Agenci zmiany
Przywództwo w zmianie i zarządzanie pracownikami w zmianie
Czas trwania:
- gry – 1 dzień szkoleniowy
- gry wraz ze szkoleniem tematycznym – min. 2 dni
Gra uczy:
Przeprowadzanie zespołu przez zmiany
- Jak przeprowadzać zespół przez wszystkie fazy procesu zmiany?
- Jak dobierać skuteczne działania menedżerskie do określonych faz, przez które przechodzi cały zespół?
- Jak rozumieć indywidualne reakcje pracowników na zmiany?
- Jak podejmować decyzje o wprowadzeniu zespołu w zmianę i jak go do niej przygotowywać?
Zarządzanie zespołem i realizacja celów biznesowych
- Jak zarządzać realizacją celów biznesowych, dbając o rentowność projektów w rywalizacji z innymi graczami o maksymalny zysk?
- Jak realizować założone plany biznesowe przy balansowaniu reakcji zespołu?
- Jak dbać o płynność finansową?
- Jak dbać o realizację projektów i zysk?
Motywowanie pracowników w zmianie
- Jak poznawać i motywować pracowników w trakcie zmiany, dopasowując interwencje i działania menedżerskie do określonych potrzeb motywacyjnych indywidualnych pracowników?
- Jak zapewnić równowagę w podziale czasu i zasobów menedżera pomiędzy skuteczne osiąganie celów biznesowych a koncentrację na relacjach w zespole i dbałość o stan emocjonalny pojedynczego pracownika?
Osobiste doświadczanie zmiany przez menedżera
- Jak menedżer powinien rozumieć osobiste doświadczanie procesu zmiany i towarzyszących jej emocji w trakcie poszczególnych faz?
- Jak analizować własną efektywność w doborze skutecznych narzędzi menedżerskich, służących przeprowadzaniu zespołu przez zmiany?
Krótka charakterystyka gry
Każdy z graczy wciela się w menedżera zarządzającego zespołem różnych pracowników w sytuacji zmiany. Pracownicy reprezentują różny poziom doświadczenia, wydajności, dojrzałości, motywacji i odmiennie reagują na zmiany.
Zadaniem menedżera jest zarządzać zespołem w trakcie zmiany, przeprowadzić go przez wszystkie jej fazy, dbając jednocześnie o realizację planów i rentowność projektów oraz odpowiedni poziom motywacji każdego z pracowników.
Uczestnicy gry mogą sami zdecydować, kiedy wejść w zmianę oraz w jaki sposób przygotować się do zmiany (w przypadku gdy tego nie uczynią, gra skłoni graczy-menedżerów do wprowadzenia zespołu w zmianę).
Gracze-menedżerowie rywalizują także pomiędzy sobą, prowadząc osobne firmy, zarządzając osobnymi zespołami w sytuacji zmiany.
Menedżerowie w trakcie gry muszą zarządzać trudnymi sytuacjami, np. destabilizacją zespołu, wywołaną zwolnieniami pracowników, niezapowiedzianym audytem, który opóźnia realizację projektów i dodatkowo wpływa na emocje pracowników.