Od testów psychologicznych do finału X edycji Global Management Challenge 2009

Wybieramy najlepszych – już po raz drugi!

Instytut Rozwoju Biznesu po raz drugi przeprowadził dla Grupy Telekomunikacja Polska dobór zespołów do największego na świecie konkursu na zarządzanie wirtualnym przedsiębiorstwem – Global Management Challenge 2009.

W internetowych badaniach selekcyjnych wzięło udział 72 zespoły (293 osoby) z TP, która jest jednym ze sponsorów konkursu. Do udziału wytypowano 15 zespołów. Łącznie zaś do tegorocznej, jubileuszowej edycji GMC Poland przystąpiły 544 zespoły z całego kraju, współzawodniczące w 8 grupach. Z każdej grupy awansowały po dwa zespoły. Do drugiego etapu przeszły 144, tj. 26,5 proc., natomiast z 15 zespołów TP – zakwalifikowało się 9, czyli aż 60 proc. Oznacza to, że metoda selekcyjna (na podstawie testów psychologicznych) zastosowana przez ekspertów Instytutu Rozwoju Biznesu, pracujących pod kierunkiem dra Victora Wekselberga, okazała się znacznie skuteczniejsza w odniesieniu do średnich wyników doboru zespołów do polskiej edycji konkursu.

Do krajowego półfinału awansowało 18 zespołów, a do finału – 6, w tym jeden z TP, zajmując 4. miejsce w całym tegorocznym konkursie. Rzeczą wartą podkreślenia jest także i to, że był to jedyny zespół pracowniczy w finale; pozostałe to drużyny studenckie, co jest dodatkowym argumentem na rzecz efektywności procesu selekcji, przeprowadzonego przez Instytut.

Tegoroczne rozgrywki finałowe odbywały się 23-24 listopada – najpierw w Akademii Leona Koźmińskiego, a następnie w siedzibie Banku Millennium. Światowy finał, w którym będą uczestniczyć zdobywcy pierwszych trzech miejsc w polskim konkursie, odbędzie się w maju przyszłego roku, tym razem w Rosji.

Więcej…

Powrót...