Szkolenie otwarte dla HRBP
MODUŁ I. ROLA I KOMPETENCJE HRBP. (Personal branding – budowanie wizerunku HRBPRola HRBP, narzędzia HR w pracy HRBP)
2dni
1. Strategiczne podejście do HR
2. Procesy HR realizowane w organizacjach oraz rola HRBP
3. Partnerstwo w biznesie: perspektywa strategiczna i operacyjna
- Struktura HR dziś i docelowa
- Kierunki zmiany roli HR
- Typowe oczekiwania biznesu od HRBP
- Typowe zadania HRBP w organizacjach
- Filary skuteczności na stanowisku HRBP
- Korzyści dla firmy z realizacji roli HRBP
- Zagrożenia niespełnienia oczekiwań przez HRBP, obszary ryzyka ograniczającego pełnienie roli HRBP
- Oczekiwane kompetencje od osoby pracującej na stanowisku HRBP
- Sposób budowania zaufania pomiędzy menedżerem a HRBP
- Sposób rozpoznawania potrzeb biznesu i generowania rozwiązań
- Sposób komunikacji HRBP z menedżerami w organizacji
4. Przykłady inicjatyw biznesowych, w których oczekiwane jest wsparcie HR
5. Oczekiwania w stosunku do HR w firmie, w jaki sposób ocenia się skuteczność/ efektywność funkcjonowania HR
6. Sposób komunikacji i budowania wizerunku HRBP
7. Narzędzia pracy HR-owca – wprowadzenie
Moduł II. KOMPENDIUM WIEDZY HR-OWCA. Narzędzia w pracy HRBP.
2 dni
- Zarządzanie kompetencjami jako podstawa strategicznego zarządzania ludźmi
- Omówienie najważniejszych narzędzi w pracy HRBP
- Wywiad kompetencyjny
- Mini AC, symulacje w procesach rekrutacji
- Opisy stanowisk pracy
- Adaptacja nowych pracowników
- SOOP
- MBO
- Programy talent management
- Przegląd narzędzi zarządzania rozwojem pracowników
Moduł III. KOMPETENCJE ROZWIĄZYWANIA TRUDNYCH SYTUACJI. Trudne rozmowy, zarządzanie konfliktem i asertywność w pracy HRBP
2 dni
1. Prowadzenie trudnych rozmów w pracy HRBP
- Informacja zwrotna – kluczowy element rozmów z pracownikami
- Rozmowy korygujące
- Rozmowy oceniające
- Rozmowy rozwojowe
- Zwalnianie pracowników
2. Rozwiązywanie konfliktów
- Narzędzia rozwiązywania trudnych problemów w zespołach pracowniczych
- Stosowanie skutecznych technik radzenia sobie z emocjami i napięciem własnym i zespołu w sytuacjach konfliktowych
- Efektywne zachowania w sytuacjach konfliktowych
- Przyczyny powstawania konfliktów – koło konfliktów
- Etapy eskalacji konfliktu
- Sposoby diagnozowania typów sytuacji konfliktowych
- Strategie i metody rozwiązywania konfliktów
- Postępowanie z „trudnymi” współpracownikami
- Postawa asertywna w procesie rozwiązywania konfliktów
3. Asertywność w pracy HRBP
- Czy jestem asertywny? – diagnoza własnej postawy
- Rodzaje asertywności (miękka, twarda, negocjacyjna)
- Dostosowanie rodzaju asertywności do rozmówcy
- Rozpoznanie własnych zachowań – „Mapa asertywności”
- Identyfikacja głównych blokad naszej asertywności
- Budowanie postawy asertywnej
- Elementy zachowania asertywnego
- Asertywna komunikacja jako podstawowe narzędzie osiągania celów i wywierania wpływu
- Asertywne egzekwowanie celów i zadań
- Narzędzia asertywności
4. Techniki wywierania wpływu na odbiorcę wg Cialdiniego i Hogana – sztuka perswazji
MODUŁ IV. KOMPETENCJE ZARZĄDZANIA PROJEKTEM. Przygotowywanie, realizacja i wdrażanie projektów przez HRBP
2 dni
1. Zarządzanie projektem w świetle wprowadzania zmian organizacyjnych
2. Etapy projektów organizacyjnych:
- definiowanie projektu,
- planowanie projektu,
- realizacja projektu,
- zamknięcie projektu.
