Innovative Product Development – szkolenie z innowacji i zarządzania nowym produktem
SZKOLENIE DOSTĘPNE WYŁĄCZNIE W FORMULE ZAMKNIĘTEJ
Program jest realizowany w formule online active learning. Gwarantuje ona wysoką jakość i interaktywność prowadzonych zajęć oraz dostęp do najlepszych prowadzących i ekspertów. Pozwala uczyć się z dowolnego miejsca w Polsce i za granicą, w odpowiednim dla siebie czasie i miejscu.
Jak pracujemy?
- Poszczególne sesje odbywają się w układzie: 4 godz. zajęć przed południem | przerwa obiadowa | 3 godz. zajęć popołudniu
- Nasi wykładowcy i trenerzy są w pełni przygotowani do prowadzenia szkoleń w formule online (od wielu lat łączymy zajęcia stacjonarne z edukacją zdalną)
- Sesje realizujemy przy wykorzystaniu platformy Teams
- Materiały szkoleniowe, case studies oraz ćwiczenia udostępniamy do pobrania na platformie e-learningowej
- W odniesieniu do programów certyfikowanych nasi absolwenci otrzymują certyfikaty potwierdzające zdobycie kwalifikacji (dotyczy to również certyfikatów międzynarodowych).
Innowacje produktowe to warunek osiągania przewagi konkurencyjnej i rozwoju firmy. To także strategia działania promowana i wspierana w ramach polityki UE – jeden z trzech priorytetowych obszarów Strategii „Europa 2020”.
Poniżej kilka z kluczowych pytań, na które powinno odpowiedzieć sobie praktycznie każde przedsiębiorstwo:
- Dlaczego potrzebujemy innowacji?
- Co sprzyja innowacji?
- Jak wpływać na innowacyjność i kreatywność zespołów?
- Jak wykorzystać customer insights w procesie rozwoju nowego produktu?
- Jak skutecznie zarządzać projektami New Product Development (NPD) na poziomie firmy?
- Jak stworzyć efektywny proces zarządzania innowacjami?
Warsztat zawiera odpowiedzi na te i wiele innych pytań z obszaru innowacji i zarządzania procesem NPD. A wszystko to w duchu uczenia się przez doświadczenie w komfortowej i twórczej atmosferze.
PROGRAM CERTYFIKOWANY
Grupa docelowa
Seminarium warsztatowe dla kadry menedżerskiej wyższego i średniego szczebla (min. 6 lat łącznego doświadczenia zawodowego) oraz dla wszystkich osób, które są zainteresowane problematyką innowacji i rozwoju nowych produktów, usprawnieniem zarządzania nimi w firmach, a w szczególności dla:
- osób odpowiedzialnych za procesy inicjowania i zarządzania rozwojem nowych produktów na poziomie firm
- przedsiębiorców, właścicieli firm i dyrektorów chcących zwiększyć innowacyjność działań w swoich firmach
- kierowników marek i produktów odpowiedzialnych za kreowanie nowych produktów (Product Manager, Brand Manager itp.).
- dyrektorów, specjalistów i menedżerów ds. marketingu, sprzedaży, pracowników działu R&D i innych działów mających wpływ i uczestniczących w procesach innowacji na poziomie przedsiębiorstwa
- osób współpracujących z działami NPD – New Product Development i chcących poszerzyć swoją wiedzę i umiejętności z zakresu innowacji
Cele seminarium
- Poszerzenie wiedzy z zakresu innowacji i zarządzania procesem NPD na poziomie firmy
- Lepsze zrozumienie uwarunkowań organizacyjnych i rynkowych innowacji
- Poznanie i przećwiczenie wybranych technik, które zwiększają kreatywność i innowacyjność
- Rozwój umiejętności w obszarze tworzenia i zarządzania procesem NPD w przedsiębiorstwie poprzez aktywne formy nauki
- Inspiracja
- Integracja i networking uczestników
Język szkolenia
Zajęcia są prowadzone w języku polskim. W formule zamkniętej – na życzenie firmy zamawiającej – szkolenie może odbywać się w języku angielskim.
Korzyści dla organizacji i uczestników
- Dowiesz się, co odróżnia innowacje od kreatywności
- Nabędziesz wiedzę o tym, jak możesz wpływać na innowacyjność organizacji, a jak na własną kreatywność
- Przećwiczysz stosowanie wybranych technik poprawiających kreatywność i narzędzi mających wpływ na tworzenie innowacji
- Odkryjesz korzyści poznania etapów procesu tworzenia i wprowadzania nowego produktu na rynek
- Rozwiniesz umiejętności w zarządzaniu projektami innowacji w firmie
- Doświadczysz procesu tworzenia systemu zarządzania projektem innowacyjnym
- Otrzymasz inspiracje i narzędzie template, pomocne w pracy i procesie zarządzania NPD
Tematyka
I. Kreatywność i innowacje
- Kreatywność – podstawą procesu innowacyjnego
- Wybrane metody i techniki wspierające procesy kreatywności
- Koncepcje innowacji
- Rodzaje i źródła innowacji
- Modele i narzędzia innowacji
- Art of innovation – inspiracja
II. Zarządzanie innowacyjnym procesem rozwoju nowych produktów w firmie
- Insighty, ich istota oraz proces odkrywania
- Badania, informacja rynkowa od nabywcy w procesie tworzenia NPD
- Brief marketingowy i zasady współpracy z działem rozwoju produktu
- Projektowanie systemu innowacji tzw. stage-gate model i wybrane wyzwania
- Dobre praktyki zarządzania innowacją z uwzględnieniem aspektów psychologicznych.
- Przykłady i studia przypadków inspirujących projektów, firm, innowacyjnych marek
- Zadanie grupowe: projektowanie NPD z elementami ABIs pod zadany wcześniej opis sytuacji.
Metody szkoleniowe
W szkoleniach i warsztatach on-line wykorzystujemy powszechnie dostępne platformy internetowe.
- Ćwiczenia i zadania, m. in. zadania grupowe wykorzystujące aktywne, nowoczesne metody nauki, w tym elementy ABIs (art based initiatives) itp.
- Preworki w formie artykułów do przeczytania
- Spotkania on-line
- Przykłady i studia przypadków
- Miniprezentacja i wykład
- Quizy przeprowadzone w nieoceniającej atmosferze
- Materiały filmowe i inne
- Narzędzie template, pomocne w procesie zarządzania NPD i do wykorzystania w pracy
Słowa kluczowe: szkolenie otwarte, szkolenie certyfikowane, marketing, innowacje, nowy produkt, brief marketingowy, new product development, zarządzanie marką.
Zobacz także:
Content marketing (CM)
Advanced Sales Management Program (ASMP)
Advanced Negotiation Program (ANP)