Practitioner Coach Diploma (PCD)
Practitioner Coach Diploma (PCD) – to unikatowy program dla doświadczonych i ambitnych uczestników.
Opis programu
Practitioner Coach Diploma to zaawansowany program coachingowy, idealny dla osób, które ukończyły Coaching Fundamentals Certificate i chcą rozwijać swoją karierę w coachingu. Został zaprojektowany z myślą o ambitnych profesjonalistach, którzy pragną zdobyć prestiżowe międzynarodowe certyfikacje coachingowe i opanować zaawansowane narzędzia coachingowe.
Szkolenie prowadzone jest przez doświadczonych ekspertów, w tym międzynarodowych coachów, którzy dzielą się swoją wiedzą, praktyką i inspirującymi technikami. Dzięki temu program jest nie tylko edukacyjny, ale także motywujący i pełen praktycznych wskazówek.
Praktyczne podejście
Realne wyzwania i narzędzia gotowe do użycia w pracy.
Rozwój kompetencji lidera
Kluczowe umiejętności przywódcze w praktyce.
Wymiana doświadczeń
Inspirująca nauka od innych liderów.
Elastyczna formuła online
Ucz się wygodnie – gdzie i kiedy chcesz.
Eksperci IBD Business School
Praktycy biznesu z bogatym doświadczeniem.
Pobierz naszą broszurę
Poznaj kompleksowy przegląd oferty, przykładowe wdrożenia, opinie klientów oraz konkretne korzyści, jakie możemy zaoferować Twojej firmie. Zadbaliśmy o to, by każda strona dostarczała wartościowych treści.
Practitioner Coach Diploma (PCD) – to unikatowy program dla doświadczonych i ambitnych uczestników.
Prowadzący
Lider merytoryczny programu
Ten program to nie tylko nauka narzędzi — to transformacja sposobu myślenia. Uczestnicy wychodzą nie tylko z nowymi kompetencjami, ale z zupełnie nowym spojrzeniem na wyzwania, które do tej pory wydawały się nie do przejścia.
Aina Egeberg
coach/ trener
Prowadzący moduły
Co mówią o nas nasi uczestnicy
Zaufali nam
Zobacz wideo
Poznaj, jak wygląda rozwój liderów w IBD Business School
Zobacz, jak łączymy praktykę z wiedzą ekspertów i wspieramy uczestników w budowaniu nowoczesnych kompetencji przywódczych.
Warunki udziału
Cena szkolenia
14 800 PLN*
obejmuje udział w zajęciach, materiały szkoleniowe, certyfikat IBD Business School
Certyfikaty
Warunkiem uzyskania certyfikatów ukończenia programu, przyznawanych przez IBD Business School oraz International Education Society, jest obecność na minimum 80% zajęć.
* IBD Business School, jako jednostka kształcenia ustawicznego (Zaświadczenie nr 12/K/10 [1], wydane przez Biuro Edukacji Urzędu m.st. Warszawy), podlega systemowi oświaty w rozumieniu przepisów o systemie oświaty.
Dodatkowe informacje
Ponadto:
- indywidualnie dopasowana ścieżka edukacyjna na bazie wcześniejszych doświadczeń uczestnika
- możliwość rozłożenia płatności na raty
Warunki udziału:
- minimum dyplom licencjata, poczynając od poziomu PCD i wyższych,
- w Residential mogą wziąć udział absolwenci CFC i osoby, które przeczytały książkę Coaching koaktywny oraz napisały jej krytykę.
Szczegółowych informacji na ten temat udziela Dział Programów Otwartych. Zapraszamy do kontaktu 695 330 033, (022) 768 20 22 lub szkoleniaotwarte@ibd.pl
Dowiedz się więcej jak skutecznie uzyskać dofinansowanie – przeczytaj artykuł!
Indywidualne podejście dla firm
Serdecznie zapraszamy do kontaktu w celu określenia Państwa oczekiwań oraz przygotowania harmonogramu współpracy, w tym – w razie potrzeby – zorganizowania bezpośredniego spotkania przedstawicieli obu stron.
Szkolenia, oferowane przez IBD Business School w formule otwartej, mogą być realizowane także w formie Programy dla firm na zamówienie firmy.
Program
1. Warsztat stacjonarny (residential) – 3 dni szkoleniowe
Cele programu
Rozwijaj swoje kompetencje coachingowe na najwyższym poziomie, korzystając z wiedzy i doświadczenia międzynarodowych ekspertów.
Poznaj zaawansowane narzędzia coachingu indywidualnego i biznesowego, które sprawdzą się zarówno w pracy z klientami indywidualnymi, jak i w środowisku korporacyjnym.
Uzyskaj prestiżowe międzynarodowe certyfikacje coachingowe, które otworzą Ci drzwi do globalnych możliwości w coachingu.
I dzień
- • Model coachingu TGROW
- • Umiejętność aktywnego słuchania
- • Udzielanie informacji zwrotnej
- • Wyjaśnienie roli relacji coach – klient
- • Rozwój praktycznych umiejętności skutecznego coachingu
- • Przeniesienie dobrych zachowań ze szkolenia na relację coach – klient
- • Poznanie metod proaktywnego osiągania celów i rozwiązywania problemów
- • Poznanie sposobów określania tematów, które będą podlegać coachingowi
- • Zrozumienie istoty pomocy klientom w rozważaniu alternatyw i dokonywaniu wyborów
- • Model coachingu partnerskiego
- • Równowaga pomiędzy pobieraniem, a popychaniem
- • Cechy idealnego coacha
- • Analizy sytuacji z życia
- • Zrozumienie barier w coachingu
- • Zbudowanie planu rozwoju osobistego poprzez coaching
- • Poznanie „dobrych praktyk” we współczesnym środowisku coachingowym
- • Nabycie umiejętności gwarantujących sukces w coachingu
II dzień
- • Nauka coachingu jako techniki podnoszącej poziom osiągnięć
- • Poznanie sposobów generowania większej liczby twórczych pomysłów i strategii wcielania ich w życie
- • Nauka coachingu ukierunkowanego na podniesienie jakości życia
- • Nauka większej swobody coachingu i podwyższonej łatwości adaptowania się do zmian
- • Nauka coachingu zorientowanego na zredukowanie stresu
- • Ćwiczenie umiejętności aktywnego słuchania, rozpoznawania i szybkiego reagowania na potencjalne przeszkody i problemy
- • Nabycie umiejętności rozpoznawania niedostatecznego poziomu umiejętności u innych i zmieniania sytuacji na lepsze
- • Poznanie serii nowych, sprawdzonych technik transformacyjnych wykorzystywanych przez coacha w swojej pracy
- • Pogłębienie rozumienia swojego umysłu oraz rozwój umiejętności obserwowania go i sterowania nim
- • Mistrzowskie opanowanie kluczowego zestawu różnic stymulujących swobodne, kreatywne myślenie
- • Nabycie podstawowej wiedzy na temat systemowego podejścia do coachingu
- • Model Disneya
- • Technika Miracle Question
- • Wzorce ruchów gałek ocznych
- • Money Clinic – zmiana przekonań dotyczących zamożności
- • Od przekonań, przez konflikt, do integracji
- • Poziomy logiczne umysłu
- • Ograniczające przekonania oparte o presupozycje
- • Skrypt zmiany przekonań
- • Konflikty przekonań
- • Linia czasu
III dzień
- • Zwiększenie świadomości roli samooceny w coachingu
- • Rozpoznawanie poziomów samooceny
- • Praktyki coachingowe podnoszące samoocenę
- • Zrozumienie wagi podstawowych wartości
- • Zrozumienie związku pomiędzy wartościami, a celami
- • Praktyki w coachingu służące identyfikacji podstawowych wartości
- • Wyodrębnianie wartości – ćwiczenie
- • Rozpoznanie związku pomiędzy wartościami i wizją, a osiąganiem celów
- • Stosowanie coachingu wobec klientów celem rozpoznania ich wizji
- • Stosowanie coachingu wobec klientów celem wyznaczenia celów
- • Budowanie planu działania
- • Coaching w organizacji
2. Pogram szczegółowy mistrzowskich warsztatów praktycznych. Supervised coaching masterclass w ramach programu practitioner coach diploma – 6 dni szkoleniowych
W trakcie każdego dnia szkoleniowego, uczestnicy określają indywidualny cel, związany z prowadzeniem sesji coachingowej, nad którym będą pracować. Przykładowe zagadnienia, które są doskonalone w trakcie pracy warsztatowej, to np.:
doskonalenie umiejętności zadawania pytań otwartych,
doskonalenie się w wykorzystaniu intuicji w procesie coachingu,
poprawa umiejętności słuchania osoby coachowanej,
praca nad odpowiednią strukturą modeli i narzędzi coachingowych,
lepsze budowanie relacji coachingowej,
ogólna sprawność prowadzenia sesji coachingowej w określonym czasie,
i wiele innych
Ćwiczenia grupowe podczas warsztatów odbywają się na podstawie merytorycznej struktury programu realizowanej poszczególne dni:
Opis
- • Przez większą część dnia w trakcie warsztatu odbywają się 20-minutowe sesje coachingowe, podczas których osoba przyjmująca rolę coacha prowadzi coaching, skupiając się na celu określonym na początku szkolenia.
