Przywództwo w Biznesie – kompleksowy rozwój umiejętności menedżerskich

 

 

Szkolenie otwarte, dostępne dla przedstawicieli kadry zarządzającej MŚP z terenu całej Polski, składające się z dwóch autonomicznych części: Rozwój Umiejętności Menedżerskich (RUM), Doskonalenie Umiejętności Menedżerskich (DUM). W obu częściach szkolenia łącznie uczestniczyło ponad 400 osób.

 

Cele szkolenia

Rozwój i doskonalenie umiejętności przywódczych, które decydują o pozycji menedżera w zespole jako lidera. Program został tak skonstruowany, aby uczestnicy dostrzegli wartość nieschematycznego myślenia i działania w zespole. W rezultacie – potrafili kreować swój autorytet nie tylko opierając się na wiedzy fachowej i kompetencjach merytorycznych, lecz dbając o rozwój własny i swoich pracowników, motywując ich do twórczej pracy.

Korzyści

  • skorzystanie z całościowego i praktycznego know-how zarządzania zespołem
  • szansa wymiany doświadczeń w kierowaniu ludźmi z menedżerami z różnych branż
  • udział w zajęciach prowadzonych przez trenerów z doświadczeniem doradczym i kierowniczym
  • interaktywna i interesująca praca dzięki niewielkiej liczebności grup (do 15 osób)

Grupa docelowa

  • kadra menedżerska średniego i wyższego szczebla MŚP
  • menedżerowie z wykształceniem średnim lub wyższym o dowolnym profilu
  • osóby aktywne i zajęte, potrzebujące szybkiego dostępu do efektywnych narzędzi i umiejętności

Rozwój Umiejętności Menedżerskich polecany menedżerom z doświadczeniem w zarządzaniu mniejszym niż dwa lata, a Doskonalenie Umiejętności Menedżerskich – menedżerom z doświadczeniem większym niż dwa lata, w tym dla osób, które ukończyły RUM. Uczestnik mógł wziąć udział w obu lub wybranej przez siebie części.

Tematyka

Część 1: Rozwój Umiejętności Menedżerskich

Moduł I
Lider zespołu – praca zespołowa i współpraca

Uczestnicy zdobędą oraz poszerzą wiedzę z zakresu:

  • zespołów w organizacji
  • zalet i wad zespołów pracowniczych
  • etapów tworzenia i organizacji zespołu
  • konstruowania efektywnych zespołów
  • praktycznego budowania zespołów
  • skutecznych narzędzi komunikacji w zespole
  • komunikacji nakierowanej na cel

 

Moduł II
Lider relacji – kierowanie sobą

Uczestnicy zdobędą oraz poszerzą wiedzę z zakresu:

  • inteligencji emocjonalnej – kompetencji, które dają sukces
  • poznania samego siebie, czyli analizy własnych zasobów
  • swojego stylu komunikowania się z innymi ludźmi
  • asertywności w biznesie, czyli sztuki bycia sobą
  • co to znaczy odnieść sukces
  • kierowania własną karierą zawodową
  • radzenia sobie ze stresem i przeciwdziałania wypaleniu zawodowemu

Część 2: Doskonalenie Umiejętności Menedżerskich

Moduł I
Lider misji, strategii i zmian – zarządzanie dla rezultatów

Uczestnicy zdobędą oraz poszerzą wiedzę z zakresu:

  • kształtowania umiejętności przywództwa
  • diagnozy własnych mocnych i słabych stron
  • w przewodzeniu ludziom
  • przywództwa sytuacyjnego
  • zarządzania wdrażaniem strategii
  • budowania wspólnych celów i wizji dla zespołów
  • tworzenia wspólnych norm i zasad dla zespołów
  • wywierania wpływu – budowania efektywności
  • w działaniu własnym i poprzez zespół
  • delegowania jako ważnego motywatora i impulsu rozwoju dla liderów

 

Moduł II

Lider rozwoju – rozwijanie i motywowanie pracowników

Uczestnicy zdobędą oraz poszerzą wiedzę z zakresu:

  • budowania motywacji i zaangażowania
  • kluczowych narzędzi (technik) motywacyjnych
  • motywacyjnego kierowania zespołem
  • motywacji pozafinansowej – sztuki jej dopasowania do potrzeb pracownika
  • coachingu – metody rozwijania i doskonalenia pracowników
  • efektywnego stosowania informacji zwrotnej (feedbacku)
  • jednominutowej pochwały i jednominutowej reprymendy
  • motywowania samego siebie

 

Moduł III
Lider rozwiązań – rozwiązywanie konfliktów w zespole

Uczestnicy zdobędą oraz poszerzą wiedzę z zakresu:

  • przyczyn powstawania i etapów konfliktów
  • efektywnych zachowań lidera w konfliktach
  • strategii i metod rozwiązywania konfliktów
  • trudnych rozmów menedżerskich
  • nieinwazyjnego prezentowania własnych opinii i przekonań
  • pozyskiwania opinii i docierania do intencji innych
  • krytyki i sposobów radzenia sobie z nią
  • konstruktywnej informacji zwrotnej jako kluczowego narzędzia pracy menedżera
  • budowania kultury feedbacku

 

Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej, w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

Planowane rezultaty zostały osiągnięte