3. Uczestnicy projektów
4. Zarządzanie projektem:
- zarządzanie celem i zakresem projektu,
- zarządzanie czasem w projekcie,
- zarządzanie zasobami w projekcie,
- zarządzanie kosztami projektu,
- zarządzanie zmianą,
- zarządzanie ryzykiem w projekcie,
- zarządzanie jakością w projekcie,
- zarządzanie komunikacją i raportowaniem w projekcie,
- zarządzanie testem i wdrożeniem w projekcie.
5. Czynniki sukcesu w projekcie
Moduł V. KOMPETENCJE ZARZĄDZANIA ZMIANĄ W ROLI HRBP
2 dni
- Zarządzanie zmianą
- Pojęcie zmiany organizacyjnej
- Etapy wprowadzania zmian
- Inicjowanie zmian
- Planowanie zmian
- Zarządzanie procesem zmian – czynniki sukcesu zmiany
- Emocje pojawiające się w procesie zmian
- Dynamika grupy, faza rozwoju organizacji a proces zmiany
- Rola kadry kierowniczej w procesie zmiany
- Sposoby angażowania pracowników w zmiany
- Komunikacja w zmianie
- Zarządzanie reakcjami na zmianę, rozwiązywanie problemów podczas wdrażanej zmiany
- Przyczyny niepowodzeń zmian – analiza błędów
MODUŁ VI. KOMPETENCJE MENEDŻERSKIE. HRBP jako partner kadry kierowniczej w zarządzaniu zespołem
2 dni
1. Rola szefa, kluczowe kompetencje oczekiwane od kierowników
2. Wizja swojej komórki organizacyjnej przez lidera
3. Przywództwo sytuacyjne i sposób pracy menedżera z pracownikami na różnym etapie rozwoju
- Dojrzałość pracownika – charakterystyka, diagnoza
- Funkcjonowanie menedżerów o różnych stylach i pracowników o różnych poziomach dojrzałości
- „Motywacyjny katalog zachowań menedżerskich” – jakie działania menedżerskie motywują pracowników o różnym typie dojrzałości zawodowej
- Narzędzia transferu odpowiedzialności ‘w dół’: od D1 do D4 – w jakich sytuacjach postępować autokratycznie, a w jakich demokratycznie, aby rozwijać ludzi
- Komu i co delegować – delegowanie uprawnień
4. Prowadzenie spotkań i dyskusji
- Prowadzenie spotkania
- Prowadzenie dyskusji
- Facylitacja dyskusji grupowej
- Co sprawia, że spotkanie jest udane? – ostateczne rekomendacje i najlepsze praktyki
5. Zasady motywującej komunikacji w rozwijaniu pracowników
- Expose szefa
- Feedback codzienny, bieżący i cykliczny jako silny impuls do rozwoju zawodowego
- Wyrażanie szacunku i uznania
- Trudne sytuacje kierownicze i sposoby postępowania – trening umiejętności
MODUŁ DODATKOWY: Coaching Fundamentals Certificate
3 dni
W ramach programu Certified HR Business Partner (CHRBP) uczestnicy mają możliwość zaliczenia kursu coachingowego Coaching Fundamentals Certificate (CFC), który jest realizowany podczas modułu dodatkowego.
Aby wziąć udział w kursie CFC, należy:
– TUTAJ wybrać dogodny termin, ale nie później niż w okresie 3 miesięcy od momentu rozpoczęcia programu CHRBP do jego zakończenia.
