- Programy rozwojowe
- Programy otwarte
- Przywództwo i Zarządzanie
- IBD Advanced Management Program (IBD AMP)
- High Performance Leadership (HPL)
- Rising Leaders Program (RLP)
- Business Negotiation Program (BNP)
- Certificate in Business Mentoring (CBM)
- Zarządzanie Kapitałem Ludzkim
- Certified HR Business Partner (CHRBP)
- Certified Assessor for Assessment & Development Centre (CAADC)
- Certificate in Talent and Career Management (CTCM)
- Certified Compensation and Benefits Professional (CCBP)
- Certified Recruitment and Selection Professional (CRSP)
- Sprzedaż i Negocjacje
- Advanced Sales Management Program (ASMP)
- Business Negotiation Program (BNP)
- Finanse i Ład Korporacyjny
- Kurs dla kandydatów na członków Rad Nadzorczych
- Akademia Finansów dla Menedżerów
- Analiza sprawozdań finansowych
- Wiarygodność finansowa kontrahentów
- Zarządzanie płynnością i rentownością przedsiębiorstwa
- Optymalizacja produkcji i sprzedaży
- Ocena projektów inwestycyjnych
- Finanse dla niefinansistów
- Szkoła Coachingu IBD-NMC
- Coaching systemowy
- Programy otwarte
- Doradztwo i badania
- Doradztwo strategiczne
- Strategia rozwoju biznesu
- Strategia marketingowa
- Strategia HR
- Strategia nastawiona na klienta
- Doradztwo biznesowe
- Rozwój organizacji
- Systemy zarządzania
- Doskonałość operacyjna
- Doradztwo HR
- Kompetencje
- Księga kompetencji
- Modele kompetencyjne
- Individual Competence Profile – Ocena kompetencji metodą 360 stopni
- Talent Explorer
- Testy
- Budowa i walidacja metod testowych
- Budowa testów kompetencyjnych
- Test Intentio – Consensio (TIC)
- Situational Test of Sales Competencies (STS)
- Test Taktyk Wpływu (TTW)
- Testy Hogana (HPI, HDS, MVPI)
- Assessment i Development Centre
- Assessment Centre i Development Centre
- Development and Learning Center (DLC)
- Indywidualny Assessment Center
- Rozwój organizacji
- System Ocen Pracowniczych
- Budowa systemu wynagrodzeń pakietowych
- Budowa programów zarządzania talentami
- Badanie klimatu i kultury organizacyjnej
- Doradztwo w sprzedaży i marketingu
- Strategia i zarządzanie sprzedażą
- Budowanie strategii sprzedaży
- Planowanie i budżetowanie sprzedaży
- Strategia dystrybucji i dotarcia do rynku (Route-to-Market)
- Budowanie i wdrażanie standardów sprzedaży (praktyki i procedury)
- Efektywność procesu i działu sprzedaży
- Decyzje sprzedażowe w oparciu o dane rynkowe
- Metody i narzędzia promocji sprzedaży
- Zarządzanie kluczowymi klientami
- Strategie cenowe i warunki handlowe
- Budowanie warunków handlowych i cenników
- Umowy z sieciami międzynarodowymi
- Współpraca z sieciami dyskontowymi
- Zarządzanie zespołem sprzedaży
- Kompetencje menedżerów i pracowników sprzedaży
- Rekrutacja menedżerów i pracowników sprzedaży
- Badanie wiedzy produktowej i sprzedażowej sił sprzedaży
- Badanie opinii pracowników sprzedaży
- Badanie klimatu i kultury organizacyjnej działów sprzedaży
- Budowanie systemów motywacyjnych w sprzedaży
- Działania rozwojowe dla działów sprzedaży
- Działania w zakresie motywacji i zaangażowania sił sprzedaży
- Współpraca sprzedaży i marketingu w organizacji
- Budowanie współpracy sprzedaży i marketingu
- Zarządzanie kategorią (Category Management)
- Trade Marketing
- Marketing produktowy
- Pozycjonowanie produktów i strategie cenowe
- Wprowadzanie nowych produktów na rynek
- Kreowanie i innowacyjność w marketingu
- Budowanie marki premium
- Referencje
- Eksperci
- Doradztwo strategiczne
- O IBD Business School
- Referencje

Uroczysta gala finałowa konkursu, która odbyła się 13 czerwca 2012 roku, zgromadziła tak wielu uczestników – laureatów, fundatorów, partnerów, media, że sala balowa hotelu Marriott wypełniła się szczelnie, łącznie z miejscami stojącymi. Wśród honorowych gości: Barbara Kudrycka, minister nauki i szkolnictwa wyższego, Jacek Socha, wiceprezes PwC i Piotr Stasiński z „Gazety Wyborczej”. Z wystąpienia minister warto przywołać zdanie, o tym, jak bardzo w ostatnich kilkunastu latach zmieniły się warunki ekonomiczne, społeczne i technologiczne w Polsce i na świecie. Dziś – zdaniem Barbary Kudryckiej – nie mówimy już o społeczeństwie informacyjnym, a o „kreatywno-dociekliwym”, innowacyjnym, przechodzimy od „paplaniny do konkretów”. To oznacza, że obecny rynek pracy wymaga synergii trzech głównych elementów: wiedzy, umiejętności praktycznych i umiejętności personalnych. Potwierdziła to debata publiczna, jaka na wiosnę przetoczyła się na łamach prasy, zainicjowana artykułem Andrzeja Klesyka w „Gazecie Wyborczej” o poziomie przygotowania zawodowego absolwentów. Rynek bowiem pokazuje, że to pracodawcy w ostatecznym rezultacie weryfikują uczelnie – ich programy kształcenia i praktyczne przygotowanie absolwentów do pracy.