Optymalizacja kosztów MŚP
Projekt był realizowany przez Instytut Rozwoju Biznesu Sp. z o.o.
Optymalizacja kosztów MŚP – bezpłatny regionalny otwarty projekt szkoleniowy realizowany w okresie od 3 września 2012 do 28 lutego 2014 roku. Uczestnicy byli rekrutowani z terenu województwa małopolskiego. W projekcie łącznie uczestniczyło 195 osób z 161 firm woj. małopolskiego. Odbyło się 17 edycji, każda składała się z 3 dwudniowych sesji.
Cele projektu
Zwiększenie konkurencyjności przedsiębiorstw z woj. małopolskiego przez podniesienie kompetencji pracowników, w tym kadry zarządzającej w zakresie optymalizacji kosztów podatkowych, działalności gospodarczej, budowania relacji i komunikacji.
Grupa docelowa
Właściciele i pracownicy z firm z woj. małopolskiego.
Kryteria udziału w projekcie, wymagane od firm i pracowników:
- firma należy do sektora mikro, małych i średnich przedsiębiorstw
- firma posiada struktury organizacyjne na terenie województwa małopolskiego
- pracownik zatrudniony jest na umowę o pracę lub jest właścicielem przedsiębiorstwa pełniącym w nim funkcje kierownicze lub wspólnik/ partner
- miejscem wykonywania pracy jest teren woj. małopolskiego
- firma nie uzyskała wcześniej pomocy publicznej lub pomocy de minimis na projekty szkoleniowe zamknięte w ramach Poddziałania 8.1.1. POKL
- w szczególności zapraszamy osoby niepełnosprawne
- pierwszeństwo w naborze mają także osoby z wykształceniem maksymalnie średnim lub w wieku powyżej 50 lat
Korzyści dla uczestników i organizacji
- Wymiana doświadczeń z innymi firmami i trenerem, wdrożenie bardziej efektywnych rozwiązań we własnej firmie, wzrost jej wyników
- Poznanie nowych i efektywnych narzędzi zarządzania kosztami finansowymi i podatkowymi, sprzedażą i budowaniem realcji z klientem, komunikacji wewnątrz i na zewnątrz firmy, co pozwoli na rozwój firmy i jej wzmocnienie pozycji na rynku, pozyskanie większej liczby klientów
- Optymalizacja procesów zaoszczędzi czas i koszty funkcjonowania firmy:
- nowoczesne narzędzia komunikacji zewnętrznej mogą zostać wykorzystane do promocji firmy, budowania świadomości marki i pozyskiwania nowych klientów
- narzędzia sprzedażowe umożliwią budowanie długotrwałych relacji z klientami
- wiedza o finansach pozwolą popatrzeć na miejsca, w których można dokonać cięć kosztów i wykorzystać kapitał na nowe inwestycje, jak zarządzać płynnością
- wiedza o przepisach podatkowych pozwoli uniknąć niekorzystnych rozwiązań bez wzrostu kosztów na usługi zewnętrzne w tym zakresie
Tematyka
Sesja 1. Budowanie relacji i komunikacji
- Budowanie relacji z klientami
- Komunikacja wewnątrz firmy
Sesja 2. Optymalizacja kosztów
- Rachunek kosztów działania
- Optymalizacja i ewidencja kosztów
- Tworzenie budżetów projektów
- Opłacalność, płynność, rentowność przedsięwzięć
Sesja 3. Optymalizacja podatków
- Formy organizacyjno-prawne
- Rodzaje opodatkowania
- Warsztaty praktyczne
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej, w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.