Akademia Menedżera MŚP
Kompleksowy program doskonalenia umiejętności zarządczych, adresowany do właścicieli i menedżerów małych i średnich przedsiębiorstw, w 80% dofinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Cele szkolenia
Praktyczne aspekty zarządzania firmą i zastosowanie w praktyce zarówno zdobytej wiedzy, jak i opracowanych podczas zajęć projektów usprawniających zarządzanie w swojej firmie.
Korzyści
- wzrost skuteczności zarządzania małą lub średnią firmą
- skoncentrowanie na praktyce, bez zbędnej wiedzy akademickiej
- szansa wypracowania konkretnych rozwiązań dla własnej firmy i skonsultowania ich z wykładowcami
- szansa nawiązania kontaktów wśród praktyków biznesu
- bardzo niski koszt ze względu na dofinansowanie w 80% z Europejskiego Funduszu Społecznego
Grupa docelowa
- właściciel / menedżer małej lub średniej firmy, prowadzącej działalność przemysłową, usługową lub handlową
- doświadczony praktyk, który nie miał wcześniej okazji do zdobycia kompleksowej wiedzy menedżerskiej w zarządzaniu firmą
- osoba aktywna i zajęta, która nie może poświęcić czasu na studia akademickie (np. MBA)
- menedżer z wykształceniem średnim lub wyższym o dowolnym profilu
Tematyka
Moduł I
Współczesne megatrendy rozwoju biznesu
Uczestnicy zyskają i poszerzą umiejętności:
- osiągania sukcesu i unikania porażek dzięki analizowaniu rynku, klientów, konkurencji i makrootoczenia biznesowego
- identyfikacji nisz i nowych możliwości rynkowych
- znajdowania efektywnych ścieżek ekspansji międzynarodowej
Moduł II
Poprawa sytuacji firmy poprzez diagnozę menedżerską
Uczestnicy zyskają i poszerzą umiejętności:
- zastosowania „radaru menedżerskiego” w diagnozowaniu stanu i potencjału firmy oraz planowaniu usprawnień
- wykorzystania różnych technik analitycznych do poprawy wyników firmy
- optymalizacji portfela produktów i poprawy zysku mimo spadku sprzedaży
Moduł III
Kreowanie i wdrażanie nowych produktów; strategie wzrostu sprzedaży
Uczestnicy zyskają i poszerzą umiejętności:
- rozwoju nowych wyrobów na podstawie analizy potrzeb i wartości dla klienta
- stosowania „sprytnych” strategii i tricków sprzedaży
- metod utrzymania klienta
Moduł IV
Metody poprawy produktywności i redukcji kosztów
Uczestnicy zyskają i poszerzą umiejętności:
- decydowania: oszczędzać czy zwiększać wartość dodaną?
- sposobów analizowania strat w firmie
- metod redukcji głównych składników kosztów
- technik poprawy produktywności poprzez usprawnienia
Moduł V
Węzłowe problemy zarządzania przepływami pieniężnymi
Uczestnicy zyskają i poszerzą umiejętności:
- znajdowania źródeł finansowania działalności firmy
- tricków racjonalizacji i stabilizacji przepływów pieniężnych
- analizy efektywności kapitałowej – wartości kapitału w czasie
Moduł VI
Planowanie rozwoju i ożywiania organizacji
Uczestnicy zyskają i poszerzą umiejętności:
- planowania biznesu i inwestycji
- radykalnego i totalnego usprawnienia organizacji
- balansowania zysku i rezerw
- skutecznej oceny i kontroli organizacji
Moduł VII
Planowanie działalności i zarządzanie projektami
Uczestnicy zyskają i poszerzą umiejętności:
- technik planowania i harmonogramowania
- metod zarządzania projektami i przedsięwzięciami
- praktycznych zagadnień informatyzacji planowania
Moduł VIII
Menedżer jako lider – skuteczne przywództwo
Uczestnicy zyskają i poszerzą umiejętności:
- analizy psychologicznej i socjologicznej osób i zespołów
- unikania pułapek w ocenie osobowości
- optymalnego stylu kierowania ludźmi
- skutecznego wywierania wpływu na innych
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej, w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Planowane rezultaty zostały osiągnięte