Zadbaj o sprzedaż w swojej firmie
Projekt realizowany przez Polską Fundację Badań nad Zarządzaniem prowadzącą placówkę kształcenia ustawicznego pod nazwą „Instytut Rozwoju Biznesu” (nr ewid. 336 K).
Zadbaj o sprzedaż w swojej firmie był regionalnym otwartym projektem szkoleniowym. Uczestnicy rekrutowani z terenu województwa małopolskiego.
Cele projektu
Rozwijanie potencjału pracowników zatrudnionych w mikro, małych i średnich przedsiębiorstwach woj. małopolskiego z zakresu obsługi klienta, sprzedaży i negocjacji, zgodnie z nowoczesnymi standardami dopasowanymi do zmian zachodzących na rynku. Uczestnicy zdobędą nową wiedzę i umiejętności, które zwiększą ich skuteczność w sprzedaży i negocjacjach.
Grupa docelowa
Zapraszamy do udziału w szkoleniach właścicieli, menedżerów i specjalistów z firm z woj. małopolskiego.
Kryteria udziału w projekcie, które są wymagane od firm i pracowników:
- firma należy do sektora mikro, małych lub średnich przedsiębiorstw (link do kwalifikatora MŚP)
- firma posiada struktury organizacyjne na terenie województwa małopolskiego
- pracownik zatrudniony jest na umowę o pracę lub jest właścicielem przedsiębiorstwa pełniącym w nim funkcje kierownicze lub wspólnik/ partner
- miejscem wykonywania pracy jest teren woj. małopolskiego
- firma nie uzyskała wcześniej pomocy publicznej lub pomocy de minimis na projekty szkoleniowe zamknięte w ramach Poddziałania 8.1.1. POKL
- w szczególności zapraszamy osoby niepełnosprawne
- pierwszeństwo w naborze mają także osoby z wykształceniem maksymalnie średnim lub w wieku powyżej 50 lat
Korzyści dla uczestników i organizacji
- Poznanie nowoczesnych narzędzi sprzedaży pozwoli zwiększać przychody, pozyskiwać nowych klientów i zatrzymywać ich na dłużej
- Nowoczesne standardy obsługi klienta wdrażane w firmie wzmocnią relacje i w ten sposób zwiększą przewagę konkurencyjną: konkurencja obsługą, a nie ceną sprawia, że klienci chętniej wracają
- Techniki prowadzenia negocjacji umożliwią lepszą dbałość o ochronę własnych interesów, pozwolą budować partnerstwo i trwałe relacje z kontrahentami
- Wymiana doświadczeń z innymi firmami i trenerem – wdrożenie bardziej efektywnych rozwiązań we własnej firmie – wzrost wyników firmy
Tematyka projektu „Zadbaj o sprzedaż w swojej firmie”
Każdy moduł stanowi odrębne szkolenie. Zapraszamy do udziału w jednym module, dwóch lub trzech wybranych modułach.
Moduł 1. Skuteczna sprzedaż – klient indywidualny – B2C
- Kompetencje skutecznego handlowca
- Znaczenie proaktywnej postawy handlowca na jego efektywność
- Model SMART jako narzędzie wyznaczania celów sprzedażowych
- Sprzedaż TRANSAKCYJNA i DORADCZA (różnice i podobieństwa)
- Reguły wywierania wpływu i ich zastosowanie w procesie sprzedaży
- Prospecting w B2C
- Etapy procesu sprzedaży (koło sprzedaży) B2C
- Autoprezentacja
- Model AIDA
- Badanie potrzeb
- Techniki prezentacji produktu
- Metaprogramy jako narzędzie zwiększające efektywność handlowca
- Prezentacja produktu z wykorzystaniem metaprogramów
- Wyjaśnianie wątpliwości/obiekcji
- Sprzedaż wiązana
- Finalizacja i zamknięcie sprzedaży
- Obsługa posprzedażowa
- Polecenia i referencje
EDYCJE |
MIASTO |
SESJA I |
SESJA II |
Edycja 1* |
Kraków |
12-13.11.12 |
06-07.12.12 |
Edycja 2 |
Kraków |
11-12.02.13 |
11-12.03.13 |
Edycja 3 |
Kraków |
10-11.06.13 |
15-16.07.13 |
Edycja 4 |
Tarnów |
31.03-01.04.14 |
07-08.04.14 |
Edycja 5 |
Kraków |
14-15.10.13 |
12-13.11.13 |
Edycja 6 |
Kraków |
18-19.04.13 |
10-11.10.13 |
Edycja 7 |
Kraków |
18-19.04.13 |
10-11.10.13 |
Moduł 2. Skuteczna sprzedaż – klient biznesowy/instytucjonalny – B2B
- Kompetencje skutecznego handlowca
- Znaczenie proaktywnej postawy handlowca na jego efektywność
- Model SMART jako narzędzie wyznaczania celów sprzedażowych
- Sprzedaż TRANSAKCYJNA i DORADCZA (różnice i podobieństwa)
- Reguły wywierania wpływu i ich zastosowanie w procesie sprzedaży
- Prospecting w B2B
- Etapy procesu sprzedaży (koło sprzedaży) B2B
- Przygotowanie do wizyty i zebranie informacji
- Rozpoczęcie wizyty i otwarcie kontaktu
- Badanie potrzeb (biznes. i osobiste)
- Metaprogramy jako narzędzie zwiększające efektywność handlowca
- Prezentacja produktu z wykorzystaniem metaprogramów
- Modele wyjaśniania wątpliwości/obiekcji
- Sprzedaż wiązana
- Finalizacja i zamknięcie sprzedaży
- Zarządzanie relacjami
EDYCJE |
MIASTO |
SESJA I |
SESJA II |
Edycja 1 |
Kraków |
17-18.11.12 |
08-09.12.12 |
Edycja 2 |
Kraków |
09-10.03.13 |
13-14.04.13 |
Edycja 6 |
Kraków |
13-14.04.13 |
27-28.04.13 |
Edycja 7 |
Kraków |
07-08.04.14 |
28-29.04.14 |
Edycja 3 |
Kraków |
13-14.07.13 |
10-11.08.13 |
Edycja 4 |
Kraków |
19-20.09.13 |
17-18.10.13 |
Edycja 5 |
Kraków |
19-20.10.13 |
16-17.11.13 |
Moduł 3. Profesjonalna obsługa klienta B2C
- Istota i znaczenie POK
- Dlaczego wymagania klientów ciągle rosną?
