Badanie opinii pracowników sił sprzedaży – kluczowe wymiary
Badanie opinii pracowników sił sprzedaży (employee surveys) może bez wątpienia dostarczyć wielu cennych informacji o obszarach kluczowych dla efektywności działu sprzedaży. Rozwiązania i decyzje biznesowe, w szczególności w obszarze sprzedaży, należy opierać na faktach.
Nikt bowiem, jak się wydaje, nie zna lepiej rynku, mocnych i słabych stron naszych produktów lub usług niż ludzie, którzy na co dzień je sprzedają. Podobnie jest również z jakością procesów wewnętrznych, które wpierają sprzedaż lub ją utrudniają. Tę unikalną wiedzę posiadają niewątpliwie właśnie osoby bezpośrednio odpowiedzialne za sprzedaż. Warto systemowo i cyklicznie korzystać z tej wiedzy.
Badanie opinii pracowników sprzedaży – jakie informacje możemy uzyskać?
W przekonaniu naszych ekspertów metoda employee surveys jest stanowczo zbyt rzadko wykorzystywana przez dyrektorów i menedżerów sił sprzedaży. Zespół ekspertów IBD Business School opracował wieloaspektowy kwestionariusz do badania kluczowych wymiarów opinii pracowników sił sprzedaży. Dzięki przeprowadzaniu tego typu badań możemy uzyskać informacje dotyczące m.in.:
tożsamości organizacyjnej sił sprzedaży,
poziomu zadowolenia menedżerów i handlowców z pracy w organizacji,
satysfakcji z jakości zarządzania zespołem sprzedaży,
jakości relacji międzyludzkich oraz poziomu współpracy,
mocnych i słabych stron organizacji, w tym jej produktów i/lub usług,
czynników motywujących i demotywujących sprzedawców,
diagnozy „wąskich gardeł” w sprzedaży,
przestrzeni do kreowania innowacyjnych rozwiązań sprzedażowych i promocyjnych,
satysfakcji z sytemu wynagradzania, w tym z obowiązujących systemów motywacyjnych,
satysfakcji z pozafinansowych czynników motywacyjnych,
jakości obowiązujących praktyk i procedur.
Wprowadzenie cyklicznych badań opinii sił sprzedaży angażuje pracowników w kształtowanie kultury organizacyjnej. Daje im poczucie wpływu na poprawę rozwiązań sprzedażowych i buduje poczucie tożsamości z organizacją.
Dla organizacji, które chcą uczynić badanie opinii pracowniczych ważnym narzędziem w kształtowaniu jakości komunikacji i transferu wiedzy wewnątrz organizacji, przygotowujemy rozwiązania dopasowane do specyficznych oczekiwań i uwarunkowań biznesowych.
W swojej pracy stawiamy głównie na jakość wdrażanych narzędzi badawczych i płynących z badań rekomendacji.
Zapraszamy zatem do współpracy!
Formularz zgłoszeniowy
Napisz do nas, a doradca wkrótce się z Tobą skontaktuje.