Business Trainer Diploma – szkolenie zaawansowane
Zaawansowany program dla profesjonalnych trenerów biznesu z praktycznym doświadczeniem w prowadzeniu szkoleń, absolwentów Business Trainer Certificate (BTC) i innych tego typu programów, a także dla menedżerów i trenerów, pragnących wzbogacić swoją wiedzę o nowe metodyki pracy trenerskiej.
Uwaga: Szkolenie jest realizowane w ramach projektów zamkniętych dla firm.
Program BTD to:
- Innowacyjne projektowanie metod rozwojowych
- Zaawansowana diagnoza i rozwój kompetencji dla doświadczonych trenerów
D o p o b r a n i a: Business Trainer Diploma. Program ramowy
PROGRAM CERTYFIKOWANY
Cele szkolenia
Pogłębienie, poszerzenie, zdobycie wiedzy i umiejętności z zakresu:
- profesjonalnego planowania, przygotowania i prowadzenia szkoleń,
- zarządzania celami w programach rozwojowych,
- wyboru i konstruowania technik szkoleniowych w odpowiedzi na określone cele szkoleniowe,
- budowania zaawansowanych narzędzi szkoleniowych trenera biznesu,
- wyboru i konstruowania innowacyjnego procesu design thinking,
- zarządzania grupą w przebiegu procesów facylitacji i moderacji grupowej,
- stosowania zaawansowanych form pracy z ciałem, nad emisją głosu i budowania profesjonalnego wizerunku biznesowego – zaawansowany wideotrening.
Grupa docelowa
- Trenerzy biznesu z doświadczeniem minimum 2-letnim w prowadzeniu szkoleń
- Trenerzy i szkoleniowcy, którzy ukończyli Business Trainer Certificate (BTC) oraz absolwenci innych wielosesyjnych programów, szkół i szkoleń trenerskich
- Menedżerowie z doświadczeniem trenerskim
- Wszyscy dojrzali trenerzy, którzy chcieliby wzbogacić swój warsztat o nowe formy metodyki i pracy z grupą
Język szkolenia
Zajęcia są prowadzone w języku polskim. W formule zamkniętej – na życzenie firmy zamawiającej – szkolenie może odbywać się w języku angielskim.
Korzyści dla uczestnika programu
- Zdobycie kompleksowych umiejętności projektowania i prowadzenia innowacyjnych sesji szkoleniowych, facylitacyjnych, zorientowanych na efektywność i cele biznesowe
- Zdobycie wiedzy i umiejętności dotyczących budowania i wykorzystywania zaawansowanych form, metod i narzędzi szkoleniowych
- Zbudowanie i doskonalenie kompetencji osobistych ważnych z punktu widzenia skutecznego trenera – innowatora biznesu
- Poprawa skuteczności trenerskiej w zakresie zarządzania zespołem w procesie szkoleniowym
- Indywidualna diagnoza kompetencji trenerskich
- Doświadczenie pracy ze zróżnicowanym dedykowanym zespołem trenerów, konsultantów, coachów
Tematyka. Program ramowy
SESJA I. SYSTEMOWE I STRATEGICZNE ZARZĄDZANIE METODAMI ROZWOJU W ORGANIZACJACH. STRATEGIA HR W ORGANIZACJACH A METODY ROZWOJU
1. Systemowe zarządzanie metodami rozwoju – szkolenia, doradztwo, coaching
2. Trener w organizacji jako partner w biznesie: trener w roli konsultanta
3. Wzmacnianie skuteczności procesu szkoleniowego i rozwojowego
4. Praktyczne zastosowanie metod i narzędzi na każdym etapie procesu szkoleniowego
SESJA II. MODERACJA GRUPOWA I FACYLITACJA GRAFICZNA Z TECHNIKAMI WIZUALNYMI. LABORATORIUM ZAAWANSOWANYCH METOD WZMACNIANIA GRUP W KREOWANIU ROZWIĄZAŃ
1. Rola facylitatora/ moderatora i zarządzanie oczekiwaniami interesariuszy
2. Narzędzia do moderowania określonych typów spotkań
3. Techniki moderacyjne w pracy z zespołem
4. Myślenie wizualne a facylitacja. Metoda „world cafe” w wykonaniu uczestników
SESJA III. ŚWIADOMA OBECNOŚĆ – ZAAWANSOWANE METODY IMPROWIZACJI W PRACY Z GRUPĄ. BUDOWANIE WIARYGODNOŚCI OSOBISTEJ I PROFESJONALNEGO WIZERUNKU
1. Techniki improwizacji – metoda kreatywnego myślenia i niekonwencjonalnej pracy z grupą
2. Trener i mówca – Wielki Kreator