- Komunikacja werbalna
- Komunikacja niewerbalna
- Szumy komunikacyjne
- Techniki aktywnego słuchania
- Techniki dopasowania się do klienta na poziomie werbalnym i niewerbalnym
- Typologia klientów (profile osobowości)
- Elementy dopasowania się do danego typu osobowości
- Piramida potrzeb klientów
- Etapy obsługi
- Wizerunek handlowca
- Język zwrotów negatywnych i pozytywnych
- Asertywność w kontaktach z klientami
- Narzędzia asertywnej komunikacji
- Trudne sytuacje w sytuacjach obsługi klienta
- Techniki odmowy i zabezpieczania relacji
- Obsługa klienta przez telefon
- Rozmowa przychodząca
- Model rozmowy wychodzącej
- Umówienie spotkania, a sprzedaż przez telefon
EDYCJE |
MIASTO |
SESJA I |
SESJA II |
Edycja 1 |
Kraków |
10-11.12.12 |
07-08.01.13 |
Edycja 2 |
Kraków |
15-16.04.13 |
13-14.05.13 |
Edycja 3 |
Kraków |
12-13.08.13 |
16-17.09.13 |
Edycja 4 |
Kraków |
17-18.05.14 |
24-25.05.14 |
Edycja 5 |
Kraków |
09-10.12.13 |
13-14.01.14 |
Edycja 6 |
Kraków |
31.05-01.06.14 |
07-08.06.14 |
Moduł 4. Profesjonalna obsługa klienta B2B
- Istota i znaczenie POK
- Dlaczego wymagania klientów ciągle rosną?
- Komunikacja werbalna
- Komunikacja niewerbalna
- Szumy komunikacyjne
- Techniki aktywnego słuchania
- Techniki dopasowania się do klienta na poziomie werbalnym i niewerbalnym
- Typologia klientów (profile osobowości)
- Elementy dopasowania się do danego typu osobowości
- Piramida potrzeb klientów
- Etapy obsługi klienta
- Profesjonalna autoprezentacja
- Język perswazji
- Asertywność w kontaktach z klientami
- Narzędzia asertywnej komunikacji
- Trudne sytuacje w sytuacjach obsługi klienta
- Techniki odmowy i zabezpieczania relacji
- Obsługa klienta reklamacyjnego
- Korespondencja reklamacyjna
EDYCJE |
MIASTO |
SESJA I |
SESJA II |
Edycja 1 |
Kraków |
05-06.01.13 |
02-03.02.13 |
Edycja 2 |
Kraków |
11-12.05.13 |
08-09.06.13 |
Edycja 3 |
Kraków |
14-15.09.13 |
12-13.10.13 |
Edycja 4 |
Kraków |
05-06.11.13 |
11-12.12.13 |
Edycja 5 |
Kraków |
11-12.01.14 |
08-09.02.14 |
Edycja 6 |
Kluszkowce/Kraków |
14-15.06.14 |
28-29.06.14 |
Edycja 7 |
Kluszkowce/Kraków |
14-15.06.14 |
28-29.06.14 |
Moduł 5. Profesjonalne negocjacje z wymagającym klientem
- Uwarunkowania przewagi negocjacyjnej
- Komunikacja i wywieranie wpływu
- Autoprezentacja
- Style negocjacyjne
EDYCJE |
MIASTO |
SESJA I |
SESJA II |
Edycja 1 |
Kraków |
07-08.03.13 |
11-12.04.13 |
Edycja 2 |
Kraków |
06-07.06.13 |
11-12.07.13 |
Edycja 3 |
Kraków |
07-08.09.13 |
05-06.10.13 |
Edycja 4 |
Kraków |
18-19.11.13 |
16-17.12.13 |
Edycja 5 |
Kraków |
06-07.02.14 |
06-07.03.14 |
Edycja 6 |
Kraków |
05-06.07.14 |
19-20.07.14 |
Edycja 8 |
Sromowce Niżne/Kraków |
24-25.06.14 |
29-30.07.14 |
Edycja 7 |
Kraków |
31.07-01.08.14 |
21-22.08.14 |
Dla każdego modułu uczestnikom zostanie udostępnione szkolenie e-learningowe stanowiące uzupełnienie treści poruszanych na szkoleniu.
Słowa kluczowe: szkolenie EFS, szkolenia dofinansowane, szkolenia w woj. małopolskim
Metody szkoleniowe: miniwykłady, zajęcia warsztatowe, ćwiczenia.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej, w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.