- • Sama sesja coachingowa nie musi zostać doprowadzona do końca, ważne jest skupienie się na doskonaleniu wybranej przez uczestnika umiejętności, czego świadomi są pozostali uczestnicy i prowadzący coach supervisor. Po zakończeniu sesji prowadzona jest moderowana dyskusja, w trakcie której osoba pełniąca rolę coacha otrzymuje informację zwrotną od każdego z uczestników grupy Masterclass oraz coacha supervisora.
- • Proces nauki następuje zarówno w przypadku osoby występującej jako coach, coachee (klienta), jak i osób obserwujących sesję. Proces powtarzany jest przy udziale poszczególnych uczestników grupy Masterclass, w oparciu o ich indywidualne cele. W drugiej części dnia uczestnicy dzielą się na grupy 3-osobowe i mają nadane role: coach, coachee i obserwator. W grupach prowadzą 20-30 minutowe sesje coachingowe pod nadzorem coacha supervisora.
- • Taka struktura zapewnia każdemu z uczestników warsztatu, poza obserwacją i rolą klienta, możliwość przeprowadzenia sesji coachingowej w roli coacha i otrzymania informacji zwrotnej. Jedna godzina w ciągu dnia może zostać poświęcona na dyskusję związaną ze wskazanym przez uczestników, interesującym tematem natury etycznej. W trakcie warsztatu zostaje wspólnie wypracowane rozwiązanie problemu.
Model TGROW z naciskiem na doprecyzowanie celu
- • przedstawienie zasad udzielania dobrego feedbacku
- • przedstawienie techniki SMART
- • ćwiczenie w trójkach: coach, klient, obserwator
- • ćwiczenie sesji na środku z feedbackiem od każdego z uczestników
- • podsumowanie
TGROW z naciskiem na pogłębienie rzeczywistości
- • przypomnienie pytań z zakresu rzeczywistości
- • odkrycie własnych barier, jeżeli chodzi o obszar poszukiwań w rzeczywistości
- • wypracowanie na forum sposobów na radzenie sobie z wcześniej odkrytymi barierami
- • ćwiczenie w trójkach: coach, klient, obserwator
- • ćwiczenie sesji na środku z feedbackiem od każdego z uczestników
- • podsumowanie
Aktywne słuchanie
- • na podstawie krótkiego ćwiczenia dokonanie diagnozy, który ze sposobów słuchania jest przeważający
- • znalezienie wspólnych pomysłów na pogłębienie aktywnego słuchania – metoda burzy mózgów
- • ćwiczenie w trójkach: coach, klient, obserwator
- • ćwiczenie sesji na środku z feedbackiem od każdego z uczestników
- • podsumowanie
Budowanie relacji poprzez budowanie raportu
- • wstęp teoretyczny
- • ćwiczenie pokazujące rolę raportu w trakcie kontaktu z drugą osobą
- • ćwiczenie w trójkach: coach, klient, obserwator
- • ćwiczenie sesji na środku z feedbackiem od każdego z uczestników
- • podsumowanie
Rola metafory w coachingu
- • wstęp teoretyczny
- • w jaki sposób rozpoznać metaforę u klienta? – dyskusja moderowana
- • ćwiczenie w trójkach: coach, klient, obserwator
- • ćwiczenie sesji na środku z nagraniem i feedbackiem od każdego z uczestników
- • podsumowanie
Praca nad tematami zgłaszanymi indywidualnie w kontekście egzaminu
- • przypomnienie ankiet egzaminacyjnych oraz punktacji
- • aspekty etyczne w pracy coacha – dyskusja moderowana
- • ćwiczenie w trójkach: coach, klient, obserwator
- • ćwiczenie sesji na środku z feedbackiem od każdego z uczestników
- • podsumowanie
