Coaching Fundamentals Certificate (CFC)
Coaching Fundamentals Certificate (CFC) – to unikatowy program dla doświadczonych i ambitnych uczestników.
Opis programu
Kurs coachingu CFC, z międzynarodową certyfikacją, prowadzony przez doświadczonych coachów. Pozwala nabyć wiedzę i umiejętności coachingowe, niezbędne w pracy w organizacji lub w charakterze coacha.
Uczestnicy otrzymują szeroki zestaw materiałów szkoleniowych, będących podstawą indywidualnej pracy z dedykowanym mentorem. Kurs CFC jest pierwszym etapem ścieżki rozwoju coachingowego i stanowi bardzo dobrą, usystematyzowaną bazę teoretyczno-praktyczną w kontynuacji kształcenia dla przyszłych zawodowych coachów.
Praktyczne podejście
Realne wyzwania i narzędzia gotowe do użycia w pracy.
Rozwój kompetencji lidera
Kluczowe umiejętności przywódcze w praktyce.
Wymiana doświadczeń
Inspirująca nauka od innych liderów.
Elastyczna formuła online
Ucz się wygodnie – gdzie i kiedy chcesz.
Eksperci IBD Business School
Praktycy biznesu z bogatym doświadczeniem.
Pobierz naszą broszurę
Poznaj kompleksowy przegląd oferty, przykładowe wdrożenia, opinie klientów oraz konkretne korzyści, jakie możemy zaoferować Twojej firmie. Zadbaliśmy o to, by każda strona dostarczała wartościowych treści.
Coaching Fundamentals Certificate (CFC) – to unikatowy program dla doświadczonych i ambitnych uczestników.
Prowadzący
Lider merytoryczny programu
Ten program to nie tylko nauka narzędzi — to transformacja sposobu myślenia. Uczestnicy wychodzą nie tylko z nowymi kompetencjami, ale z zupełnie nowym spojrzeniem na wyzwania, które do tej pory wydawały się nie do przejścia.
Dariusz Jęda
senior trener/ coach
Prowadzący moduły
Co mówią o nas nasi uczestnicy
Zaufali nam
Warunki udziału
Cena szkolenia
4 800 PLN*
obejmuje udział w zajęciach, materiały szkoleniowe, certyfikat IBD Business School
Certyfikaty
Warunkiem uzyskania certyfikatów ukończenia programu, przyznawanych przez IBD Business School oraz International Education Society, jest obecność na minimum 80% zajęć.
* IBD Business School, jako jednostka kształcenia ustawicznego (Zaświadczenie nr 12/K/10 [1], wydane przez Biuro Edukacji Urzędu m.st. Warszawy), podlega systemowi oświaty w rozumieniu przepisów o systemie oświaty.
Dodatkowe informacje
Ponadto:
- ukończenie kursu Coaching Fundamentals Certificate umożliwia udział w kursie Practitioner Coach Diploma po cenie pomniejszonej o 2000 PLN i z indywidualnie dopasowanym programem.
W cenie kursu każdy uczestnik otrzymuje:
- 3-dniowe szkolenie warsztatowe prowadzone przez akredytowanych trenerów i coachów Noble Manhattan Coaching (wersja stacjonarna)
- 3 indywidualne sesje mentorskie, będące weryfikacją nabytych umiejętności
- dla każdego z uczestników możliwość wielokrotnego udziału w warsztatowej, 3-dniowej części kursu (ponowny udział w części warsztatowej wymaga poniesienia jednostkowych kosztów 500zł)
- materiały do nauki własnej – podręcznik i przewodnik po kursie
- książka „Coaching koaktywny”
- tematyka warsztatów: – cztery filary coachingu
- umiejętność słuchania w coachingu
- umiejętność zadawania pytań w coachingu
- model coachingowy TGROW
- wartości
- coaching w organizacjach
- minimum 10 godzin coachingu praktycznego
- indywidualny dziennik studenta.
Szczegółowych informacji na ten temat udziela Dział Programów Otwartych. Zapraszamy do kontaktu 695 330 033, (022) 768 20 22 lub szkoleniaotwarte@ibd.pl
Wszystkie nasze szkolenia znajdują się w Bazie Usług Rozwojowych.
Dowiedz się więcej jak skutecznie uzyskać dofinansowanie – przeczytaj artykuł!
Indywidualne podejście dla firm
Serdecznie zapraszamy do kontaktu w celu określenia Państwa oczekiwań oraz przygotowania harmonogramu współpracy, w tym – w razie potrzeby – zorganizowania bezpośredniego spotkania przedstawicieli obu stron.
