywał w firmie Prospero Business Training pełniąc przez...>>

Andrzej Stępień - trener/ coach

Trener biznesu,  certyfikowany International Coach ICC oraz akredytowany konsultant typologii osobowości Discovery Insights™i MBTI™. Praktyk...>>

Elżbieta Sawczyn - senior trener/ senior konsultant

Absolwentka Wyższej Szkoły Zarządzania i Bankowości w Poznaniu i studiów podyplomowych w Wyższej Szkole Przedsiębiorczości i Zarządzania im. Leona...>>

Gerard Opiełka - trener/ konsultant

Absolwent Politechniki Śląskiej, Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej. Praktyk biznesu, trener z wieloletnim doświadczeniem. Od 2009 roku stale...>>

Magdalena Olechnowicz - senior trener/ senior konsultant

Absolwentka Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego (1997). Obecnie senior trener i konsultant w IBD Business School, wcześniej w latach 2006-2007...>>

Wojciech Zatorski - trener

Z wykształcenia psycholog. Zawód wykonywany trener, konsultant, coach. 23 lata praktyki w prowadzeniu szkoleń pozwoliło na to by za swój sukces mógł...>>

Dariusz Jęda - senior trener/ coach

Praktyk biznesu z wieloletnim doświadczeniem w międzynarodowych korporacjach na różnym poziomie strategicznego zarządzania HR i biznesem. Specjalizuje...>>

Krzysztof Groszyk - senior trener/ senior konsultant

Absolwent Politechniki Warszawskiej, studia doktoranckie odbył w Instytucie Fizyki Technicznej i Matematyki Stosowanej tej uczelni. Ukończył profesjonalne...>>

Marzena Kostelecka - trener/ konsultant/ coach

Absolwentka Wydziału Filologii Uniwersytetu Śląskiego oraz studiów podyplomowych z zarządzania ludźmi (Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Zarządzania...>>

dr Michał Szulawski - senior trener/ coach/ konsultant

Doktor psychologii i absolwent filologii angielskiej. Autor artykułów i współautor publikacji książkowych z zakresu relacji międzyludzkich i motywacji....>>

Katarzyna Konieczna - trener/ konsultant/ coach

Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji na Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej oraz Podyplomowego Studium Zarządzania Zasobami Ludzkimi w Organizacji...>>

Terminy

Warszawa

22-23.10.2018 sesja I
05-06.11.2018 sesja II
19-20.11.2018 sesja III

 

26-27.11.2018r. sesja I
10-11.12.2018r. sesja II
07-08.01.2019r. sesja III

 

17-18.12.2018r. sesja I
07-08.01.2019r. sesja II
21-22.01.2019r. sesja III

Katowice

22-23.10.2018 sesja I
05-06.11.2018 sesja II
19-20.11.2018 sesja III

 

26-27.11.2018r. sesja I
10-11.12.2018r. sesja II
07-08.01.2019r. sesja III

 

17-18.12.2018r. sesja I
07-08.01.2019r. sesja II
21-22.01.2019r. sesja III

Gdańsk

22-23.10.2018 sesja I
05-06.11.2018 sesja II
19-20.11.2018 sesja III

 

17-18.12.2018r. sesja I
07-08.01.2019r. sesja II
21-22.01.2019r. sesja III

 

 

Wrocław

22-23.10.2018 sesja I
05-06.11.2018 sesja II
19-20.11.2018 sesja III

 

17-18.12.2018r. sesja I
07-08.01.2019r. sesja II
21-22.01.2019r. sesja III

 

 

Poznań

22-23.10.2018 sesja I
05-06.11.2018 sesja II
19-20.11.2018 sesja III

 

17-18.12.2018r. sesja I
07-08.01.2019r. sesja II
21-22.01.2019r. sesja III

 

 

Serock, k. Warszawy

22-23.10.2018 sesja I
05-06.11.2018 sesja II
19-20.11.2018 sesja III

 

26-27.11.2018r. sesja I
10-11.12.2018r. sesja II
07-08.01.2019r. sesja III

 

17-18.12.2018r. sesja I
07-08.01.2019r. sesja II
21-22.01.2019r. sesja III

Warunki udziału

Cena szkolenia: 5700 PLN* –  (obejmuje udział w zajęciach grupowych, indywidualny raport diagnostyczny, indywidualną sesję feedbackową, materiały szkoleniowe, certyfikat IBD Business School oraz lunch i serwis kawowy).

Cena szkolenia z dodatkowym certyfikatem International Education Society: 6100 PLN (w tym koszt certyfikatu 400 PLN).

Warunkiem uzyskania certyfikatów ukończenia programu, przyznawanych przez IBD Business School oraz International Education Society, jest obecność na minimum 80% zajęć.

Czas trwania:

  • 3 sesje w sali szkoleniowej (48 godzin) + 1 sesja feedback indywidualny zdalny/ face to face (1 godz.)

 

Uczestnicy szkoleń otwartych realizowanych w kampusie IBD Business School w Serocku mają możliwość skorzystania z bezpłatnego transportu z centrum Warszawy oraz preferencyjnych cen noclegów i wyżywienia.

Szczegółowych informacji na ten temat udziela Dział Programów Otwartych. Zapraszamy do kontaktu (022) 768 20 22 lub szkoleniaotwarte@ibd.pl

 

Wszystkie nasze szkolenia znajdują się w Bazie Usług Rozwojowych.

Dowiedz się więcej jak skutecznie uzyskać dofinansowanie –  przeczytaj artykuł!

 

Miejsce zajęć

Green Park Conference Centre w Serocku, Sienna Training Centre w Warszawie oraz  Wrocław, Katowice, Poznań, Gdańsk, Kraków

 

* IBD Business School, jako jednostka kształcenia ustawicznego (Zaświadczenie nr 12/K/10 [1], wydane przez Biuro Edukacji Urzędu m.st. Warszawy), podlega systemowi oświaty w rozumieniu przepisów o systemie oświaty.