Przywództwo w Biznesie – kompleksowy rozwój umiejętności menedżerskich
Szkolenie otwarte, dostępne dla przedstawicieli kadry zarządzającej MŚP z terenu całej Polski, składające się z dwóch autonomicznych części: Rozwój Umiejętności Menedżerskich (RUM), Doskonalenie Umiejętności Menedżerskich (DUM). W obu częściach szkolenia łącznie uczestniczyło ponad 400 osób.
Cele szkolenia
Rozwój i doskonalenie umiejętności przywódczych, które decydują o pozycji menedżera w zespole jako lidera. Program został tak skonstruowany, aby uczestnicy dostrzegli wartość nieschematycznego myślenia i działania w zespole. W rezultacie – potrafili kreować swój autorytet nie tylko opierając się na wiedzy fachowej i kompetencjach merytorycznych, lecz dbając o rozwój własny i swoich pracowników, motywując ich do twórczej pracy.
Korzyści
- skorzystanie z całościowego i praktycznego know-how zarządzania zespołem
- szansa wymiany doświadczeń w kierowaniu ludźmi z menedżerami z różnych branż
- udział w zajęciach prowadzonych przez trenerów z doświadczeniem doradczym i kierowniczym
- interaktywna i interesująca praca dzięki niewielkiej liczebności grup (do 15 osób)
Grupa docelowa
- kadra menedżerska średniego i wyższego szczebla MŚP
- menedżerowie z wykształceniem średnim lub wyższym o dowolnym profilu
- osóby aktywne i zajęte, potrzebujące szybkiego dostępu do efektywnych narzędzi i umiejętności
Rozwój Umiejętności Menedżerskich polecany menedżerom z doświadczeniem w zarządzaniu mniejszym niż dwa lata, a Doskonalenie Umiejętności Menedżerskich – menedżerom z doświadczeniem większym niż dwa lata, w tym dla osób, które ukończyły RUM. Uczestnik mógł wziąć udział w obu lub wybranej przez siebie części.
Tematyka
Część 1: Rozwój Umiejętności Menedżerskich
Moduł I
Lider zespołu – praca zespołowa i współpraca
Uczestnicy zdobędą oraz poszerzą wiedzę z zakresu:
- zespołów w organizacji
- zalet i wad zespołów pracowniczych
- etapów tworzenia i organizacji zespołu
- konstruowania efektywnych zespołów
- praktycznego budowania zespołów
- skutecznych narzędzi komunikacji w zespole
- komunikacji nakierowanej na cel
Moduł II
Lider relacji – kierowanie sobą
Uczestnicy zdobędą oraz poszerzą wiedzę z zakresu:
- inteligencji emocjonalnej – kompetencji, które dają sukces
- poznania samego siebie, czyli analizy własnych zasobów
- swojego stylu komunikowania się z innymi ludźmi
- asertywności w biznesie, czyli sztuki bycia sobą
- co to znaczy odnieść sukces
- kierowania własną karierą zawodową
- radzenia sobie ze stresem i przeciwdziałania wypaleniu zawodowemu
Część 2: Doskonalenie Umiejętności Menedżerskich
Moduł I
Lider misji, strategii i zmian – zarządzanie dla rezultatów
Uczestnicy zdobędą oraz poszerzą wiedzę z zakresu:
- kształtowania umiejętności przywództwa
- diagnozy własnych mocnych i słabych stron
- w przewodzeniu ludziom
- przywództwa sytuacyjnego
- zarządzania wdrażaniem strategii
- budowania wspólnych celów i wizji dla zespołów
- tworzenia wspólnych norm i zasad dla zespołów
- wywierania wpływu – budowania efektywności
- w działaniu własnym i poprzez zespół
- delegowania jako ważnego motywatora i impulsu rozwoju dla liderów
Moduł II
Lider rozwoju – rozwijanie i motywowanie pracowników
Uczestnicy zdobędą oraz poszerzą wiedzę z zakresu:
- budowania motywacji i zaangażowania
- kluczowych narzędzi (technik) motywacyjnych
- motywacyjnego kierowania zespołem
- motywacji pozafinansowej – sztuki jej dopasowania do potrzeb pracownika
- coachingu – metody rozwijania i doskonalenia pracowników
- efektywnego stosowania informacji zwrotnej (feedbacku)
- jednominutowej pochwały i jednominutowej reprymendy
- motywowania samego siebie
Moduł III
Lider rozwiązań – rozwiązywanie konfliktów w zespole
Uczestnicy zdobędą oraz poszerzą wiedzę z zakresu:
- przyczyn powstawania i etapów konfliktów
- efektywnych zachowań lidera w konfliktach
- strategii i metod rozwiązywania konfliktów
- trudnych rozmów menedżerskich
- nieinwazyjnego prezentowania własnych opinii i przekonań
- pozyskiwania opinii i docierania do intencji innych
- krytyki i sposobów radzenia sobie z nią
- konstruktywnej informacji zwrotnej jako kluczowego narzędzia pracy menedżera
- budowania kultury feedbacku
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej, w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Planowane rezultaty zostały osiągnięte