Advanced Sales Management Program – Akademia Menedżera Sprzedaży
Akademia Menedżera Sprzedaży to szkolenie dla ambitnych, wymagających menedżerów, którzy rozumieją, jak ważne w skuteczności działania zespołów sprzedażowych jest trafne definiowanie celów, wyznaczanie klarownych i spójnych wskaźników ich realizacji oraz skuteczne egzekwowanie i motywowanie zespołu handlowego.
Program przygotowuje pracowników ze zróżnicowanym doświadczeniem w obszarze zarządzania i sprzedaży do sprawnego funkcjonowania w roli menedżera sprzedaży.
PROGRAM CERTYFIKOWANY
PARTNERZY PROGRAMU
Grupa docelowa
Jeżeli jesteś osobą z co najmniej 2-letnim doświadczeniem w zarządzaniu zespołem sprzedażowym, posiadasz doświadczenie w zarządzaniu innymi zespołami lub dopiero rozpoczynasz swoją przygodę z zarządzaniem sprzedażą, to szkolenie jest dla ciebie.
- Menedżerowie sprzedaży oraz osoby odpowiadające za wyniki sprzedażowe w organizacji
- Team liderzy zespołów sprzedażowych
- Osoby zainteresowane podjęciem w przyszłości roli menedżera sprzedaży

Dzięki udziałowi w programie:
- Rozpoznasz i rozwiniesz swój styl zarządzania zespołem sprzedaży
- Nabędziesz praktycznych umiejętności tworzenia zespołu odpowiedzialnego za wspólne realizowanie wyznaczonych celów.
- Nauczysz się stawiać oczekiwania pracownikom, budować zespół i rozwijać jego członków
- Poznasz narzędzia skutecznego motywowania członków zespołu sprzedażowego
- Zrozumiesz istotę podejścia sytuacyjnego w zarządzaniu zespołem
- Nauczysz się wyznaczania celów krótko- i długoterminowych dla zespołu sprzedaży
- Będziesz skuteczniej wspierać zespół w rozwoju
- Poznasz sposoby wyzwalania w zespole energii i siły do dalszej pracy
- Efektywniej zorganizujesz swój czas jako szefa
- Poznasz mechanizmy motywacyjne, którymi możesz oddziaływać na podwładnych
Język szkolenia
Zajęcia są prowadzone w języku polskim. W formule zamkniętej – na życzenie firmy zamawiającej – szkolenie może odbywać się w języku angielskim.
Program ramowy
PRZYGOTOWANIE DO PROGRAMU
Przed rozpoczęciem programu uczestnicy wypełniają Test Taktyk Wpływu (TTW) i przechodzą przez sesję indywidualnej informacji zwrotnej, przygotowującej do stworzenia Indywidualnego Planu Rozwoju.
Wszystkie sesje są prowadzone zgodnie z metodyką Action Learning.
SESJA I. PRZYWÓDZTWO W ZARZĄDZANIU SPRZEDAŻĄ
Tematyka
- Teorie i praktyka przywództwa w sprzedaży
- Rola autorytetu i postawy menedżera sprzedaży
- Automotywacja oraz zaangażowanie w działania
- Inspirowanie oraz wywieranie wpływu na innych
- Umiejętności komunikacyjne menedżera sprzedaży
- Asertywność wzmacniająca postawę menedżera
- Rozwiązywanie trudnych sytuacji menedżerskich
- Radzenie sobie ze stresem
Leadership Development Plan – część 1
Zadanie wdrożeniowe: „Lider mojego zespołu”
SESJA II. BUDOWANIE EFEKTYWNEGO ZESPOŁU SPRZEDAŻOWEGO
GRA SYMULACYJNA „CZAS TO PIENIĄDZ”
Tematyka
- Określenie celów i zadań dla nowych pracowników
- Opracowanie profilu kandydata i opisu stanowiska
- Prowadzenie rekrutacji do działu sprzedaży
- Skuteczne wdrożenie sprzedawcy do pracy
- Rozwijanie talentów i potencjału sprzedawców
- Utrzymanie stałego składu zespołu
- Rozwiązywanie konfliktów wewnątrz grupy
- Ocena oraz zwalnianie członków zespołu sprzedaży
Leadership Development Plan – część 2
Zadanie wdrożeniowe: „Ocena mojego zespołu”
SESJA III. ZARZĄDZANIE ZESPOŁEM I TRUDNE ROZMOWY MENEDŻERSKIE
GRA SZKOLENIOWA „SKAZANI NA SUKCES”
Tematyka
- Wyznaczanie celów i priorytetów zespołu
- Planowanie pracy zespołu sprzedaży
- Prowadzenie zebrań i spotkań zespołu sprzedaży
- Kontrola i rozliczanie zespołu sprzedaży
- Feedback, oceny okresowe – narzędzia rozwoju
- Narzędzia menedżera sprzedaży
Leadership Development Plan – część 3
Zadanie wdrożeniowe: „Spotkanie z zespołem”
SESJA IV. BUDOWANIE MOTYWACJI I ZAANGAŻOWANIA W SPRZEDAŻY
Tematyka
- Systemy motywacyjne. Co motywuje sprzedawców?