Szkolenia, oferowane przez IBD Business School w formule otwartej, mogą być realizowane także w formie Programy dla firm na zamówienie firmy.
Program
Sesja I Prowadzenie rozmowy I słuchanie
Kluczowe cele sesji
Zrozumienie znaczenia prowadzenia rozmowy i aktywnego słuchania w coachingu oraz ich wpływu na efektywność procesu coachingu.
Rozwinięcie umiejętności prowadzenia rozmów coachingu w sposób klarowny, zorganizowany i skuteczny.
Rozwijanie umiejętność aktywnego słuchania, skupiania się na słuchaniu bezpośrednich przekazów oraz zrozumienia emocji i potrzeb coachee.
Zrozumienie znaczenia informacji zwrotnej w kontekście r budowania efektywnych relacji z coachee.
Doskonalenie umiejętności udzielania/odbierania informacji zwrotnej w właściwy sposób.
Omawiane zagadnienia
Cztery filary coachingu
- • Coaching konwersacyjny.
- • Sztuka prowadzenia rozmów.
- • Jak wygląda dobra rozmowa?
- • Tworzenie przyjemnego klimatu rozmowy.
- • Rola mówcy.
- • Dobry słuchacz.
- • Informacja zwrotna.
- • Kiedy udzielać informacji zwrotnej?
- • Jak udzielać informacji zwrotnej w prawidłowy sposób?
- • Otrzymywanie informacji zwrotnej.
- • Radzenie sobie z informacją zwrotną.
Umiejętność słuchania w coachingu
- • Słuchanie jako podstawowa umiejętność w coachingu.
- • Jak dobrze umiemy słuchać?
- • Poziomy słuchania w coachingu.
- • Różne rodzaje słuchania.
- • Kim jest dobry słuchacz?
- • Tworzenie przestrzeni wewnętrznej u siebie i innych.
- • Coaching a elementy osobiste coacha.
- • Wykorzystanie ciszy.
- • Emocje i odczucia.
- • Przekonania.
- • Poufność.
- • Ograniczenia w coachingu.
Sesja II Umiejętność zadawania pytań I model t-grow
Kluczowe cele sesji
Zrozumienie roli zadawania trafnych, mocnych pytań w procesie coachingu.
Rozwijać umiejętność formułowania różnorodnych typów pyta w celu pobudzenia refleksji i samopoznania u coachee.
Zdobywanie praktycznego doświadczenia w stosowaniu modelu T-GROW.
Zdobycie umiejętności efektywnie integrowania modelu T-GROW z innymi technikami i narzędziami coachingu.
Omawiane zagadnienia
Możliwość zadawania pytań w coachingu
- • Czym jest pytanie?
- • Struktura pytania.
- • Pytania a uwarunkowania społeczne.
- • Wykorzystanie głosu.
- • Typy pytań.
- • Pytania mające na celu zwrócenie czyjejś uwagi.
- • Pytania z prośbą o doprecyzowanie.
- • Pytania, które wymuszają działanie.
- • Pytania, które kwestionują dotychczasowy sposób myślenia.
- • Pytania, które zmieniają sposób myślenia.
- • Wykorzystanie presupozycji.
- • Pytania problemowe.
- • Inne techniki zadawania pytań.
- • Schematy językowe.
Trening modelu TGROW
- • Ćwiczenie Koło Życia
- • Model TGROW
- • Temat
- • Cel
- • Fakty/Rzeczywistość
- • Możliwości/Opcje
- • Plan działania
- • Zalety modelu T-GROW
Sesja III Wartości I coaching w miejscu pracy
Kluczowe cele sesji
Zrozumienie znaczenia wartości osobistych w procesie coachingowym.
Doskonalenie umiejętności identyfikacji wartości coachee.
Rozwinięcie umiejętności coacha w identyfikacji i zrozumieniu wartości coachee.
Rozwinięcie umiejętności w wykorzystaniu wartości coachee do ustawiania celów coachingowych.
Poznawać różne metody i narzędzia identyfikacji potrzeb coachingowych w organizacji.
Poznanie kluczowych zasad i etapów zarządzania procesem coachingu w organizacji oraz skuteczne planowanie i monitorowanie jego przebiegu.
Omawiane zagadnienia
Wartości
- • Czym są wartości?
- • Wartości w konkretnych dziedzinach.
