Kompetencje sprzedażowe
Instytut Rozwoju Biznesu od września do listopada 2010 roku przeprowadził internetowe badanie ankietowe na temat kryteriów, metod i narzędzi, które są stosowane w rekrutacji sprzedawców. Badanie (siódme od początku 2009 roku) było adresowane do menedżerów działów HR i specjalistów, odpowiedzialnych za rekrutację sprzedawców. Na spotkaniu 10 grudnia przedstawiono szczegółowy raport z badania, a jego wyniki były podstawą do dyskusji w gronie specjalistów-praktyków. Uczestnikom spotkania zaprezentowano studium przypadku dotyczące tej tematyki.
Dotychczas powstało sześć raportów: „Praktyka stosowania AC/DC w Polsce”, „Narzędzia selekcji menedżerów”, „Jak wyłowić najlepszych trenerów”, „Firma szkoleniowa – dostawca usług czy partner w biznesie”, „Skuteczność modeli kompetencyjnych” oraz „Coaching – dobra inwestycja czy stracone pieniądze”.
Program
10.00-10.10 |
Powitanie uczestników. Wprowadzenie do problematyki selekcji sprzedawców
Włodzimierz K. Buśkiewicz, Prezes Zarządu Instytutu Rozwoju Biznesu |
10.10-10.40 |
Prezentacja wyników ankiety na temat metod doboru sprzedawców
dr Victor Wekselberg, Dyrektor Działu Doradztwa Organizacyjnego w Instytucie Rozwoju Biznesu |
10.40-11.00 |
Dyskusja o wynikach badania |
11.00-11.15 |
Przerwa na kawę |
11.15-11.45 |
Testy selekcyjne dla sprzedawców stosowane na świecie
dr Olaf Żylicz, Wiceprezes Zarządu ds. naukowych Polskiej Fundacji Badań nad Zarządzaniem |
11.45-12.00 |
Przerwa na kawę |
12.00-12.30 |
Case study: Selekcja i co dalej? Rozwój kompetencji sprzedażowych w BZ WBK
Grażyna Strózik, Menedżer Zarządzania Relacjami, Departament CRM i Wsparcia Sprzedaży, Bank Zachodni WBK SA
Agnieszka Jóźwik, Dyrektor Programowy – Sprzedaż, negocjacje i obsługa klienta , Instytut Rozwoju Biznesu |
12.30-12.45 |
Przerwa na kawę |
12.45-13.45 |
Panel dyskusyjny: Jak efektywnie selekcjonować i wdrażać sprzedawców do pracy?
Mira Dziedzic, Wiceprezes Zarządu Instytutu Rozwoju Biznesu – moderator panelu
Grażyna Strózik, Menedżer Zarządzania Relacjami, Departament CRM i Wsparcia Sprzedaży, Bank Zachodni WBK S.A.
Agnieszka Jóźwik, Dyrektor Programowy – Sprzedaż, negocjacje i obsługa klienta , Instytut Rozwoju Biznesu
dr Olaf Żylicz, Wiceprezes Zarządu ds. naukowych Polskiej Fundacji Badań nad Zarządzaniem |
13.45-13.55 |
Podsumowanie. Zapowiedź tematyki następnego spotkania
Włodzimierz K. Buśkiewicz, Prezes Zarządu Instytutu Rozwoju Biznesu |
14.00 |
Obiad |
Zobacz także: