Gry szkoleniowe
W IBD Business School oferujemy szeroką gamę nowoczesnych rozwiązań dla biznesu: gry szkoleniowe dla trenerów, menedżerów, sprzedawców i HR; gry kastomizowane; projekty zgrywalizowane wspierające cele rozwojowe organizacji i elastyczne rozwiązania online.
Analiza światowych trendów pokazuje, że co trzeci Europejczyk gra w gry, a rynek gier na świecie jest szacowany na około 100 miliardów dolarów. Na rynku pracy ponad 90% rekrutacji dotyczy pokolenia Y i Z, a więc osób poniżej 35 roku życia przyzwyczajonych do uczenia się świata poprzez gry. Od kilku lat tendencję wzrostową notuje również rynek gier szkoleniowych. Bowiem dobra gra potrafi zaangażować, zainteresować i przekazać wiedzę tak, że uczestnik-gracz nawet się nie zorientuje, że się uczył.
W gry grają wszyscy – od dzieci w szkołach, które na ich bazie uczą się historii, po dyrektorów korporacji, którzy mierzą się ze skomplikowanymi symulacjami zarządczymi. Gry i narzędzia grywalizacji są niezbędne we współczesnych programach rozwojowych dla biznesu.
Gry szkoleniowe – co wyróżnia ofertę IBD Business School
W grach szkoleniowych ważne są dwa aspekty: gromadzenie doświadczenia i aktywność uczestnika gry. Aby z takiego aktywnego szkolenia z grami wynieść jak najwięcej, należy przed ich rozpoczęciem określić konkretne cele, jakie zamierzamy osiągnąć.
Gdy mówimy o doświadczeniu, to mowa jest o rzeczywistych problemach z danej dziedziny. Dotyczą one np. zarządzania, sprzedaży, marketingu czy zarządzania zasobami ludzkimi (szeroko rozumiane zagadnienia praktyczne HR). Stąd w scenariuszach gier powinny być zawarte np. konkretne kompetencje, wiedza biznesowa z danego obszaru, możliwość zastosowania praktycznych narzędzi czy rozwiązań. Gry szkoleniowe to swego rodzaju warsztaty, które oprócz wiedzy i umiejętności angażują także emocje graczy.
Gry szkoleniowe – jak je budujemy
W IBD Business School gry projektujemy w ramach pięciu etapów:
- Analiza zakresu tematycznego – cele biznesowe i cele kształcenia
- Opracowanie koncepcji merytorycznej
- Opracowanie scenariusza gry
- Test gry
- Wprowadzenie koniecznych poprawek po testowym okresie z uwzględnieniem uwag klienta
We współpracy z klientem proponujemy następujące możliwości:
- Przeprowadzenie szkoleń z grami
- Zakup licencji
- Zbudowanie nowej gry na podstawie założeń przyjętych wspólnie z klientem
Zobacz nasze gry.