Rising Leaders Program (RLP)
szkolenie z przywództwa dla nowych menedżerów
Rising Leaders Program (RLP) – to unikatowy program dla doświadczonych i ambitnych uczestników.
Opis programu
Szkolenie z przywództwa dla nowych menedżerów, którzy dopiero zaczynają swoją karierę w tej roli, oraz dla osób, które w przyszłości chcą pracować jako menedżerowie.
Program szkolenia RLP został stworzony przez najlepszych ekspertów IBD Business School na podstawie doświadczeń w pracy z nowymi menedżerami i wiedzy o wyzwaniach, przed jakimi stoją. Jest oparty na autorskich badaniach kadry menedżerskiej, rzetelnej wiedzy naukowej oraz praktyce w zagranicznych i polskich organizacjach. Polecany dla tych wszystkich, którzy rozpoczynają przygodę z zarządzaniem oraz poszukują nowoczesnych i praktycznych programów edukacyjnych, pozwalających nabyć kompetencje menedżerskie i wejść w świat leadershipu.
Rising Leaders Program to szkolenie menedżerskie, które daje solidną podstawę do dalszego rozwoju zawodowego, koncentruje się na umiejętnościach, które decydują o skutecznym i odpowiedzialnym przywództwie.
Praktyczne podejście
Realne wyzwania i narzędzia gotowe do użycia w pracy.
Rozwój kompetencji lidera
Kluczowe umiejętności przywódcze w praktyce.
Wymiana doświadczeń
Inspirująca nauka od innych liderów.
Elastyczna formuła online
Ucz się wygodnie – gdzie i kiedy chcesz.
Eksperci IBD Business School
Praktycy biznesu z bogatym doświadczeniem.
Pobierz naszą broszurę
Poznaj kompleksowy przegląd oferty, przykładowe wdrożenia, opinie klientów oraz konkretne korzyści, jakie możemy zaoferować Twojej firmie. Zadbaliśmy o to, by każda strona dostarczała wartościowych treści.
Rising Leaders Program (RLP) – to unikatowy program dla doświadczonych i ambitnych uczestników.
Prowadzący
Lider merytoryczny programu
Ten program to nie tylko nauka narzędzi — to transformacja sposobu myślenia. Uczestnicy wychodzą nie tylko z nowymi kompetencjami, ale z zupełnie nowym spojrzeniem na wyzwania, które do tej pory wydawały się nie do przejścia.
Krzysztof Groszyk
senior trener/ senior konsultant
Prowadzący moduły
Co mówią o nas nasi uczestnicy
Zaufali nam
Zobacz wideo
Poznaj, jak wygląda rozwój liderów w IBD Business School
Zobacz, jak łączymy praktykę z wiedzą ekspertów i wspieramy uczestników w budowaniu nowoczesnych kompetencji przywódczych.
Terminy
Harmonogram sesji dla programu 29.01.2026-27.02.2026
Sesja I 29-30.01.2026
Sesja II 12-13.02.2026
Sesja III 26-27.02.2026
Harmonogram sesji dla programu 19.02.2026-19.03.2026
Sesja I 19-20.02.2026
Sesja II 05-06.03.2026
Sesja III 19-20.03.2026
Harmonogram sesji dla programu 26.03.2026-24.04.2026
Sesja I 26-27.03.2026
Sesja II 09-10.04,2026
Sesja III 23-24.04.2026
Warunki udziału
Cena szkolenia
3 500 PLN*
obejmuje udział w zajęciach, materiały szkoleniowe, certyfikat IBD Business School
Cena szkolenia z dodatkowym certyfikatem International Education Society
3 900 PLN
w tym koszt certyfikatu International Education Society 400 PLN
Certyfikaty
Warunkiem uzyskania certyfikatów ukończenia programu, przyznawanych przez IBD Business School oraz International Education Society, jest obecność na minimum 80% zajęć.
