Nawigator zarządzania MŚP (dolnośląskie)
Projekt realizowany przez Instytut Rozwoju Biznesu Sp. z o.o.
Nawigator zarządzania MŚP był BEZPŁATNYM regionalnym otwartym projektem szkoleniowym. Uczestnicy rekrutowani z terenu województwa dolnośląskiego.
Cele projektu
Zwiększenie konkurencyjności przedsiębiorstw z woj. dolnośląskiego przez podniesienie kompetencji pracowników, w tym kadry zarządzającej, w zakresie optymalizacji kosztów podatkowych, działalności gospodarczej, budowania relacji i komunikacji.
Grupa docelowa
Do udziału w szkoleniach zapraszamy właścicieli i pracowników z firm z woj. dolnośląskiego. Projekt jest skierowany wyłącznie do kobiet.
Kryteria udziału w projekcie, wymagane od firm i pracowników:
- firma należy do sektora mikro, małych lub średnich przedsiębiorstw (link do kwalifikatora MŚP)
- firma posiada struktury organizacyjne na terenie województwa dolnośląskiego
- firma nie skorzystała z pomocy w ramach POKL na szkolenia objęte zasadami pomocy publicznej, w tym de minimis
- pracownik zatrudniony jest na umowę o pracę lub jest właścicielem przedsiębiorstwa pełniącym w nim funkcje kierownicze lub wspólnik/ partner
- miejscem wykonywania pracy jest teren woj. dolnośląskiego
- miejsce zamieszkania pracownika jest na terenie województwa dolnośląskiego
Zachęcamy do udziału w projekcie również osoby niepełnosprawne, nasze szkolenia są realizowane wyłącznie w odpowiednio przystosowanych obiektach.
Korzyści dla uczestników i organizacji
- Wymiana doświadczeń z innymi firmami i trenerami – wdrożenie bardziej efektywnych rozwiązań we własnej firmie – wzrost jej wyników.
- Poznanie nowych i efektywnych narzędzi zarządzania finansami, marketingiem, sprzedażą i przepisów prawnych, co pozwoli na rozwój firmy, wzmocnienie pozycji na rynku, pozyskanie większej liczby klientów.
- Optymalizacja procesów zaoszczędzi czas i koszty funkcjonowania.
- Nowoczesne narzędzia marketingowe mogą zostać wykorzystane do promocji firmy, budowania świadomości marki i pozyskiwania nowych klientów.
- Narzędzia sprzedażowe umożliwią budowanie długotrwałych relacji z klientami.
- Wiedza o finansach ułatwi dokonanie cięć kosztów i wykorzystać kapitał na nowe inwestycje, usprawni zarządzanie płynnością.
- Wiedza o przepisach prawa pozwoli uniknąć podpisywania niekorzystnych umów i ochroni własne interesy bez wzrostu kosztów na usługi zewnętrzne w tym zakresie.