- • Ćwiczenia służące wydobywaniu głównych wartości.
- • Określanie własnych głównych wartości.
- • Ćwiczenia służące wydobywaniu wartości w konkretnych dziedzinach.
- • Ćwiczenie pozwalające wydobyć wartości związane z karierą.
- • Ćwiczenie pozwalające wydobyć wartości związane z coachingiem.
Coaching w organizacji
- • Coaching w organizacji.
- • Coach zewnętrzny wobec organizacji.
- • Coach wewnętrzny w organizacji.
- • Warunki stosowania coachingu w organizacji.
- • Metody identyfikacji potrzeb coachingowych w organizacji.
- • Zasady zarządzania procesem coachingu w organizacji.
- • Ewaluacja procesu coachingowego w organizacji.
- • Superwizja coacha wewnętrznego i zewnętrznego.
- • Menedżer jako coach.
- • Coaching jako narzędzie zarządzania.
- • Korzyści płynące z coachingowego stylu zarządzania.
- • Stosowania podejścia coachingowego w relacji menedżer-podwładny.
- • Analiza wyzwań coachingowych menedżera.
- • Wdrażanie coachingu w codziennym życiu menedżera.
Co kradnie nasz czas? Proaktywność w zarządzaniu czasem.
- • Test osobistych wartości: wartości osobiste i indywidualne priorytety życiowe a narzędzia zarządzania czasem.
- • Ile kosztuje czas? – ocena kosztów niewłaściwego spożytkowania czasu.
- • Dwie postawy życiowe – dwa modele w podejściu do zarządzania czasem: Allen i Covey.
- • Jakie ma skutki postawa proaktywna i reaktywna – jak uczyć podwładnych postawy proaktywnej?
- • „Złodzieje i pożeracze czasu” versus „pomocnicy czasu”.
- • Sporządzanie budżetu czasu – czyli na co zużywamy nasz menedżerski czas?
- • Metaplan: co kradnie mój czas? zadanie grupowe – katalog przeszkód optymalnego wykorzystania czasu.
Jak pracujemy?
Poszczególne sesje odbywają się w układzie: 4 godz. zajęć przed południem | przerwa obiadowa | 3 godz. zajęć popołudniu.
Nasi wykładowcy i trenerzy są w pełni przygotowani do prowadzenia szkoleń w formule online (od wielu lat łączymy zajęcia stacjonarne z edukacją zdalną)
Sesje realizujemy przy wykorzystaniu platformy Teams.
Materiały szkoleniowe, case studies oraz ćwiczenia udostępniamy do pobrania na platformie e-learningowej.
W odniesieniu do programów certyfikowanych nasi absolwenci otrzymują certyfikaty potwierdzające zdobycie kwalifikacji (dotyczy to również certyfikatów międzynarodowych).
Język szkolenia
Zajęcia są prowadzone w języku polskim. W formule Programy dla Firm – na życzenie firmy zamawiającej – szkolenie może odbywać się w języku angielskim.
Korzyści dla uczestników i organizacji
-
Niezbędne podstawy w zakresie wiedzy i umiejętności coachingowych w firmie lub pozwalające na pracę w charakterze niezależnego coacha.
-
Program jest dostępny w języku angielskim.
-
Międzynarodowe certyfikaty, przyznawane przez Noble Manhattan Coaching, Institute of Leadership & Management oraz International Authority for Professional Coaching & Mentoring.
-
Bogaty zestaw materiałów szkoleniowych: podręcznik, przewodnik, publikacje książkowe.
-
Trening praktyczny.
-
Praca indywidualna z dedykowanym mentorem.
Partnerzy programu
Grupa docelowa
Zapraszamy w szczególnosci
Osoby rozwijające się w ramach ścieżki coachingu indywidualnego
Osoby rozwijające się w ramach ścieżki coachingu korporacyjnego
Coachowie
Psycholodzy
Menedżerowie
Kierownicy zespołów
Sprzedawcy
Studenci i absolwenci podyplomowych studiów coachingowych
Praktyki, jakie stosujemy
Sześć rozbudowanych modułów do samodzielnej nauki, obejmujących następujące zakresy tematyczne:
- umiejętność aktywnego słuchania,
- umiejętność zadawania pytań,
- umiejętności konwersacyjne,
- wartości,
- model TGROW,
- coaching w środowisku pracy.