Praca coacha z własnymi emocjami podczas sesji
- • krótkie wprowadzenie teoretyczne
- • ćwiczenie poszerzające świadomość własnych emocji i zachowań podczas sesji
- • ćwiczenie w trójkach: coach, klient, obserwator
- • ćwiczenie sesji na środku z feedbackiem od każdego z uczestników
- • podsumowanie
Praca nad tematami zgłaszanymi indywidualnie w kontekście egzaminu
- • przypomnienie ankiet egzaminacyjnych oraz punktacji
- • ćwiczenie w trójkach: coach, klient, obserwator
- • ćwiczenie sesji na środku z nagraniem i feedbackiem od każdego z uczestników
- • podsumowanie
3. Część eksternistyczna
Seria rozbudowanych podręczników do samodzielnej nauki, obejmująca następujące zakresy tematyczne:
Umiejętność aktywnego słuchania
Umiejętność zadawania pytań
Umiejętności konwersacyjne
Wartości
Przekonania
Model TGROW
Budowanie relacji coachingowej
Podnoszenie samooceny
Wyznaczanie celów
Osiąganie celów
Etyka coachingu
Analizy przypadków
Podręczniki do samodzielnej nauki
Opis
- • Podręcznik główny do PCD: książka „Coaching koaktywny” autorstwa Laury Whitworth, Henry’ego Kimsey-House’a i Phila Sandahla prezentuje cenny wgląd w metody i modele coachingu oraz pozwala zapoznać się z zestawem umiejętności coachingowych. Obejmuje również przykładowe skrypty coachingowe i wszechstronny zestaw narzędzi coacha w postaci formularzy, szablonów, porozumień i umów.
Teleklasy
- • Telelekcje służą uzupełnieniu nauki własnej w oparciu o podręczniki. W ich trakcie omówione zostaną wszystkie przedstawione powyżej tematy, co umożliwi uczestnikom głębsze zrozumienie i docenienie rangi przedstawianych zagadnień. Teleklasy są nagrywane i przechowywane w archiwum, aby studenci mogli mieć do nich dostęp w sposób dla nich dogodny. Otwarty i nieograniczony dostęp do takiej biblioteki wykładów informacyjnych gwarantuje możliwość wracania do wybranych tematów w dowolnym momencie, co jest użyteczne zwłaszcza w chwili, gdy coach zaczyna potrzebować wiedzy z określonej dziedziny.
- • Telekasy są prowadzone przez najlepszych coachów w Polsce i za granicą, m.in. Gerarda O’Donovana. Bierze w nich również udział zespół naszych seniorów i master coachów (wszyscy posiadają akredytację NMC oraz IIC&M), którzy są ekspertami w obszarze coachingu.
Sesje mentorskie
- • Sesje mentorskie mają za zadanie ugruntować wiedzę oraz dać uczestnikowi sposobność przedyskutowania swoich refleksji i pytań z doświadczonym coachem – mentorem.
- • Sześć indywidualnych sesji mentorskich dających bezcenną możliwość przećwiczenia umiejętności coachingowych w bezpiecznym środowisku, otrzymując pomoc, wsparcie i wskazówki w postaci natychmiastowej informacji zwrotnej ze strony coacha-mentora. To doświadczenie jest jedną ze składowych intensywnego procesu uczenia się poprzez indywidualną uwagę ze strony doświadczonego coacha.
- • Ocena praktyki coachingowej odbywa się podczas ostatniej sesji. Dedykowany coach-mentor ocenia działania coachingowe w odniesieniu do wyszczególnionych kryteriów i w jakim stopniu opanowane zostały wymagane poziomy umiejętności. Na tej podstawie podejmuje decyzję o gotowości uczestnika do przystąpienia do egzaminu praktycznego.