3. Improwizacja – praktyczne zasady i ćwiczenia do zastosowania w szkoleniach
4. Doskonalenie indywidualnych kompetencji improwizacji i kreacji
SESJA IV. SZTUKA TWORZENIA INNOWACJI – DESIGN THINKING. INNOWACYJNY TRENER-KONSULTANT
1. Rewolucja: od designu do Design Thinking
2. Inspiration: zrozumieć obiorcę
3. Ideation: tworzenie rozwiązań i prototypowanie
4. Implementation: ocena i wdrażanie nowych rozwiązań
SESJA V. PROJEKTOWANIE ZAAWANSOWANYCH METOD SZKOLENIOWYCH – SYMULACJE I GRY BIZNESOWE. TRENER JAKO PROJEKTANT NOWOCZESNYCH METOD EDUKACYJNYCH
1. Symulacyjne gry szkoleniowe w edukacji – kluczowe pojęcia
2. Psychologia gracza – mechanizmy psychologiczne u graczy i mechanizmy psychologiczne w procesie rozgrywki
3. Mechanika i dynamika symulacyjnych gier szkoleniowych
4. Projektowanie i produkcja gier – praca w oparciu o case study
SESJA VI. MENTORING W PRACY TRENERA. TRENER JAKO KONSULTANT ROZWOJU
1. Mentor jako partner w biznesie – współprojektowanie działań rozwojowych w organizacji
2. Motywowanie do rozwoju jako zadanie mentora
3. Narzędzia w pracy mentora
4. Metody rozwoju różnych grup pokoleniowych
WSPARCIE ROZWOJU – superwizja i mentoring
MASTER TRAINER INDIVIDUAL DEVELOPMENT PROGRAM – zastosowane narzędzia diagnozy i wzmacniania kompetencji:
Na start programu – diagnoza kompetencji
Bateria Testów IBD – zestaw uznanych testów diagnostycznych:
- rzetelne i wygodne narzędzie indywidualnej diagnozy kompetencji,
- raport indywidualny dla każdego uczestnika,
- indywidualna sesja informacji zwrotnych dla każdego uczestnika.
Na zakończenie programu – wzmacnianie kompetencji
Superwizja w oparciu o Arkusz Obserwacji Superwizyjnej (AOS):
- każdy uczestnik może skorzystać ze wsparcia superwizora w trakcie prowadzenia własnego szkolenia wraz indywidualną informację zwrotną.
Sesja mentoringu indywidualnego:
- każdy uczestnik może skorzystać z jednogodzinnej sesja zdalnego mentoringu z senior trenerem.
Korzyści z diagnozy:
- indywidualna diagnoza predyspozycji i potencjału, analiza kluczowych kompetencji z uwagi na działania rozwojowe,
- pogłębienie samoświadomości osobistego funkcjonowania w zakresie kompetencji kluczowych
- w pracy osoby odpowiedzialnej za rozwój kadry w organizacji – trenera, moderatora, facylitatora, projektanta metod rozwojowych,
- wzrost elastyczności zachowania poprzez pracę w oparciu o indywidualny plan rozwoju.
Korzyści z superwizji:
- pozwala przyjrzeć się w oczach specjalisty, uzyskać informacje zwrotne,
- stwarza przestrzeń do głębszej refleksji nad prowadzonymi działaniami szkoleniowo-rozwojowymi,
- jest źródłem inspiracji i pokazuje nowe kierunki rozwoju,
- wyzwala z błędnych wyobrażeń o sobie i swojej pracy.
Korzyści z mentoringu:
- zmotywowanie do rozwoju zawodowego i osobistego,
- jasne sprecyzowanie celów zawodowych,
- większa satysfakcja z własnych aktywności trenerskich, lepsze zrozumienie ich roli i znaczenia,
- możliwość spojrzenia na własną pracę i doświadczenie z innej perspektywy.
Metody szkoleniowe
A c t i o n L e a r n i n g: gry szkoleniowe , tematyczne case study, filmy instruktażowe, role play, ćwiczenia indywidualne i grupowe, testy, dyskusje moderowane, feedback trenerski i feedback partnerski, mentoring, sesje coachingowe, biblioteka e-learningowa, zadania wdrożeniowe: projekty indywidualne i zadania zespołowe.
Słowa kluczowe: szkolenie otwarte, szkolenie certyfikowane, trener biznesu, proces szkoleniowy, kompetencje trenerskie, symulacyjne gry szkoleniowe, zarządzanie grupą, moderator, facylitator, szkolenia w Warszawie
Zobacz także szkolenia otwarte dla trenerów:
Master Sales Trainer Certificate (MST)
Business Trainer Certificate (BTC)