Książka „Coaching koaktywny” autorstwa Laury Whitworth, Henry’ego Kimsey-House i Phila Sandahla prezentuje cenny wgląd w metody i modele coachingu oraz pozwala zapoznać się z zestawem umiejętności coachingowych, na przykładach ich zastosowania jako kontekstów coachingu koaktywnego.
- Sesje mentorskie mają za zadanie ugruntować wiedzę oraz dać uczestnikowi sposobność przedyskutowania swoich refleksji i pytań z doświadczonym coachem – mentorem.
- Trzy indywidualne sesje mentorskie dają bezcenną możliwość przećwiczenia umiejętności coachingowych w bezpiecznym środowisku, otrzymując pomoc, wsparcie i wskazówki w postaci natychmiastowej informacji zwrotnej ze strony coacha-mentora. To doświadczenie jest jedną ze składowych intensywnego procesu uczenia się poprzez indywidualną uwagę ze strony doświadczonego coacha.
- Ocena praktyki coachingowej odbywa się podczas ostatniej sesji. Dedykowany coach-mentor ocenia działania coachingowe w odniesieniu do wyszczególnionych kryteriów i w jakim stopniu opanowane zostały wymagane poziomy umiejętności.
- W trakcie trwania kursu zadaniem każdego uczestnika jest również przeprowadzenie i udokumentowanie 10 godzin sesji coachingowych z wybranymi przez siebie innymi studentami lub coachingu indywidualnego w dowolnie wybranym środowisku.
Podczas kursu uczestnicy proszeni są o przedstawienie prac pisemnych: recenzji książki „Coaching koaktywny” oraz eseju opisującego wybrany temat w ramach jednego z sześciu modułów z podręcznika głównego. Prace te mają stanowić pisemny dowód wiedzy i poglądów na coaching. Prace pisemne można przedstawić w dowolnym momencie kursu, ale nie później niż w ciągu 3 miesięcy.
Każdy uczestnik kursu CFC otrzymuje dodatkowo:
- możliwość wielokrotnego udziału w warsztatowej, 3-dniowej części kursu (ponowny udział w części warsztatowej wymaga poniesienia jednostkowych kosztów związanych z wynajmem sal szkoleniowych, zakwaterowaniem i wyżywieniem),
- możliwość udziału w kursie Practitioner Coach Diploma po cenie pomniejszonej o 2 000 PLN wysokość opłaty za CFC,
- międzynarodowe certyfikacje (NMC, IIC i ILM – wg niżej wymienionych warunków),
- dostęp do licznych artykułów i nagrań w ramach społeczności Members Area NMC w języku angielskim.
Coaching Fundamentals Certificate umożliwia uczestnikom zdobycie międzynarodowych certyfikacji, które przyznają następujące organizacje:
- Noble Manhattan Coaching – poziom Certified Coach (CertNMC);
- Institute of Leadership & Management (ILM) – ILM (poziom 3);
- wymagana dodatkowa opłata za członkostwo opłacana do ILM – 115GBP,
- International Institute of Coaching & Mentoring (IIC&M) – poziomy Accredited Practitioner Coach lub Certified at Work Coach:
- spełnione wymagania edukacyjne (150 godzin kursu),
- należy przedstawić certyfikat ukończenia kursu w Noble Manhattan Coaching,
- należy uzupełnić godziny praktycznego coachingu do 50 wymaganych,
- należy dostarczyć swoje dwie nagrane sesje coachingowe,
- należy dostarczyć 5 referencji od Klientów coachingowych,
- należy odbyć rozmowę z Dyrektorem ds. Akredytacji IIC,
- dodatkowa opłata aplikacyjna i za proces akredytacji – 95EUR.
W szkoleniach i warsztatach on-line wykorzystujemy powszechnie dostępne platformy internetowe.
Słowa kluczowe: szkolenie otwarte, szkolenie certyfikowane, coaching, model TGROW, międzynarodowe akredytacje, kurs coachingu, szkolenie z coachingu, warsztat coacha, umiejętności coachingowe, szkoła coachingu, Noble Manhattan Coaching.
Zobacz pełną ofertę z coachingu: Szkoła Coachingu IBD-NMC
Sprawdź również
Czytaj nasze najnowsze aktualności
Śledź bieżące wydarzenia, nowe edycje programów i inicjatywy IBD Business School.
Zapoznaj się z innymi ofertami
Sprawdź wszystkie nasze programy szkoleniowe i zobacz, który Ci odpowiada najbardziej.
Poznaj opinie naszych uczestników
Zobacz, co o programie High Performance Leadership mówią menedżerowie, którzy już wzięli w nim udział.