Nawigator zarządzania mikro i małych przedsiębiorstw (zach.-pom)
Projekt realizowany przez Instytut Rozwoju Biznesu Sp. z o.o.
Nawigator zarządzania mikro i małych przedsiębiorstw był BEZPŁATNYM regionalnym otwartym projektem szkoleniowym. Uczestnicy rekrutowani z terenu województwa zachodniopomorskiego.
Cele projektu
Zwiększenie konkurencyjności przedsiębiorstw z woj. zachodniopomorskiego przez podniesienie kompetencji pracowników, w tym kadry zarządzającej w zakresie optymalizacji kosztów podatkowych, działalności gospodarczej, budowania relacji i komunikacji.
Grupa docelowa
Zapraszamy do udziału w szkoleniach właścicieli i pracowników z firm z woj. zachodniopomorskiego.
Kryteria udziału w projekcie wymagane od firm i pracowników:
- firma należy do sektora mikro lub małych przedsiębiorstw (link do kwalifikatora MŚP)
- firma posiada struktury organizacyjne na terenie województwa zachodniopomorskiego
- firma należy do branży teleinformatycznej (ICT), turystycznej, spożywczej lub drzewno-meblarskiej
- pracownik zatrudniony jest na umowę o pracę lub jest właścicielem przedsiębiorstwa pełniącym w nim funkcje kierownicze lub wspólnik/partner
- miejscem wykonywania pracy jest teren woj. zachodniopomorskiego
W ramach projektu połowa miejsc jest dedykowana przedstawicielom firm, które nie korzystały w latach 2009-2011 z dofinansowania szkoleń w ramach poddziałania 8.1.1. POKL woj. zachodniopomorskiego.
Korzyści dla uczestników i organizacji
- Wymiana doświadczeń z innymi firmami i trenerem – wdrożenie bardziej efektywnych rozwiązań we własnej firmie – wzrost wyników firmy
- Poznanie nowych i efektywnych narzędzi zarządzania kosztami finansowymi i podatkowymi, sprzedażą i budowaniem realcji z klientem, komunikacji wewnątrz i na zewnątrz firmy, co pozwoli na rozwój firmy, wzmocnienie pozycji na rynku, pozyskanie większej liczby klientów
- Optymalizacja procesów – zaoszczędzi czas i koszty funkcjonowania firmy
- Nowoczesne narzędzia komunikacji zewnętrznej mogą zostać wykorzystane do promocji firmy, budowania świadomości marki i pozyskiwania nowych klientów
- Narzędzia sprzedażowe umożliwią budowanie długotrwałych relacji z klientami
- Wiedza z finansów pozwoli popatrzeć na miejsca, w których można dokonać cięć kosztów i wykorzystać kapitał na nowe inwestycje, i ułatwi zarządzanie płynnością
- Wiedza o przepisach podatkowych pozwoli uniknąć niekorzystnych rozwiązań bez wzrostu kosztów na usługi zewnętrzne w tym zakresie
Tematyka
Sesja 1. Budowanie relacji i komunikacji w sprzedaży
- Budowanie relacji z klientami
- Komunikacja wewnątrz firmy
Sesja 2. Optymalizacja kosztów
- Rachunek kosztów działania
- Optymalizacja i ewidencja kosztów
- Tworzenie budżetów projektów
- Opłacalność, płynność, rentowność przedsięwzięć
Sesja 3. Optymalizacja podatków
- Formy organizacyjno-prawne
- Rodzaje opodatkowania
- Warsztaty praktyczne
PROGRAM SZCZEGÓŁOWY
SESJA 1. (2 dni): BUDOWANIE RELACJI I KOMUNIKACJA W SPRZEDAŻY
I. Budowanie relacji z klientami, w tym relacji lojalnościowej klient-firma; jak ją utrzymać
II. Budowanie relacji z pracownikami: ludzie tworzą firmę – jak zatrzymać najlepszych pracowników
- Motywowanie – celem budowy lojalność
- Strategia przedsiębiorstwa (MŚP) a motywacja i lojalność pracowników
- Komunikacja wewnętrzna i organizacja budująca trwałe relacje i lojalność pracowników
- Umiejętności menedżerskie kluczowe dla budowania trwałego zespołu
SESJA 2 (2 dni): OPTYMALIZACJA KOSZTÓW
- Rachunek kosztów działania (activity based costing)
- Optymalizacja procesów ( kosztów wewnętrznych) oraz optymalizacja kosztów zewnętrznych (optymalizacja kosztów podatkowych)
- Ewidencja kosztów dla celów fin. i zarządczych
- Podstawy tworzenia budżetów projektów oraz ich rozliczania (plan–wykonanie)
- Szacowanie opłacalności przedsięwzięć
- Obliczenie płynności, rentowności
- Praktyczne zastosowanie rachunku kosztów działań
SESJA 3 (2 dni): OPTYMALIZACJA PODATKÓW
I. Formy organizacyjno- prawne
- Jednoosobowe działalności gospodarcze
- Spółki cywilne jako porozumienie przedsiębiorców
- Spółki jawne
- „Bezpieczne” spółki z ograniczoną odpowiedzialnością
II. Metody opodatkowania
- Karta podatkowa jako najprostsze narzędzie w podatkach
- Ryczałt – jego zalety i wady
- Opodatkowanie na zasadach ogólnych – podatek liniowy a skala podatkowa
III. Warsztaty praktyczne – „Prowadzimy firmę”
Pokazanie wpływu formy organizacyjno-prawnej oraz wyboru sposobu opodatkowania na wyniki w firmie.
Harmonogram projektu
EDYCJE* |
MIASTO |
SESJA I |
SESJA II |
SESJA III |
Edycja 1 |
Darłowo |
22-23.04.13 |
24-25.04.13 |
26-27.04.13 |
Edycja 2 |
Szczecin |
24-25.11.12 |
15-16.12.12 |
19-20.01.13 |
Edycja 3 |
Szczecin |
17-18.12.12 |
21-22.01.12 |
25-26.02.13 |
Edycja 4 |
Szczecin |
19-20.01.13 |
23-24.02.13 |
23-24.03.13 |
Edycja 5 |
Szczecin |
21-22.02.13 |
21-22.03.13 |
25-26.04.13 |
Edycja 6 |
Międzyzdroje |
20-21.06.13 |
22-23.06.13 |
29-30.06.13 |
Edycja 7 |
Darłowo |
12-13.09.13 |
14-15.09.13 |
21-22.09.13 |
Edycja 8 |
Szczecin |
26-27.09.13 |
27-28.10.13 |
22-23.11.13 |
Edycja 9 |
Międzyzdroje |
09-10.12.13 |
07-08.12.13 |
05-06.12.13 |
Edycja 10 |
Barwice |
25-26.03.14 |
27-28.03.14 |
29-30.03.14 |
Edycja 11 |
Międzyzdroje |
09-10.04.14 |
22 i 24.04.14 |
29-30.04.14 |
Edycja 13 |
Międzyzdroje |
04-05.04.14 |
06-07.04.14 |
08-09.04.14 |
Edycja 14 |
Szczecin |
03-04.06.14 |
16-17.06.14 |
24-25.06.14 |
Słowa kluczowe: szkolenie EFS, szkolenia dofinansowane, szkolenia w woj. zachodniopomorskim
Metody szkoleniowe: miniwykłady, zajęcia warsztatowe, ćwiczenia.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej, w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.