IBD Business School

Raport z badania „Kryteria sukcesu w stosowaniu Assessment Centre i Development Centre”

Raport z badania Assessment Centre i Development Centre

Podstawowe dane o badaniu Assessment Centre i Development Centre

  • Adresaci badania ankietowego: pracownicy działów HR
  • Termin: badanie przeprowadzono w listopadzie 2012 roku
  • Cel ankiety: zebranie informacji o praktyce stosowania Assessment i Development Centre
  • Analizy statystyczne: przeprowadzono na podstawie danych uzyskanych od 39 respondentów
  • Raport zaprezentowany 12.12.2012 roku podczas XI Spotkania Eksperckiego w Centrum Szkoleniowym Instytutu, Warszawa, ul. Sienna 73

Partnerzy medialni:

  • „Personel i Zarządzanie”
  • HRNews
  • Biznes.wieszjak.pl
  • Nowoczesna Firma
  • Pracuj.pl
  • Strategie Biznesu
CAADC-baner2_maly-300x230

A. RESPONDENCI ANKIETY

1. Rola respondentów w opisywanych Assessment Centre i Development Centre

  • Brałem udział w budowaniu AC/DC – 69%
  • Byłem asesorem – 64%
  • Byłem zleceniodawcą AC/DC – 44%

Raport Assessment Centre i Development Centre – wnioski

Respondenci w większości zarówno brali udział w budowaniu sesji Assessment Centre i Development Centre, jak i byli asesorami. 44% respondentów to zleceniodawcy.

ROLA LICZBA OSÓB LICZBA OSÓB W %
Udział w budowaniu & asesor 16 41%
Zleceniodawca 8 13%
Udział w budowaniu & zleceniodawca 4 10%
Asesor & zleceniodawca 4 10%
Udział w budowaniu 2 5%

Udział respondentów w szkoleniach dotyczących Assessment Centre i Development Centre

  • Nie – 36%
  • Tak – 64

Wnioski

Szkolenia organizowane przez uczelnie – 10%, szkolenia wewnętrzne – 31%, szkolenia zewnętrzne – 61%. Aż 36% respondentów nie uczestniczyło w szkoleniach dotyczących systemów AC/DC. Najczęściej szkolenia, w których brali udział respondenci, prowadzone były przez firmę zewnętrzną.

Komentarz ekspercki

Brak udziału w szkoleniu z tego zakresu nie pozwala być dobrym asesorem lub uczestniczyć w budowaniu AC/DC.

„Asesorzy przed dopuszczeniem do uczestnictwa w ośrodku oceny muszą odbyć dogłębne szkolenia i uzyskać poziom wykonania zgodny z wytycznymi zawartymi w dziale – Szkolenia asesorów.”

3. Znajomość międzynarodowych standardów dotyczących stosowania Assessment Centre i Development Centre

  • Nie znam – 26%
  • Słyszałem, ale nie znam – 25%
  • Słyszałem, ale nie zapoznałem się dokładnie – 18%
  • Słyszałem, ale zapoznałem się pobieżnie – 10%
  • Znam i stosuję w przeprowadzanych AC/DC – 21%

Wnioski

Zaledwie 21% respondentów deklaruje, że zna i stosuje w przeprowadzanych AC/DC międzynarodowe standardy. Aż 26% respondentów w ogóle nie zna tych standardów, a pozostała część tylko o nich słyszała bądź pobieżnie się zapoznała (43%).

Komentarz ekspercki

Powstaje pytanie, skąd osoby realizujące projekty Assessment Centre i Development Centre czerpią wiedzę na temat sposobów realizacji zabezpieczających jakość i efektywność procesów oceny?