* IBD Business School, jako jednostka kształcenia ustawicznego (Zaświadczenie nr 12/K/10 [1], wydane przez Biuro Edukacji Urzędu m.st. Warszawy), podlega systemowi oświaty w rozumieniu przepisów o systemie oświaty.
Dodatkowe informacje
Szczegółowych informacji na ten temat udziela Dział Programów Otwartych. Zapraszamy do kontaktu 695 330 033, (022) 768 20 22 lub szkoleniaotwarte@ibd.pl
Wszystkie nasze szkolenia znajdują się w Bazie Usług Rozwojowych.
Dowiedz się więcej jak skutecznie uzyskać dofinansowanie – przeczytaj artykuł!
Indywidualne podejście dla firm
Serdecznie zapraszamy do kontaktu w celu określenia Państwa oczekiwań oraz przygotowania harmonogramu współpracy, w tym – w razie potrzeby – zorganizowania bezpośredniego spotkania przedstawicieli obu stron.
Szkolenia, oferowane przez IBD Business School w formule otwartej, mogą być realizowane także w formie Programy dla firm na zamówienie firmy.
Program
Sesja I Komunikacja w zarządzaniu. Jak mówić, żeby inni nas słuchali
Kluczowe cele sesji
Rozwijanie kompetencji komunikacji menedżerskiej w budowaniu relacji, współpracy i kierowaniu zespołem.
Poznanie różnych rodzajów komunikatów: budujących autorytet, kreujących współpracę, motywujących, dyscyplinujących itp.
Zdobycie umiejętności posługiwania się narzędziami komunikacji menedżerskiej.
Zdobycie umiejętności prowadzenia kluczowych rozmów menedżerskich.
Rozwijanie kompetencji radzenia sobie w trudnych sytuacjach w komunikacji menedżerskiej.
Rozwijanie skuteczności w stawianiu granic z zachowaniem szacunku dla rozmówcy.
Omawiane zagadnienia
Dlaczego komunikacja jest kluczowa w zarządzaniu?
- • Komunikacja jako podstawowe narzędzie menedżera w budowaniu i rozwijaniu zespołu.
- • Wpływ przyjaznego systemu komunikacji na atmosferę współpracy i motywację do działania.
- • Na czym polega skuteczna komunikacja w miejscu pracy?
- • Moja sprawność komunikacyjna – test.
- • Komunikacja w zespole i pomiędzy zespołami.
- • Bariery w procesie komunikacji i ich konsekwencje.
- • Interpretowanie, oskarżanie, przenoszenie odpowiedzialności, wycofanie, pozorna zgoda, wydawanie poleceń – monitoring3zachowań niekonstruktywnych w pracy zespołowe.
Jak mówić, by inni słuchali – narzędzia komunikacji menedżera
- • Sztuka dialogu – jak rozmawiać z zespołem?
- • Kluczowe narzędzia komunikacyjne w komunikacji werbalnej.
- • Techniki aktywnego słuchania – Komunikacyjny Panel Sterowania.
- • Klarowne definiowanie i formułowanie oczekiwań.
- • Zwroty zabezpieczające zrozumienie i relacje.
- • Unikanie nieporozumień i chaosu informacyjnego.
- • Mowa ciała jako ważny kontekst wypowiedzi.
- • Komunikacja jako podstawa budowania relacji w zespole.
- • Katalog efektywnych narzędzi komunikacyjnych dla poszczególnych obszarów problemowych.
Kluczowe rozmowy menedżera – katalog
- • Pozytywny i negatywny feedback – sztuka mobilizowania pracowników do rozwoju.
- • Formułowanie konstruktywnych uwag krytycznych.
- • Wyrażanie szacunku i uznania.
- • Narzędzia Jednominutowego Menedżera: jednominutowe cele, jednominutowe pochwały i jednominutowe reprymendy.
- • Przekazywanie zadań, delegowanie, monitorowanie.
- • Trudne rozmowy.
