Działania w zakresie motywacji i zaangażowania sił sprzedaży
Siły sprzedaży – audyt i doradztwo w zakresie budowania motywacji i zaangażowania
Siły sprzedaży, ich motywacja i zaangażowanie to jeden z kluczowych parametrów budujących wyniki sprzedaży. Często myśląc o motywacji sprzedawców, uważa się, że newralgiczna odpowiedzialność leży po stronie menedżerów sprzedaży. Jest to tylko część prawdy!
Siły sprzedaży – czynniki budowania zaangażowania
Zaangażowanie w osiąganie wyznaczonych celów i motywację budują generalnie dwie grupy czynników:
Kluczowe czynniki zewnętrzne (sytuacja w pracy w dziale sprzedaży)
Kultura i klimat organizacyjny (w tym wartości aktualizowane w organizacji)
Dominujący styl zarządzania w dziale sprzedaży
Obowiązujące praktyki i procedury sprzedaży
Systemy motywacyjne jako część systemów wynagradzania pracowników
Jakość procesów rozwojowych przygotowujących sprzedawców do pracy
Jakość współpracy w zespole sprzedażowym
Kluczowe czynniki wewnętrzne (osobowość, postawy i wartości pracownika)
Wewnętrzna motywacja do osiągania celów (poziom osobowości zatrudnianych pracowników)
Wewnętrzna motywacja do współpracy (poziom osobowości zatrudnianych pracowników)
System wartości reprezentowany przez poszczególnych pracowników vs. sama treść pracy i charakter wykonywanych zadań (poziom wartości i postaw)
Energia działania (potencjał temperamentalny)
Audyt i doradztwo – oferta IBD Business School
Nasze doświadczenie pokazuje, że organizacje koncentrują się głównie na pierwszej grupie czynników i nie doceniają czynników wewnętrznych, które możemy kontrolować prawie wyłącznie na etapie rekrutacji i selekcji do działów sprzedaży.
Zespół ekspertów IBD Business School świadczy pomoc w zakresie diagnozy – audytu obu grup czynników budujących motywację i zaangażowanie pracowników sił sprzedaży. Mamy również doświadczenie w doradczym wspieraniu menedżerów sprzedaży, w modelowaniu zewnętrznych czynników motywacyjnych, jak i wspieraniu organizacji w naborze właściwych kandydatów do pracy.