- Typologie sprzedawców i koncepcje ich rozwoju,
- Role członków w zespole a rozwój sprzedawców
- Planowanie ścieżek rozwoju sprzedawców,
- Zarządzanie zmianą i konfliktem a motywacja zespołu
- Coachingowy styl zarządzania
- Mentoring – wsparcie sprzedawców
Leadership Development Plan – część 4; podsumowanie
Zadanie wdrożeniowe: „Plan motywacyjny mojego zespołu”
SESJA DODATKOWA. COACHING FUNDAMENTALS CERTIFICATE
Tematyka warsztatów
- umiejętność słuchania w coachingu
- umiejętność zadawania pytań w coachingu
- model coachingowy TGROW
- wartości
- coaching w organizacjach
Ważne! Realizacja programu Advanced Sales Management Program (ASMP) umożliwia bezpłatne zaliczenie kursu coachingowego – Coaching Fundamentals Certificate (CFC) i rozpoczęcie procesu międzynarodowej certyfikacji, przyznawanej przez Noble Manhattan Coaching, Institute of Leadership & Management oraz International Institute of Coaching & Mentoring.
EWALUACJA ROZWOJU
- Individual Competence Profile® (ICP®) – Ocena kompetencji metodą 360 stopni
- Podsumowanie całości Leadership Development Plan
Podczas programu wykorzystane zostaną następujące narzędzia diagnozy i rozwoju kompetencji menedżerskich:
LEADERSHIP DEVELOPMENT PLAN
- Indywidualny plan rozwoju jako menedżera
- Bazujący na indywidualnych wynikach badań (Test Taktyk Wpływu oraz Individual Competence Profile)
- Uzupełniany o kolejne umiejętności przy każdej sesji programu Advanced Sales Management Program
TTW – Test Taktyk Wpływu
- Wiarygodne narzędzie sprawdzenia sposobów wpływania na innych preferowanych przez menedżera
- Raport indywidualny dla każdego uczestnika
- W programie ASMP służy jako podstawa do stworzenia indywidualnego programu rozwoju Leadership Development Plan
ICP® – Individual Competence Profile
- Rzetelne i wygodne narzędzie indywidualnej diagnozy kompetencji menedżera
- Raport Indywidualny dla każdego uczestnika
- W programie ASMP służy jako podsumowanie rozwoju menedżera w trakcie trwania programu i do stworzenia finalnego kształtu Leadership Development Plan
Co to jest ICP?
- ICP® to zaawansowane metodologicznie, autorskie narzędzie typu 360 degree feedback przygotowane przez ekspertów IBD Business School.
- Narzędzie dedykowane do rozwoju menedżerów, umożliwiające im poznanie swoich mocnych i słabych stron w roli, jaką realizują.
- Pozwala na diagnozę kompetencji menedżerskich zebraną w raporty indywidualne i grupowe.
- Dostarcza zobiektywizowanej oceny z kilku źródeł, co wzmacnia jej wiarygodność i eliminuje subiektywizm.
- Jest narzędziem zaawansowanym technologicznie umożliwiającym sprawne zebranie poufnych, anonimowych opinii (feedbacków) dla menedżerów – bez nadmiernego czasowego obciążenia; jest łatwo powtarzalne – pozwala na cykliczne wykorzystanie jako wsparcie w rozwoju menedżera.
Metody szkoleniowe
W szkoleniach i warsztatach on-line wykorzystujemy powszechnie dostępne platformy internetowe.
Szkolenia są prowadzone zgodnie z metodyką Action Learning – w formie warsztatów, wsparte prezentacjami multimedialnymi. Wykorzystywane metody szkoleniowe w trakcie programu to:
- ćwiczenia indywidualne i grupowe
- dyskusje i moderacja prowadząca do wymiany doświadczeń i opinii
- case studies oparte na praktycznych doświadczeniach z różnych firm i branż.
- wideotrening
- role play, scenki
- filmy szkoleniowe, fragmenty obrazujące przykłady omawianych treści
- testy, kwestionariusze – indywidualna diagnoza potencjału i obszarów do rozwoju
Słowa kluczowe: szkolenie otwarte, szkolenie certyfikowane, zarządzanie sprzedażą, zespół sprzedażowy, menedżer ds. sprzedaży, gry szkoleniowe, motywacja, kompetencje sprzedażowe
Zobacz także:
Advanced Marketing Expedition (AME)
Innovative Product Development (IPD)
Content marketing (CM)
Advanced Negotiation Program (ANP)