Akademia MMŚP
Projekt zrealizowany przez IBD Business School (d. Instytut Rozwoju Biznesu) Sp. z o.o.
Akademia MMŚP była BEZPŁATNYM regionalnym otwartym projektem szkoleniowym. Uczestnicy byli rekrutowani z terenu województwa wielkopolskiego.
Cele projektu
Zwiększenie konkurencyjności przedsiębiorstw z woj. wielkopolskiego przez podniesienie kompetencji pracowników, w tym kadry zarządzającej, w zakresie marketingu i sprzedaży, finansów, prawa i negocjacji.
Grupa docelowa
Do udziału w szkoleniach zaproszono kadrę zarządzającą, pracowników oraz właścicieli jednoosobowych działalnośći.
Kryteria udziału w projekcie, wymagane od firm i pracowników:
- firma należy do sektora mikro, małych lub średnich przedsiębiorstw (link do kwalifikatora MŚP)
- firma posiada struktury organizacyjne na terenie województwa wielkopolskiego
- firma prowadzi działalność w minimum jednej z branż: rolnictwo, leśnictwo, łowiectwo, rybactwo; górnictwo i wydobywanie; przetwórstwo przemysłowe; budownictwo; handel hurtowy i detaliczny, naprawa pojazdów samochodowych (włączając motocykle); transport i gospodarka magazynowa; działalność związana z zakwaterowaniem i usługami gastronomicznymi; informacja i komunikacja; działalność finansowa i ubezpieczeniowa; działalność związana z obsługą rynku nieruchomości; opieka zdrowotna i pomoc społeczna; działalność profesjonalna, naukowa i techniczna.
- pracownik jest zatrudniony na umowę o pracę lub jest właścicielem przedsiębiorstwa pełniącym w nim funkcje kierownicze lub wspólnik/ partner
- miejscem wykonywania pracy jest teren woj. wielkopolskiego
Zachęcamy do udziału w projekcie również osoby niepełnosprawne, nasze szkolenia są realizowane w odpowiednio przystosowanych obiektach
Korzyści dla uczestników i organizacji
- Wymiana doświadczeń z innymi firmami i prowadzącymi – wdrożenie bardziej efektywnych rozwiązań we własnej firmie – wzrost jej wyników
- Poznanie nowych i efektywnych narzędzi zarządzania finansami, marketingiem, sprzedażą i przepisów prawnych, co pozwoli na rozwój firmy, wzmocnienie pozycji na rynku, pozyskanie większej liczby klientów
- Optymalizacja procesów zaoszczędzi czas i koszty funkcjonowania
- Nowoczesne narzędzia marketingowe mogą zostać wykorzystane do promocji firmy, budowania świadomości marki i pozyskiwania nowych klientów
- Narzędzia sprzedażowe umożliwią budowanie długotrwałych relacji z klientami
- Wiedza o finansach ułatwi dokonanie cięć kosztów i wykorzystać kapitał na nowe inwestycje, usprawni zarządzanie płynnością
- Wiedza o przepisach prawa pozwoli uniknąć podpisywania niekorzystnych umów i zabezpieczania własnych interesów bez wzrostu kosztów na usługi zewnętrzne w tym zakresie
PROGRAM
Sesja 1 (2 dni): Marketing i sprzedaż
- Funkcja marketingowa w mikro i małym przedsiębiorstwie
- Marketing organizacji czy marketing produktu
- Marketing mix oraz inne narzędzia działań rynkowych
- Zarządzanie portfelem produktów lub usług – zarządzanie cyklem życia produktu, projektowanie i wdrażanie nowych produktów lub usług
- Analiza przyczyn niepowodzeń produktów i usług
- Rola innowacji w marketingu
- Zarządzanie ceną
- Komunikacja marketingowa – narzędzia promocji i planowanie promocji, kryteria wyboru środków promocji
- Zarządzanie sprzedażą produktów i usług
Sesja 2 (2 dni): Finanse
- Finansowanie działalności firmy
- Wprowadzenie do rachunkowości zarządczej
- Zarządzanie przepływami pieniężnymi
- Ocena stabilności finansowej przedsiębiorstwa
- Analiza progu rentowności
- Analiza zyskowności produktów
- Sekret optymalnego finansowo portfela produktowego
Sesja 3 (2 dni): Prawo i negocjacje
- Elementy prawa pracy i prawa handlowego
- Wprowadzenie do konfliktologii, teoria „koła konfliktów”
- Kluczowe parametry sytuacji negocjacyjnej
- Prowadzenie negocjacji pozycyjnych
- Negocjacje problemowe, czyli jak zbudować rozwiązanie „win-win”
- Wywieranie wpływu w procesie negocjacji
- Radzenie sobie z manipulacją w negocjacjach
Harmonogram projektu
EDYCJE |
MIASTO |
SESJA I |
SESJA II |
SESJA III |
Edycja 2 |
Poznań |
05-06.10.13 |
09-10.11.13 |
07-08.12.13 |
Edycja 3 |
Poznań |
14-15.11.13 |
05-06.12.13 |
09-10.01.14 |
Edycja 4 |
Poznań |
09-10.12.13 |
13-14.01.14 |
10-11.02.14 |
Edycja 1 |
Poznań |
11-12.01.14 |
15-16.02.14 |
15-16.03.14 |
Edycja 5 |
Poznań |
13-14.02.14 |
13-14.03.14 |
17-18.04.14 |
Edycja 6 |
Poznań |
13-14.03.14 |
16-17.04.14 |
26-27.05.14 |
Edycja 7 |
Poznań |
07-08.04.14 |
12-13.05.14 |
09-10.06.14 |
Edycja 10 |
Poznań |
11-12.09.14 |
09-10.10.14 |
06-07.11.14 |
Edycja 11 |
Zasutowo gm. Nekla |
19-20.09.14 |
21.09.14;3.10.14 |
04-05.10.14 |
Edycja 12 |
Grodzisk Wielkopolski |
17-18.10.14 |
19.10.14;7.11.14 |
08-09.11.14 |
Edycja 13 |
Poznań |
17-18.04.14 |
09-10.05.14 |
15-16.05.14 |
Edycja 14 |
Poznań |
15-16.05.14 |
21-22.05.14 |
30-31.05.14 |
Edycja 15 |
Poznań |
06-07.12.14 |
13-14.12.14 |
10-11.01.15 |
Edycja 8 |
Poznań |
08-09.01.15 |
21-22.01.15 |
29-30.01.15 |
Edycja 9 |
Poznań |
17-18.12.14 |
19.12-07.01.15 |
08-09.01.15 |
Słowa kluczowe: szkolenie EFS, bezpłatne szkolenia EFS, szkolenia dofinansowane, szkolenia w Wielkopolsce, szkolenia w woj. wielkopolskim
Metody szkoleniowe: mini wykłady, zajęcia warsztatowe, ćwiczenia.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej, w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.