Aktualności

Ankieta na temat metod i narzędzi efektywnej selekcji sprzedawców

Pozyskanie dobrego sprzedawcy jest trudne, kosztowne i czasochłonne. Nowa ankieta, dostępna na stronie Instytutu od 3 października ma pomóc pracownikom działów HR usprawnić proces rekrutacji najlepszych kandydatów na stanowiska sprzedażowe. Wyniki badania ankietowego, które zostaną przedstawione...
Kategorie: Aktualności, Aktualności ogólne, Przywództwo, HRM

VIII Spotkanie Eksperckie. Coaching - choć kosztowny, to coraz bardziej konieczny

Czym jest, jak jest postrzegany przez pracodawców i menedżerów działów HR, jak jest oceniany jako narzędzie rozwoju – to główne problemy, wokół których toczyła się dyskusja podczas VIII Spotkania Eksperckiego. Odbyło się ono w Centrum Konferencyjnym Instytutu, 24 września 2010 roku. Od...
Kategorie: Aktualności, Aktualności ogólne
VIII Spotkanie Eksperckie. Coaching - dobra inwestycja czy stracone pieniądze. Fotorelacja

VIII Spotkanie Eksperckie. Coaching - dobra inwestycja czy stracone pieniądze. Fotorelacja

VIII Spotkanie Eksperckie było poświęcone omówieniu wyników badania ankietowego dotyczącego coachingu jako metody rozwojowej.

Kategorie: Fotorelacje, Wydarzenia

Testy w biznesie – jak i po co są stosowane

Testy są wykorzystywane w firmach do różnych celów – nie tylko np. w rekrutacji i nie tylko przez dyplomowanych psychologów. Jak duża jest skala tego zjawiska, w tym proceder nielegalnego wykorzystywania testów, o nie zawsze znanych własnościach psychometrycznych? Jakie kryteria są stosowane przy wyborze testów w zależności od celów? Jakie są źródła ich pochodzenia? Czy, wreszcie, nie wyciąga się zbyt daleko idących wniosków z uzyskiwanych wyników?

Kategorie: IBD w mediach

Instytut partnerem medialnym Kongresu Zarządów Spółek

Jak finansować rozwój przedsiębiorstwa, czy korzystać z tradycyjnych źródeł, czy też poszukiwać efektywniejszych sposobów pozyskania kapitału? Kongres „Kapitał z giełdy 2010. Jak przygotować spółkę do debiutu giełdowego?” przybliży polskim przedsiębiorcom możliwe sposoby finansowania,...
Kategorie: Aktualności, Aktualności ogólne

VIII SPOTKANIE EKSPERCKIE. HRM. Coaching – dobra inwestycja czy stracone pieniądze?, 24 września 2010, Centrum Konferencyjne Instytutu w Serocku

Instytut Rozwoju Biznesu od 5 lipca 2010 roku do 9 sierpnia przeprowadził badanie ankietowe na temat coachingu, rozumianego jako interaktywny proces, który pomaga pracownikom w rozwoju osobistym i służy poprawie efektywności ich pracy. To szóste badanie od początku 2009 roku. Było zaadresowane do specjalistów i menedżerów działów HR.

Kategorie: Spotkania eksperckie i konferencje, Wydarzenia

Model niechęci i braku pieniędzy

W teorii wszystko wydaje się oczywiste – wiemy, czym jest kompetencja, zdajemy też sprawę ze złożoności problemu i konsekwencji, jakie niesie ze sobą wadliwe zastosowanie różnych narzędzi. W praktyce jednak bywa różnie, bo model kompetencyjny to skomplikowana metoda zarządzania ludźmi.

Kategorie: IBD w mediach

Nie wyrzucajcie pieniędzy w błoto

Zamawiając usługę Assessment center, warto nie tylko skalkulować koszty, ale przede wszystkim dopilnować wymagań metodologicznych. Inaczej szkoda na to pieniędzy. „Puls Biznesu”: Assessment Center (AC) i Development Center (DC) są ostatnio bardzo popularne. Dlaczego? Dr Victor Wekselberg, konsultant, dyrektor działu doradztwa organizacyjnego Instytutu Rozwoju Biznesu: Bo są uważane za trafne metody rekrutacji i selekcji pracowników. Pytanie tylko czy rzeczywiście tak jest, czy ich skuteczność weryfikowana i czy ich stosowanie w Polsce idzie w parze z jakością przygotowania i używania.

Kategorie: IBD w mediach

Ankieta na temat coachingu

Instytut Rozwoju Biznesu 5 lipca 2010 roku rozpoczął badanie ankietowe na temat coachingu, rozumianego jako interaktywny proces, który pomaga pracownikom w rozwoju osobistym i służy poprawie efektywności ich pracy. To szóste badanie od początku 2009 roku. Jest kierowane do specjalistów i menedżerów...
Kategorie: Aktualności, Aktualności ogólne

Kult demokracji. Partnerstwo w biznesie – moda czy dojrzały model działania

Partnerstwo jest słowem o pozytywnym zabarwieniu, podobnie jak inne, które mają teraz swoje „pięć minut”: otwartość, innowacyjność, elastyczność, dynamika. Napisane lub powiedziane zaczynają budować pozytywne nastawienie w tych, którzy ich używają, i w tych, do których są kierowane. Skoro wszyscy są zadowoleni, to czy warto szukać „dziury w całym”? Można zadać zatem pytanie, czy polskie firmy szkoleniowe są partnerami dla biznesu?

Kategorie: IBD w mediach