Jak sprzedawać w kryzysie?

W czasie koniunktury sprzedaż zwykle nie nastręcza większych kłopotów, bo popyt – z mniejszymi lub większymi wahaniami – rośnie. Jeśli nawet spada zapotrzebowanie na konkretne produkty czy usługi, to tylko dlatego, że są wypierane przez inne, bardziej potrzebne konsumentom lub gdy konkurencja oferuje „hit”, nowość. Recesja w realnej gospodarce odwraca te tendencje, i to – jak pokazują ostatnie miesiące 2008 roku i pierwsze 2009 – w bardzo szybkim tempie: spada sprzedaż znanych towarów, niekoniecznie niezbędnych dziś (meble czy samochód mogą poczekać), znacznie trudniej jest też znaleźć nabywców na nowinki. Ale sprzedaż się odbywa. To proces stały, choć zmieniają się potrzeby i gusta nabywców. Rzecz w tym, aby szybciej niż konkurencja zdiagnozować te zmiany i zaoferować takie produkty i usługi, na które stać konsumentów. I – co najważniejsze – umieć ich przekonać do zakupu.

Instytut Rozwoju Biznesu poleca szkolenia ze sprzedaży, przygotowane przez trenerów z wieloletnim doświadczeniem i praktyką w biznesie. Szkolenia Instytutu wyróżniają się warsztatowym charakterem i dużą ilością ćwiczeń tych umiejętności, które decydują o skuteczności zarówno menedżerów, zarządzających zespołami sprzedażowymi, jak i samych sprzedawców.

Powrót...