Tematyka
Sesja 1. Budowanie relacji i komunikacji
- Budowanie relacji z klientami
- Komunikacja wewnątrz firmy
Sesja 2. Optymalizacja kosztów
- Rachunek kosztów działania
- Optymalizacja i ewidencja kosztów
- Tworzenie budżetów projektów
- Opłacalność, płynność, rentowność przedsięwzięć
Sesja 3. Optymalizacja podatków
- Formy organizacyjno-prawne
- Rodzaje opodatkowania
- Warsztaty praktyczne
PROGRAM SZCZEGÓŁOWY
SESJA 1. (2 dni): BUDOWANIE RELACJI I KOMUNIKACJA
I. Budowanie relacji z klientami, w tym relacji lojalnościowej klient-firma; jak ją utrzymać
II. Budowanie relacji z pracownikami: ludzie tworzą firmę – jak zatrzymać najlepszych pracowników
1. Motywowanie – celem budowy lojalność
2. Strategia przedsiębiorstwa (MŚP) a motywacja i lojalność pracowników
3. Komunikacja wewnętrzna i organizacja budująca trwałe relacje i lojalność pracowników
4. Umiejętności menedżerskie kluczowe dla budowania trwałego zespołu
SESJA 2. (2 dni): OPTYMALIZACJA KOSZTÓW
1. Rachunek kosztów działania (activity based costing)
2. Optymalizacja procesów ( kosztów wewnętrznych) oraz optymalizacja kosztów zewnętrznych (optymalizacja kosztów podatkowych)
3. Ewidencja kosztów dla celów fin. i zarządczych
4. Podstawy tworzenia budżetów projektów oraz ich rozliczania (plan-wykonanie)
5. Szacowanie opłacalności przedsięwzięć
6. Obliczenie płynności, rentowności
7. Praktyczne zastosowanie rachunku kosztów działań
SESJA 3. (2 dni): OPTYMALIZACJA PODATKÓW
I. Formy organizacyjno-prawne
1. Jednoosobowe działalności gospodarcze
2. Spółki cywilne jako porozumienie przedsiębiorców
3. Spółki jawne
4. „Bezpieczne” spółki z ograniczoną odpowiedzialnością
II. Metody opodatkowania
1. Karta podatkowa jako najprostsze narzędzie w podatkach
2. Ryczałt – jego zalety i wady
3. Opodatkowanie na zasadach ogólnych – podatek liniowy a skala podatkowa
III. Warsztaty praktyczne – „Prowadzimy firmę”
Pokazanie wpływu formy organizacyjno-prawnej oraz wyboru sposobu opodatkowania na wyniki w firmie.
EDYCJE |
MIASTO |
SESJA I |
SESJA II |
SESJA III |
Edycja 1 |
Przesieka |
02-03.12.13 |
04-05.12.13 |
12-13.12.13 |
Edycja 2 |
Wrocław |
01-02.03.14 |
08-09.03.14 |
15-16.03.14 |
Edycja 3 |
Wrocław |
06-07.07.13 |
03-04.08.13 |
14-15.09.13 |
Edycja 4 |
Wrocław |
03-04.03.14 |
05,10.03.14 |
11-12.03.14 |
Edycja 5 |
Wrocław |
14-15.09.13 |
05-06.10.13 |
09-10.11.13 |
Edycja 6 |
Wrocław |
31.03-01.04.14 |
02,07.04.14 |
08-09.04.14 |
Edycja 7 |
Wrocław |
20-21.04.14 |
27-28.03.14 |
03-04.04.14 |
Edycja 8 |
Wrocław |
22-23.03.14 |
29-30.03.14 |
05-06.04.14 |
Edycja 9 |
Wrocław |
17-18.03.14 |
19, 24.04.14 |
25-26.05.14 |
Edycja 10 |
Wrocław |
10-11.04.14 |
15-16.04.14 |
22-23.04.14 |
Edycja 11 |
Wrocław |
12-13.04.14 |
26-27.04.14 |
10-11.05.14 |
Edycja 12 |
Wrocław |
28-29.04.14 |
30.04,05.05.14 |
06-07.05.14 |
Edycja 13 |
Wrocław |
12-13.05.14 |
14,19.05.14 |
20-21.05.14 |
Edycja 14 |
Wrocław |
17-18.05.14 |
23-24.05.14 |
31.05-01.06.14 |
Edycja 15 |
Wrocław |
22-23.01.15 |
24,29.01.15 |
30-31.01.15 |
Edycja 16 |
|
23-24.01.15 |
25,29.01.15 |
30-31.01.15 |
Edycja 17 |
|
23-24.01.15 |
25,29.01.15 |
30-31.01.15 |
Słowa kluczowe: szkolenie EFS, bezpłatne szkolenia EFS, szkolenia dofinansowane, szkolenia w woj. dolnośląskim.
Metody szkoleniowe: miniwykłady, zajęcia warsztatowe, ćwiczenia.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej, w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.