Wiarygodność finansowa kontrahentów
Program jest realizowany w formule online active learning. Gwarantuje ona wysoką jakość i interaktywność prowadzonych zajęć oraz dostęp do najlepszych prowadzących i ekspertów. Pozwala uczyć się z dowolnego miejsca w Polsce i za granicą, w odpowiednim dla siebie czasie i miejscu.
Jak pracujemy?
- Poszczególne sesje odbywają się w układzie: 4 godz. zajęć przed południem | przerwa obiadowa | 3 godz. zajęć popołudniu.
- Nasi wykładowcy i trenerzy są w pełni przygotowani do prowadzenia szkoleń w formule online (od wielu lat łączymy zajęcia stacjonarne z edukacją zdalną).
- Sesje realizujemy przy wykorzystaniu platformy Teams.
- Materiały szkoleniowe, case studies oraz ćwiczenia udostępniamy do pobrania na platformie e-learningowej.
- W odniesieniu do programów certyfikowanych nasi absolwenci otrzymują certyfikaty potwierdzające zdobycie kwalifikacji (dotyczy to również certyfikatów międzynarodowych).
Analiza wiarygodności partnera biznesowego w transakcjach handlowych staje się fundamentem bezpieczeństwa przedsiębiorstw. Ryzyko związane z każdą transakcją, koncentrujące się przede wszystkim na zagrożeniu niedotrzymania postanowień zawartego kontraktu ze strony kontrahenta (np. opóźnienie realizacji płatności, częściowa płatność, a także odmowa płatności) może w praktyce zdestabilizować działalność przedsiębiorstwa. Może uniemożliwić jego rozwój oraz realizację projektów inwestycyjnych, a w skrajnych przypadkach – doprowadzić do upadłości.
Szkolenie „Wiarygodność finansowa kontrahentów” jest w szczególności adresowane do osób odpowiedzialnych za pozyskiwanie nowych klientów, zawieranie umów handlowych oraz analizę przepływów pieniężnych w przedsiębiorstwie.
Cele szkolenia
- Przekonanie uczestników o rosnącym znaczeniu systemu weryfikacji klientów.
- Nabycie umiejętności czytania i interpretowania informacji zawartych w sprawozdaniach finansowych.
- Poznanie najważniejszych metod i narzędzi oceny wiarygodności kontrahenta.
- Zaznajomienie uczestników z różnymi strategiami finansowania w ramach kredytu kupieckiego.
- Zaznajomienie uczestników z zakresem oceny wiarygodności kontrahenta.
Grupa docelowa
- Kierownicy projektów
- Menedżerowie
- Właściciele firm
- Dyrektorzy ds. personalnych
- Dyrektorzy ds. marketingu
- Dyrektorzy ds. sprzedaży
- Osoby odpowiedzialne za pozyskiwanie nowych klientów, zawieranie umów handlowych oraz analizę przepływów pieniężnych w przedsiębiorstwie
Korzyści dla organizacji
- Optymalizacja procesów zawierania umów i kontraktowania partnerów biznesowych.
- Utrzymywanie stabilnego poziomu bezpieczeństwa w zakresie występującego ryzyka transakcyjnego.
- Planowanie przepływów pieniężnych w oparciu o dotychczasowe doświadczenia przedsiębiorstw.
Korzyści dla uczestnika
- Zwiększenie świadomości finansowej uczestników szkolenia, zapoznanie ich z terminologią finansową oraz jej utrwalenie poprzez ćwiczenia.
- Zrozumienie informacji finansowych i sposobów ich wykorzystania.
- Zrozumienie wpływu podejmowanych decyzji na sprawność działania przedsiębiorstwa.
- Nabycie umiejętności analizy rzeczywistej sytuacji finansowej przedsiębiorstwa i ryzyka związanego z jego funkcjonowaniem.
- Większa świadomość znaczenia przepływów pieniężnych w przedsiębiorstwie.
- Nabycie umiejętności efektywnej komunikacji z osobami z działów produkcji i sprzedaży.
Tematyka
- Analiza działalności przedsiębiorstw na podstawie sprawozdań finansowych.
- Systemy weryfikacji klientów.
- Kredyt kupiecki w kontekście różnych strategii finansowania.
- Zakres oceny wiarygodności kontrahenta.
- Zarządzanie przepływami pieniężnymi.
Metody szkoleniowe
W szkoleniach i warsztatach on-line wykorzystujemy powszechnie dostępne platformy internetowe.
Wykład, dyskusja, ćwiczenia, studia przypadku
Słowa kluczowe: wiarygodność, zaufanie, kontrahenci, bezpieczeństwo finansowe.
Zobacz także:
Akademia Finansów dla Menedżerów
Kurs dla kandydatów na członków rad nadzorczych