- • W trakcie trwania kursu zadaniem każdego uczestnika jest również przeprowadzenie i udokumentowanie 50 godzin sesji coachingowych z wybranymi przez siebie innymi studentami lub coachingu indywidualnego w dowolnie wybranym środowisku.
Prace pisemne
- • Podczas kursu uczestnicy proszeni są o przedstawienie prac pisemnych: recenzji książki „Coaching koaktywny”, trzech esejów opisujących wybrany temat w ramach modułów z podręcznika głównego oraz pracy końcowej. Prace te mają stanowić pisemny dowód wiedzy i poglądów na temat coachingu. Prace pisemne można przedstawić w dowolnym momencie kursu.
Jak pracujemy?
Poszczególne sesje odbywają się w układzie: 4 godz. zajęć przed południem | przerwa obiadowa | 3 godz. zajęć popołudniu.
Nasi wykładowcy i trenerzy są w pełni przygotowani do prowadzenia szkoleń w formule online (od wielu lat łączymy zajęcia stacjonarne z edukacją zdalną).
Sesje realizujemy przy wykorzystaniu platformy Teams
Materiały szkoleniowe, case studies oraz ćwiczenia udostępniamy do pobrania na platformie e-learningowej.
W odniesieniu do programów certyfikowanych nasi absolwenci otrzymują certyfikaty potwierdzające zdobycie kwalifikacji (dotyczy to również certyfikatów międzynarodowych).
Język szkolenia
Zajęcia są prowadzone w języku polskim. W formule Programy dla Firm – na życzenie firmy zamawiającej – szkolenie może odbywać się w języku angielskim.
Dlaczego warto wybrać Practitioner Coach Diploma?
-
Międzynarodowe certyfikacje: Uczestnicy zdobywają uznane na całym świecie certyfikaty, takie jak Noble Manhattan Coaching, ILM i IAPCM.
-
Zaawansowane narzędzia coachingowe: nauczysz się technik, które pozwolą Ci skutecznie prowadzić coaching indywidualny, coaching biznesowy i coaching online.
-
Wsparcie po kursie: absolwenci mają dostęp do platformy NMCMA, która oferuje bogate zasoby edukacyjne, takie jak artykuły, nagrania i materiały e-learningowe.
-
Globalna społeczność: dołączysz do międzynarodowej sieci coachów Noble Manhattan Coaching, co daje możliwość wymiany doświadczeń i budowania cennych kontaktów.
-
Przygotowanie do zawodu: po ukończeniu kursu będziesz w pełni gotowy do pracy jako profesjonalny coach, zarówno w środowisku korporacyjnym, jak i indywidualnym.
Zalety przynależności do społeczności Noble Manhattan Coaching:
Po ukończeniu Practitioner Coach Diploma, Twoja podróż nie kończy się na zdobyciu dyplomu. Dzięki dołączeniu do społeczności Noble Manhattan Coaching zyskujesz:
-
Bezterminowy dostęp do zasobów platformy NMCMA, która umożliwia stałe dokształcanie się i rozwijanie swoich umiejętności coachingowych.
-
Możliwość korzystania z najnowszych materiałów, badań i narzędzi coachingowych.
-
Szansę na rozwój kariery poprzez współpracę z najlepszymi coachami na świecie.
Korzyści dla uczestnika:
-
Zdobądź wiedzę i praktyczne umiejętności, które pozwolą Ci prowadzić coaching indywidualny, coaching online lub działać jako wewnętrzny coach w organizacji.
-
Ucz się od międzynarodowych coachów, którzy dzielą się swoim doświadczeniem na warsztatach.
-
Otrzymasz bogaty zestaw materiałów szkoleniowych, w tym podręczniki, publikacje książkowe i dostęp do e-learningu.
-
Skorzystaj z indywidualnej pracy z dedykowanym mentorem, który pomoże Ci rozwijać Twoje umiejętności coachingowe.
-
Dołącz do globalnej społeczności studentów Noble Manhattan Coaching, korzystając z platformy pełnej artykułów i nagrań w języku angielskim.
