Coaching menedżerski PCD
Partner programu
Projekt realizowany przez Instytut Rozwoju Biznesu Sp. z o.o.
Coaching menedżerski – kluczowa kompetencja dla biznesu był BEZPŁATNYM regionalnym otwartym projektem szkoleniowym. Uczestnicy rekrutowani z terenu województwa lubuskiego.
Cele projektu
- Zbudowanie warsztatu coacha poprzez nabycie podstawowej wiedzy, pozwalającej na prowadzenie coachingu w firmie
- Uzyskanie certyfikatu, będącego początkiem drogi nabywania wiedzy coachingowej podczas kolejnych etapów ścieżki rozwoju coacha
- Pogłębienie wiedzy i umiejętności z zakresu coachingu
- Uzyskanie międzynarodowych certyfikacji
Grupa docelowa
Do udziału zapraszamy właścicieli i pracowników mikro, małych i średnich przedsiębiorstw. Projekt skierowany jest do firm z branż: spożywczej, handlowej, finansowej, informatycznej, turystycznej, chemicznej i przemysłowej z województwa lubuskiego, które nie korzystały z pomocy EFS w ramach wsparcia szkoleniowego w latach 2007-2012.
W ramach projektu są realizowane dwa poziomy zaawansowania:
- poziom podstawowy: Coaching Fundamentals Certificate NMC (CFC)
- poziom zaawansowany: Practitioner Coach Diploma NMC (PCD)
Kandydaci mogą wziąć udział w szkoleniu na jednym z dwóch poziomów. O zakwalifikowaniu się do CFC lub PCD będą decydować: posiadane wykształcenie ogólne, coachingowe oraz doświadczenie w roli trenera i coacha (zweryfikowane na podstawie informacji zebranych od kandydatów).
Kryteria udziału w projekcie, wymagane od firm i pracowników:
- firma należy do sektora mikro, małych i średnich przedsiębiorstw (link do kwalifikatora MŚP)
- firma posiada struktury organizacyjne na terenie województwa lubuskiego
- firma należy do branży spożywczej, handlowej, finansowej, informatycznej, turystycznej, chemicznej lub przemysłowej z województwa lubuskiego,
- firma nie korzystała z pomocy EFS w ramach wsparcia szkoleniowego w latach 2007-2012
- pracownik jest zatrudniony na umowę o pracę lub jest właścicielem przedsiębiorstwa, w którym pełni funkcje kierownicze lub jest wspólnikiem/ partnerem
- wykształcenie min. licencjackie dla osób, które zakwalifikują się do uczestnictwa w szkoleniu na poziomie zaawansowanym – Practitioner Coach Diploma (PCD)
- pierwszeństwo w naborze mają osoby w wieku powyżej 50 lat
Korzyści dla uczestników i organizacji
- Udział w certyfikowanym programie Noble Manhattan Coaching, prowadzonym przez akredytowanego senior coacha Noble Manhattan i International Institute of Coaching
- Wzrost efektywności prowadzonego coachingu, poprzez poznanie praktyki i narzędzi coacha
- Możliwość przeprowadzenia sesji coachingowej (dotyczy PCD)
- Dożywotnia możliwość udziału w warsztatach na całym świecie bez ponoszenia kosztów udziału w zajęciach oraz opieka coacha (po ukończeniu PCD)
- Dostęp do bazy artykułów, wykładów, narzędzi coachingowych (po ukończeniu PCD)
- Dzięki współdziałaniu z Instytutem Rozwoju Biznesu absolwenci NMC w Polsce otrzymują certyfikat zgodny z wytycznymi Ministerstwa Edukacji Narodowej po zdaniu egzaminu potwierdzającego uzyskane kwalifikacje
- Zdobycie certyfikatu Noble Manhattan Coaching umożliwia przystąpienie do procesu certyfikacji międzynarodowej na wyższe poziomy aż do coacha seniora
Tematyka
Poziom podstawowy
COACHING FUNDAMENTALS CERTIFICATE NMC (3 dni szkolenia i 3 dni warsztatów, coaching praktyczny poza zajęciami oraz 3 indywidualne sesje mentorskie)
- Cztery filary coachingu
- Umiejętności słuchania w coachingu
- Umiejętność zadawania pytań w coachingu
- Model TGROW
- Wartości
- Coaching w organizacjach
Poziom zaawansowany
PRACTITIONER COACH DIPLOMA NMC (11 dni szkoleniowych i warsztatów, coaching praktyczny poza zajęciami, 6 indywidualnych sesji mentorskich oraz wirtualne wykłady)
- Model TGROW
- Feedback
- Relacja coach klient
- Model coachingu partnerskiego
- Umiejętność słuchania
- Techniki coacha
- Model Disneya
- Praktyki podnoszące efektywność coachingu
- Pytania
- Intuicja w coachingu