Sesja II Budowanie zespołu I współpraca. Dream team – zbuduj zespół swoich marzeń!
Kluczowe cele sesji
Poznanie czynników decydujących o efektywności zespołów i pracy zespołowej w organizacji.
Rozwijanie konstruktywnych ról grupowych, budujących współpracę.
Wzmacnianie umiejętności pobudzania zespołu do brania odpowiedzialności.
Rozwijanie umiejętności budowania, rozwijania zespołu i zarządzania zespołem.
Wzmacnianie kompetencji podnoszenia efektywności pracy zespołowej.
Omawiane zagadnienia
Praca zespołowa – zagadka efektywności w biznesie rozwikłana.
- • Test – diagnoza ról grupowych.
- • Katalog zachowań promujących współdziałanie oraz szczepionki przeciwko działaniom utrudniającym współpracę.
- • Jak budować zaufanie – czy w biznesie potrzebne jest zaufanie i co możemy osiągnąć dzięki wzajemnemu zaufaniu w zespole?
- • Diagnoza własnych sposobów funkcjonowania w zespole.
- • Inteligencja emocjonalna – warunek sukcesu w pracy z innymi ludźmi.
Jak zbudować i rozwijać zespół – metody, narzędzia.
- • Rola wizji w budowaniu zaangażowania członków zespołu.
- • Etapy rozwoju zespołu.
- • Tworzenie wspólnych norm i zasad.
- • Metody koncentrowania zespołów wokół zadań i celów.
- • Metody budowania i wzmacnianie pozytywnych relacji w zespole.
- • Docenianie członków zespołu.
- • Budowanie spoistości zespołu – narzędzia.
- • Metody promowania pracy zespołowej jako stylu działania.
Jak wzmacniać efektywność zespołów w organizacji – potencjał menedżera.
- • Cooperation – Based Leadership – czyli sukces menedżera tkwi w jego zespole.
- • Kreowanie kultury współpracy i zespołowości w organizacji – metody.
- •
Potencjał menedżera w kreowaniu zespołowości – wymiary HPI®:
stabilność,
ambicja,
towarzyskość,
wrażliwość interpersonalna,
systematyczność,
dociekliwość,
otwartość na wiedzę.
Sesja III Efektywność menedżera I zespołu. Fitness menedżera – zwiększ efektywność!
Kluczowe cele sesji
Poznanie czynników decydujących o efektywności wykorzystania kluczowych zasobów w pracy: czasu, ilości i rodzaju zadań, kompetencji pracowników.
Zdobycie umiejętności formułowania celów i zadań.
Rozwinięcie umiejętności rozróżniania wagi zadań i formułowania priorytetów działania.
Rozwój umiejętności optymalnego określania ram czasowych w celu kontroli realizacji zadań.
Wzmacnianie kompetencji budowania w zespole odpowiedzialności za jakość i wyniki pracy.
Omawiane zagadnienia
Cele i priorytety – klucz do efektywności.
- • Priorytety krótko i długofalowe. Konflikt priorytetów.
- • Cele a priorytety – zasada Eisenhowera, matryca Covey.
- • Sposoby radzenia sobie z nadmiarem zajęć.
- • Modele definiowania celów – SMART.
- • Przekazywanie celów pracownikom.
- • Praktyczne ćwiczenia w ustalaniu celów w oparciu o poznane zasady.
Jak optymalizować pracę zespołu?
- • Na czym polega optymalna organizacja czasu?
- • Jakie korzyści biznesowe (m.in. poprawę wyniku finansowego) przynosi efektywne wykorzystanie czasu i ludzi?
- • Jak ustalać priorytety i w przypadku nadmiaru zadań – rezygnować z tych mniej ważnych?
- • Jak zarządzać zadaniami w zespole – komu i które zadania przydzielać?
- • Jak ustalać racjonalnie terminy realizacji zadań?
