Programy dla firm

Szkolenia zamknięte dla firm, jeśli mają przynieść wymierne korzyści dla uczestników i organizacji, muszą być poprzedzone dokładną analizą i diagnozą potrzeb szkoleniowych. A to oznacza ścisłą współpracę między firmą zamawiającą szkolenie i firmą, które je przygotuje i przeprowadzi. Pierwsza najlepiej wie, czego oczekiwać po szkoleniu, a druga – jak te oczekiwania spełnić.


Szkolenia zamknięte dla firm są tą szczególną formą doskonalenia kadr, która pozwala w efektywny sposób wydatkować środki przeznaczane na szkolenia. Ponadto, szkolenia zamknięte dla firm są najlepszym forum integracji pracowników i lepszego wzajemnego poznania się. Są także dobrą okazją do rozwiązywania problemów czy sytuacji kryzysowych w uczącej się grupie, gdyż z dystansu są lepiej widoczne i łatwiejsze w obiektywnym ocenianiu.
castomizacja_baner

1. Kastomizacja programów szkoleniowo-rozwojowych – na czym polega

Kluczem do zrozumienia skuteczności kastomizacji w szkoleniach zamkniętych dla firm jest efektywna interakcja firmy doradczo-szkoleniowej z klientem. Kastomizacja to projektowanie działań szkoleniowo-rozwojowych, polegające na prowadzeniu spójnego procesu: począwszy od fazy analiz aktualnych trendów i wyzwań współczesnego biznesu poprzez badania organizacji i zespołów, diagnozę kompetencji ludzi, aż do fazy wspierania we wdrażaniu i utrwalaniu nabytych umiejętności. Szkolenia zamknięte dla firm wymagają bowiem szczególnej staranności na każdym etapie ich realizacji.

Szkolenia-otwarte-w-IBD-1024×682
Symbol

Model procesowego podejścia IBD Business School do projektowania działań szkoleniowo-rozwojowych

Polega na prowadzeniu stałego dialogu z klientem na każdym etapie realizacji szkolenia zamkniętego dla firm. Rzeczywiste potrzeby klienta związane z rozwojem pracowników są bowiem kluczem do zbudowania efektywnego programu szkoleniowo-rozwojowego.
- Diagnoza potrzeb rozwojowych i kompetencji
- Dopasowanie programu szkoleniowo-rozwojowego do organizacji
- Projektowanie szkoleń interaktywnych i praktycznych ze zróżnicowaną metodyką
- Ocena efektywności działań szkoleniowo-rozwojowych
- Proces wdrażania i wzmacniania efektywności działań rozwojowych

Jak kastomizujemy programy dla firm?

Programy dla firm wymagają przede wszystkim starannego przygotowania procesu kastomizacji. Rozpoczyna się on od diagnozy organizacji, a kończy uzyskaniem wymiernego wzmocnienia efektywności szkoleń. Proces kastomizacji obejmuje następujące działania:

2. Jak budujemy programy szkoleniowe?

Główny cel programów dla firm.Ustalany wspólnie z klientem.

Cele szczegółowe programów dla firm. Dotyczą rozwijania wiedzy, umiejętności i zmiany w zakresie postaw. Uwzględniają potrzeby i oczekiwania jednostki, zespołu, całej organizacji.

Meritum szkolenia. Obejmuje definicje kluczowych pojęć, wybrane modele (teoretyczne na bazie znanych koncepcji, jak i autorskie – naukowe źródła). Meritum obejmuje także linię programową odwołującą się do rozwijania wybranych kompetencji z modelu kompetencyjnego IBD lub klienta, uwzględnia m.in. strategię organizacyjną, standardy, potrzeby rozwojowe klienta itp.

Learning Outcomes. To stwierdzenia oznaczające, z jakimi konkretnymi umiejętnościami uczestnik wyjdzie ze szkolenia i jakich zachowań się nauczy. Opisane językiem korzyści dla uczestników i organizacji.

Narzędzia. Gotowe do użycia przez uczestnika, dokładnie opisane działania. Klient może je użytkować po szkoleniu, wdrażając konkretne zachowania (obejmuje m.in.: zapis etapów, procedury działania, zachowań, diagnozę).

Dobór efektywnych metod. Jest wyznaczony celem danego ćwiczenia: zależnie od tego, czy rozwijana ma być wiedza, umiejętności, czy wpływamy na postawy. Wybrane rodzaje metod dobierane są także z uwagi na etapy procesu grupowego oraz atrakcyjność szkolenia.

Ułożenie scenariusza. Określenie zakresów czasowych całych modułów i pojedynczych ćwiczeń – zależnie od celu głównego i celów szczegółowych szkolenia. Wybór miejsca szkolenia

Przygotowanie materiałów szkoleniowych.Ostateczna akceptacja materiałów: prezentacja PPT, podręczniki, zeszyty ćwiczeń, handouty, testy, kwestionariusze, gry itp.

3. Innowacyjne programy szkoleniowe

 


* Blended Learning to mieszana metoda kształcenia, łącząca naukę elektroniczną z jej tradycyjnymi formami. Pozwala w elastyczny sposób budować proces szkoleniowy z uwzględnieniem celów, tematyki, specyfiki grup, branży. Zyskuje coraz większą popularność przede wszystkim ze względu na dużą skuteczność szkolenia, szczególnie przy dużych grupach pracowników uczących się jednocześnie, w krótkim czasie i przy rozproszonej strukturze organizacyjnej, a także pozwalająca na znaczną redukcję kosztów. Umożliwia elastyczną organizację całego procesu kształcenia, znacznie podnosząc komfort nauki uczących i uczących się.


Metoda blended learning łączy to, co najlepsze w e-learningu i w tradycyjnych formach nauczania. Jest z powodzeniem stosowana zarówno przed rozpoczęciem szkolenia, w jego trakcie, jak i po zakończeniu, gdy przychodzi czas weryfikacji zdobytej wiedzy w codziennej pracy zawodowej.

Oferta dla firm

Oferta programowa  IBD Business School

Przedstawione niżej tematy szkoleń mają charakter egzemplifikacyjny. IBD realizuje projekty szkoleniowe, szkoleniowo-doradcze i coachingowe, dopasowując ich programy do planów i oczekiwań firmy zamawiającej, ze wszystkich najważniejszych dziedzin wiedzy i praktyki biznesu.

Kontakt

Serdecznie zapraszamy do kontaktu w celu określenia Państwa oczekiwań oraz przygotowania harmonogramu współpracy, w tym – w razie potrzeby – zorganizowania bezpośredniego spotkania przedstawicieli obu stron.
Szkolenia, oferowane przez IBD Business School w formule otwartej, mogą być realizowane także jako programy dla firm na zamówienie firmy.

Wypełnij formularz