- Narzędzia coacha
- Prowadzenie sesji coachingowej
PROGRAM SZCZEGÓŁOWY
I. Warsztat stacjonarny
Część pierwsza
- Model coachingu TGROW
- Umiejętność aktywnego słuchania
- Udzielanie informacji zwrotnej
- Wyjaśnienie roli relacji coach-klient
- Rozwój praktycznych umiejętności skutecznego coachingu
- Przeniesienie dobrych zachowań ze szkolenia na relację coach-klient
- Poznanie metod proaktywnego osiągania celów i rozwiązywania problemów
- Poznanie sposobów określania tematów, które będą podlegać coachingowi
- Zrozumienie istotności pomocy klientom w rozważaniu alternatyw i dokonywaniu wyborów
- Model coachingu partnerskiego
- Równowaga pomiędzy „pobieraniem” a „popychaniem”
- Cechy idealnego coacha, analizy sytuacji z życia
- Zrozumienie barier w coachingu
- Zbudowanie planu rozwoju osobistego poprzez coaching
- Poznanie „dobrych praktyk” we współczesnym środowisku coachingowym
- Nabycie umiejętności gwarantujących sukces w coachingu
Część druga
- Nauka coachingu jako techniki podnoszącej poziom osiągnięć
- Poznanie sposobów generowania większej liczby twórczych pomysłów i strategii wcielania ich w życie
- Nauka coachingu ukierunkowanego na podniesienie jakości życia, adaptowania się do zmian, zorientowanie na zredukowanie stresu
- Ćwiczenie umiejętności aktywnego słuchania, rozpoznawania i szybkiego reagowania na potencjalne przeszkody i problemy
- Nabycie umiejętności rozpoznawania niedostatecznego poziomu umiejętności u innych i zmieniania sytuacji na lepsze
- Poznanie serii nowych, sprawdzonych technik transformacyjnych wykorzystywanych przez coacha w swojej pracy
- Pogłębienie rozumienia swojego umysłu oraz rozwój umiejętności obserwowania go i sterowania nim
- Mistrzowskie opanowanie kluczowego zestawu różnic stymulujących swobodne, kreatywne myślenie
- Poznanie metod odkrywana i rozwijania potencjału drugiego człowieka poprzez sponsoring
- Nabycie podstawowej wiedzy na temat systemowego podejścia do coachingu
- Model Disneya, technika Miracle Question
- Wzorce ruchów gałek ocznych
- Money Clinic – zmiana przekonań dotyczących zamożności
- Od przekonań, przez konflikt, do integracji
- Poziomy logiczne umysłu
- Ograniczające przekonania oparte na supozycjach
- Skrypt zmiany przekonań, konflikty przekonań
- Linia czasu
Część trzecia
- Zwiększenie świadomości roli samooceny w coachingu
- Rozpoznawanie poziomów samooceny
- Praktyki coachingowe podnoszące samoocenę
- Zrozumienie wagi podstawowych wartości
- Zrozumienie związku pomiędzy wartościami a celami
- Praktyki w coachingu służące identyfikacji podstawowych wartości
- Wyodrębnianie wartości – ćwiczenie
- Rozpoznanie związku pomiędzy wartościami i wizją a osiąganiem celów
- Stosowanie coachingu wobec klientów celem rozpoznania ich wizji
- Czym są cele?
- Stosowanie coachingu wobec klientów celem wyznaczenia celów
- Budowanie planu działania
II. Zagadnienia do opanowania w części eksternistycznej
- Umiejętność aktywnego słuchania
- Umiejętność zadawania pytań
- Umiejętności konwersacyjne
- Wartości
- Przekonania
- Model TGROW
- Budowanie relacji coachingowej
- Podnoszenie samooceny
- Wyznaczanie celów
- Osiąganie celów
- Etyka coachingu
- Analizy przypadków
Harmonogram projektu
EDYCJE |
MIASTO |
I SESJA |
II SESJI |
III SESJA |
IV SESJA |
V SESJA |
Edycja 1 |
Zielona Góra |
14-16.04.14 |
25-26.05.14 |
25-26.06.14 |
11-12.07.14 |
09-10.08.14 |
Edycja 2 |
Zielona Góra |
10-12.03.14 |
15-16.04.14 |
23-24.05.14 |
23-24.06.14 |
09-10.07.14 |
Edycja 3 |
Zielona Góra |
19-21.05.14 |
03-04.06.14 |
07-08.07.14 |
02-03.08.14 |
06-07.09.14 |
Słowa kluczowe: szkolenie EFS, bezpłatne szkolenia EFS, szkolenia dofinansowane, szkolenia w woj. śląskim, coaching, model TGROW, certyfikacja, umiejętności coachingowe, coaching menedżerski
Metody szkoleniowe: miniwykłady, zajęcia warsztatowe, ćwiczenia, odgrywanie ról, dyskusje, studia przypadków, sesje mentorskie, coaching praktyczny poza zajęciami, wirtualne klasy