Korzyści dla organizacji:
-
Zyskaj wykwalifikowanego coacha, który będzie wspierał rozwój pracowników i realizację celów biznesowych.
-
Wzmocnij kulturę organizacyjną poprzez wdrożenie etycznych i efektywnych praktyk coachingowych.
Partnerzy programu
Noble Manhattan coaching
ilm
Professional Coaching & Mentoring
ICF
Grupa docelowa
Practitioner Coach Diploma został stworzony z myślą o osobach, które chcą rozwijać swoje umiejętności w zakresie coachingu online, coachingu biznesowego i coachingu karieryu.
Zapraszamy w szczególnosci
Coachem indywidualnym (personal/life/executive coaching)
Coachem korporacyjnym (corporate/managerial/executive coaching)
Trenerem, psychologiem, menedżerem lub kierownikiem zespołu
Studentem lub absolwentem studiów coachingowych
Praktyki, jakie stosujemy
Praktyczne warsztaty:
- 3-dniowe szkolenie warsztatowe prowadzone przez międzynarodowych ekspertów.
- 6 dni Supervised Coaching Masterclass – mistrzowskich warsztatów z superwizją.
Indywidualne wsparcie:
- 6 godzin mentoringu z akredytowanym senior coachem Noble Manhattan i IAPCM.
Studia przypadków:
- Praca nad rzeczywistymi przykładami z życia zawodowego i osobistego.
Tematyka kursu:
- Rozmowa i aktywne słuchanie.
- Umiejętność zadawania pytań i budowania porozumienia.
- Model TGROW, wartości, przekonania i budowanie samooceny.
- Wyznaczanie celów i etyka coachingu.
Uczestnicy Practitioner Coach Diploma mogą zdobyć międzynarodowe certyfikacje od prestiżowych organizacji:
- Noble Manhattan Coaching – poziom Practitioner Coach (DipNMC).
- Institute of Leadership & Management (ILM) – poziom ILM Endorsed (wymagana dodatkowa opłata za członkostwo – 115 GBP).
- International Institute of Coaching (IIC) – poziomy Accredited Practitioner Coach lub Certified at Work Coach (dodatkowa opłata aplikacyjna – 95 EUR).
- International Authority for Professional Coaching & Mentoring (IAPCM) – poziom Senior Coach (dodatkowa opłata aplikacyjna – 235 EUR).
- Program certyfikowany PCD to nie tylko nauka, ale również przepustka do międzynarodowego środowiska coachingowego.
- Najlepsi absolwenci mogą liczyć na zaproszenie do współpracy jako asystenci merytoryczni, a nawet nawiązać długofalową współpracę z Noble Manhattan Coaching.
Student biorący udział w kursie PCD otrzymuje dodatkowo:
- możliwość wielokrotnego udziału w warsztatowej, 3-dniowej części kursu (ponowny udział w części warsztatowej wymaga poniesienia jednostkowych kosztów związanych z wynajmem sal szkoleniowych, zakwaterowaniem i wyżywieniem)możliwość korzystania z bezterminowego dostępu do licznych artykułów i nagrań w ramach społeczności Members Area NMC w języku angielskim
- bezterminową możliwość skorzystania ze wsparcia coacha Noble Manhattan Coaching (na życzenie) na preferencyjnych warunkach
- najlepsi studenci zapraszani są do roli asystenta merytorycznego a po procesie rekrutacji, również do długofalowej współpracy
Dołącz do grona profesjonalistów, którzy zmieniają życie innych i budują swoje kariery na solidnych fundamentach wiedzy i doświadczenia.
Nie czekaj – zainwestuj w siebie i swoją przyszłość dzięki certyfikowanym kursom coachingu!
Zobacz pełną ofertę z coachingu: Szkoła Coachingu IBD-NMC
Sprawdź również
Czytaj nasze najnowsze aktualności
Śledź bieżące wydarzenia, nowe edycje programów i inicjatywy IBD Business School.
Zapoznaj się z innymi ofertami
Sprawdź wszystkie nasze programy szkoleniowe i zobacz, który Ci odpowiada najbardziej.
Poznaj opinie naszych uczestników
Zobacz, co o programie High Performance Leadership mówią menedżerowie, którzy już wzięli w nim udział.