Sezon wcale nie ogórkowy

Źródło: Rzeczpospolita, Moja Kariera dn. 6.07.2005 r.

 

W czasie wakacji nie brak tych, którzy zamiast leniuchować, fundują sobie szkolenie. Najczęściej dokształcają się księgowi, finansiści i menedżerowie

Wydawałoby się, że wraz z rozpoczęciem sezonu urlopowego firmy szkoleniowe łapią oddech. Nic bardziej mylącego.

 Owszem, niektóre przedsiębiorstwa rzadziej korzystają z naszych usług i zwłaszcza sierpień jest miesiącem lekkiego spowolnienia, ale coraz więcej firm i osób prywatnych traktuje letnie miesiące tak jak inne i korzysta ze szkoleń – twierdzi Elżbieta Nałęcz z Polskiej Akademii Rachunkowości.

Według szkoleniowców latem chętnie wysyłają pracowników na szkolenia średnie i małe firmy oraz urzędy.

– Dotyczy to głównie pracowników obsługujących klientów. Jest to czas, kiedy do urzędów przychodzi mniej ludzi, dlatego część załogi można wysiać – mówi Maciej Sobczyk z firmy doradczo-szkoleniowej Grupa TemPo.

Na kursy decydują się też osoby prywatne. Młodzi ludzie rozpoczynający dopiero karierę lub tacy, którzy liczą na awans.

 

Finanse i zarządzanie 

Prawdziwy boom na rynku szkoleń podczas wakacji przeżywają kursy z finansów i zarządzania.
– Na lato mamy przygotowaną ofertę z zakresu rachunkowości. Kierujemy ją głównie do jednostek budżetowych. Przepisy dotyczące rachunkowości wciąż się zmieniają, dlatego trzeba się dokształcać – mówi Elżbieta Nałęcz z Polskiej Akademii Rachunkowości.

W sierpniu firma ta poprowadzi także kurs przygotowujący do zdania egzaminu na biegłego rewidenta. Komplet chętnych już jest.
Dla niektórych wakacje to czas odpoczynku, ale dla innych możliwość podejmowania kolejnych wyzwań i wykorzystania wolnego czasu. Najczęściej szkolącą się grupą w lipcu i sierpniu jest wyższa kadra zarządzająca i kierownicy niższych szczebli – mówi Kinga Boda z Eurofinance Training, która oferuje m. in szkolenia prawa gospodarczego, finansów, zarządzania, umiejętności interpersonalnych.

Letnia aura sprzyja szkoleniom wyjazdowym. Najchętniej słuchacze wybierają kursy w miejscach atrakcyjnych turystycznie.

– Szczególnie polecamy wyjazdy pracowników z jednej firmy, gdzie nauka jest połączona z różnego rodzaju atrakcjami i wypoczynkiem. Celem takich szkoleń jest integracja pracowników oraz nauka pracy i komunikacji w zespole. I właśnie na taki rodzaj szkoleń zamkniętych pracodawcy decydują się najczęściej – mówi Kinga Boda.

 

Marketing i asertywność 
W Eurofinance Training bardzo dużym zainteresowaniem cieszą się latem takie tematy jak: „Finanse dla menedżerów niefinansistów”, gdzie słuchacze zdobywają wiedzę z zakresu finansów i rachunkowości, „Ocena kondycji finansowej przedsiębiorstwa” itp. Wśród kadry najbardziej popularne są szkolenia na temat przepisów dotyczących odpowiedzialności w zarządzaniu spółką, na przykład „Nadzór właścicielski – zasady funkcjonowania, metody kontroli spółki” czy „Odpowiedzialność i kompetencje w spółkach kapitałowych”.

Także Instytut Rozwoju Biznesu prowadzi intensywne letnie programy szkoleniowe. Organizuje Letnią Akademię Menedżera, szkolenia finansowe i z zakresu marketingu: CRM, budowa marki i kreatywność w marketingu. Dużą popularnością cieszy się także letnia edycja Professional Certificate in Marketing.

– Naszymi słuchaczami są głównie osoby, które same zdecydowały się podnieść swoje kwalifikacje. Dla nich zdobywane u nas świadectwa i i certyfikaty to kolejny stopień na ścieżce kariery i szansa na i sukces – mówi Grażyna Mościcka z Instytutu.

W czasie wakacji można doskonalić także swoje „miękkie” i umiejętności. Na przykład Europejski Instytut Psychologii i Biznesu w lipcu organizuje szkolenie „Asertywność i komunikacja” – lista chętnych jest i już zamknięta.

-dcz

 

Powrót...