- • Jak planować kolejność realizacji zadań i unikać marnowania czasu?
Co kradnie nasz czas? Proaktywność w zarządzaniu czasem.
- • Test osobistych wartości: wartości osobiste i indywidualne priorytety życiowe a narzędzia zarządzania czasem.
- • Ile kosztuje czas? – ocena kosztów niewłaściwego spożytkowania czasu.
- • Dwie postawy życiowe – dwa modele w podejściu do zarządzania czasem: Allen i Covey.
- • Jakie ma skutki postawa proaktywna i reaktywna – jak uczyć podwładnych postawy proaktywnej?
- • „Złodzieje i pożeracze czasu” versus „pomocnicy czasu”.
- • Sporządzanie budżetu czasu – czyli na co zużywamy nasz menedżerski czas?
- • Metaplan: co kradnie mój czas? zadanie grupowe – katalog przeszkód optymalnego wykorzystania czasu.
Jak pracujemy?
Poszczególne sesje odbywają się w układzie: 4 godz. zajęć przed południem | przerwa obiadowa | 3 godz. zajęć popołudniu.
Nasi wykładowcy i trenerzy są w pełni przygotowani do prowadzenia szkoleń w formule online (od wielu lat łączymy zajęcia stacjonarne z edukacją zdalną).
Sesje realizujemy przy wykorzystaniu platformy Teams
Materiały szkoleniowe, case studies oraz ćwiczenia udostępniamy do pobrania na platformie e-learningowej.
W odniesieniu do programów certyfikowanych nasi absolwenci otrzymują certyfikaty potwierdzające zdobycie kwalifikacji (dotyczy to również certyfikatów międzynarodowych).
Język szkolenia
Zajęcia są prowadzone w języku polskim. W formule Programy dla Firm – na życzenie firmy zamawiającej – szkolenie może odbywać się w języku angielskim.
Program certyfikowany
Certyfikat
Zaświadczenie
Grupa docelowa
Jeżeli jesteś osobą, która zaczyna przygodę z zarządzaniem lub zarządzasz zespołem i wspierasz rozwój pracowników oraz posiadasz doświadczenie do 2 lat w zarządzaniu zespołami, ten program jest dla Ciebie.
Zapraszamy w szczególnosci
Przyszłych menedżerów
Menedżerów
Kierowników projektu
Właścicieli firmy
Praktyki, jakie stosujemy
Sesja I
- Komunikacja
- Wywieranie wpływu
- Zarządzanie zespołem i kierowanie
Sesja II
- Budowa zespołu
- Współpraca
- Zarządzanie zespołem i kierowanie
Sesja III
- Planowanie i organizacja prac
- Orientacja na wyniki i cele
- Zarządzanie zespołem i kierowanie
Metody szkoleniowe – action learning
W szkoleniach i warsztatach on-line wykorzystujemy powszechnie dostępne platformy internetowe.
- Gry szkoleniowe
- Tematyczne case study
- Filmy instruktażowe
- Role play
- Ćwiczenia indywidualne i grupowe
- Testy
- Dyskusje moderowane
- Feedback trenerski i feedback partnerski
Słowa kluczowe: szkolenie otwarte, szkolenie certyfikowane, szkolenie dla nowych menedżerów, komunikacja, zarządzanie zespołem, kompetencje menedżerskie, gra szkoleniowa.
Zobacz także:
High Performance Leadership (HPL)
Certificate in Business Mentoring (CBM) – szkolenie z mentoringu
Sprawdź również
Czytaj nasze najnowsze aktualności
Śledź bieżące wydarzenia, nowe edycje programów i inicjatywy IBD Business School.
Zapoznaj się z innymi ofertami
Sprawdź wszystkie nasze programy szkoleniowe i zobacz, który Ci odpowiada najbardziej.
Poznaj opinie naszych uczestników
Zobacz, co o programie High Performance Leadership mówią menedżerowie, którzy już wzięli w nim udział.