– Zarezerwować miejsce, wysyłając wiadomość na adres szkoleniaotwarte@ibd.pl lub telefonicznie: 695 330 033, 695 119 911, (22) 618 85 83
Uczestnicy mają także możliwość uzyskania certyfikatu coachingowego na poziomie Certified Coach akredytowanego przez International Institute of Coaching & Mentoring oraz Institute of Leadership & Management. Od uczestników jest wymagane wykonanie dodatkowych zadań i wniesienie opłaty certyfikacyjnej w wysokości 1500 zł. W celu rozpoczęcia procesu prosimy o kontakt telefoniczny lub mailowy.
Dzień pierwszy – prowadzenie rozmowy i słuchanie
- Coaching konwersacyjny
- Sztuka prowadzenia rozmów
- Jak wygląda dobra rozmowa?
- Tworzenie przyjemnego klimatu rozmowy
- Dlaczego warto być otwartym
- Uczestnicy rozmowy
- Rola Mówcy
- Dobry słuchacz
- Informacja zwrotna
- Kiedy udzielać informacji zwrotnej?
- Jak udzielać informacji zwrotnej w prawidłowy sposób?
- Otrzymywanie informacji zwrotnej
- Radzenie sobie z informacją zwrotną
- Słuchanie, jako podstawowa umiejętność w coachingu
- Jak dobrze umiemy słuchać?
- Poziomy słuchania w coachingu
- Różne rodzaje słuchania
- Kim jest dobry słuchacz?
- Wsłuchiwanie się w siebie
- Koncentracja
- Tworzenie przestrzeni wewnętrznej
- Tworzenie przestrzeni u innych
- Coaching a elementy osobiste coacha
- Wykorzystanie ciszy
- Coaching telefoniczny
- Przerywanie
- Emocje i odczucia
- Przekonania
- Poufność
- Ograniczenia w coachingu
Dzień drugi – umiejętność zadawania pytań i model T-GROW
- Czym jest pytanie?
- Struktura pytania
- Pytania a uwarunkowania społeczne
- Wykorzystanie głosu
- Typy pytań
- Pytania mające na celu zwrócenie czyjejś uwagi
- Pytania z prośbą o doprecyzowanie
- Pytania, które wymuszają działanie
- Pytania, które kwestionują dotychczasowy sposób myślenia
- Pytania, które zmieniają sposób myślenia
- Pytania typu „a gdyby”
- Wykorzystanie presupozycji
- Pytania problemowe
- Inne techniki zadawania pytań
- Schematy językowe
- Model TGROW
- Temat
- Formularz do wypełnienia przed sesją coachingową
- Ćwiczenie Koło Życia
- Cel
- Fakty/Rzeczywistość
- Możliwości/Opcje
- Plan działania
- Formularz oceny zaangażowania
- Zalety modelu T-GROW
Dzień trzeci – wartości i coaching w miejscu pracy
- Czym są wartości?
- Wartości w konkretnych dziedzinach
- Ćwiczenia służące wydobywaniu głównych wartości
- Określanie własnych głównych wartości
- Ćwiczenia służące wydobywaniu wartości w konkretnych dziedzinach
- Ćwiczenie pozwalające wydobyć wartości związane z karierą
- Ćwiczenie pozwalające wydobyć wartości związane z coachingiem
- Coaching w organizacji
- Coach zewnętrzny wobec organizacji
- Coach wewnętrzny w organizacji
- Warunki stosowania coachingu w organizacji
- Metody identyfikacji potrzeb coachingowych w organizacji
- Zasady zarządzania procesem coachingu w organizacji
- Ewaluacja procesu coachingowego w organizacji
- Superwizja coacha wewnętrznego i zewnętrznego
- Menedżer jako coach
- Coaching jako narzędzie zarządzania
- Korzyści płynące z coachingowego stylu zarządzania
- Stosowania podejścia coachingowego w relacji menedżer-podwładny
- Analiza wyzwań coachingowych menedżera
- Wdrażania coachingu w codziennym życiu menedżera