Czas trwania 48 godz., 6 dni Ilość sesji 3

Najbliższe terminy

Termin Miejsce Cena - zw. z VAT
30.01.2025 - 28.02.2025 On-line 4500 PLN
27.02.2025 - 28.03.2025 On-line 4500 PLN
27.03.2025 - 25.04.2025 On-line 4500 PLN
Wypełnij zgłoszenie

Zarządzanie talentami i karierą

 

Program jest realizowany w formule online active learning. Gwarantuje ona wysoką jakość i interaktywność prowadzonych zajęć oraz dostęp do najlepszych prowadzących i ekspertów. Pozwala uczyć się z dowolnego miejsca w Polsce i za granicą, w odpowiednim dla siebie czasie i miejscu.

Jak pracujemy?

  • Poszczególne sesje odbywają się w układzie: 4 godz. zajęć przed południem | przerwa obiadowa | 3 godz. zajęć popołudniu.
  • Nasi wykładowcy i trenerzy są w pełni przygotowani do prowadzenia szkoleń w formule online (od wielu lat łączymy zajęcia stacjonarne z edukacją zdalną).
  • Sesje realizujemy przy wykorzystaniu platformy Teams.
  • Materiały szkoleniowe, case studies oraz ćwiczenia udostępniamy do pobrania na platformie e-learningowej.
  • W odniesieniu do programów certyfikowanych nasi absolwenci otrzymują certyfikaty potwierdzające zdobycie kwalifikacji (dotyczy to również certyfikatów międzynarodowych).

 

Zarządzanie talentami i karierą – certyfikowane szkolenie Certificate in Talent and Career Management dostarcza kompleksowej wiedzy z zakresu rozwijania pracowników, budowy ścieżek karier i zarządzania talentami w odniesieniu do strategii organizacji oraz jej modelu kompetencyjnego.

Warsztatowy charakter zajęć oraz analiza studiów przypadku pozwalają uczestnikom szkolenia nabyć praktyczne umiejętności opracowywania i wdrażania programów rozwojowych.

D o  p o b r a n i a:  Broszura Certificate in Talent and Career Management

 

PROGRAM CERTYFIKOWANY

   

 

Cele szkolenia

  • Przedstawienie uczestnikom różnych koncepcji budowania polityki zarządzania rozwojem pracowników w organizacji, z uwzględnieniem najnowszych trendów.
  • Zaprezentowanie podejścia do rozwoju opartego na modelu kompetencji.
  • Zaznajomienie z metodami diagnozy potencjału zawodowego, budowania planów rozwoju stosowanych w nowoczesnym doradztwie personalnym oraz w najlepiej zarządzanych firmach na świecie.
  • Przedstawienie głównych założeń dotyczących tworzenia, wdrażania i stosowania programów zarządzania talentami menedżerskimi i eksperckimi.
  • Pokazanie praktycznych umiejętności stosowania prezentowanych metod, z uwzględnieniem planowania własnego rozwoju zawodowego.

 

Grupa docelowa

  • Menedżerowie HR
  • Specjaliści działów HR i osoby odpowiadające za rozwój pracowników w organizacji
  • Specjaliści ds. rekrutacji, administracji kadrowej, wynagradzania (innych obszarów zarządzania ludźmi poza rozwojem) zainteresowani karierą zawodową w HR, chcący doskonalić swoje kompetencje w obszarze rozwijania pracowników, zarządzania talentami
  • HRBP, którym zależy na pełnym uczestnictwie w działaniach rozwojowych pracowników, z obszaru merytorycznego, za który odpowiadają

 

Język szkolenia

Zajęcia są prowadzone w języku polskim. W formule zamkniętej – na życzenie firmy zamawiającej – szkolenie może odbywać się w języku angielskim.

 

Korzyści dla organizacji i uczestników

  • Zbudowanie strategicznej perspektywy zarządzania procesem rozwoju w firmie.
  • Nauczenie umiejętności niezwykle istotnych w procesie rozwoju: strategicznej perspektywy w rozwijaniu pracowników – odniesienie do modelu kompetencyjnego organizacji, strategii działania.
  • Usystematyzowanie, poznanie nowej wiedzy z zakresu rozwijania pracowników, budowy ścieżek karier, indywidualnego podejścia do rozwoju, zarządzania talentami.
  • Poznanie sposobów identyfikacji talentów organizacyjnych, podejścia do ich rozwoju i promocji w ramach organizacji.
  • Zwrócenie uwagi na rolę indywidualnej perspektywy w rozwijaniu pracowników: doboru metod pracy z wyróżniającymi się pracownikami, wykorzystanie mentoringu, coachingu.
  • Poznanie i przećwiczenie nowych umiejętności: prowadzenia rozmów indywidualnych z pracownikami w organizacji, mających na celu identyfikację potencjału lub prowadzenie rozmów rozwojowych.

 

Tematyka sesji

Sesja I. Talent Management jako jeden z elementów strategicznego zarządzania organizacją.

Sesja II. Cykl życia talentu w organizacji – rekrutacja, rozwój i zatrzymywanie talentów.

Sesja III. Budowa programów talentowych. Planowanie sukcesji i ścieżek kariery.

 

Metody szkoleniowe

W szkoleniach i warsztatach on-line wykorzystujemy powszechnie dostępne platformy internetowe.

Wykłady, ćwiczenia indywidualne (wypełnianie kwestionariuszy, refleksja), ćwiczenia grupowe (scenki, dyskusja grupowa z przypisanymi rolami, bez przypisanych ról), case study, burza mózgów, ćwiczenia praktyczne i dyskusja w małych grupach/ na forum, oglądanie fragmentów filmów szkoleniowych i fabularnych (analiza zachowań bohaterów).

Słowa kluczowe: szkolenie otwarte, szkolenie certyfikowane, zarządzanie talentami, ścieżki kariery, szkolenia dla HR.

Zobacz także:

Certified HR Business Partner (CHRBP)

Certified Assessor for Assessment & Development Centre (CAADC)

Certified Compensation and Benefits Professional (CCBP)

 

 

Program szczegółowy

Szkolenie otwarte z zarządzania talentami i budowy ścieżek karier

SESJA I. TALENT MANAGEMENT JAKO JEDEN Z ELEMENTÓW STRATEGICZNEGO ZARZĄDZANIA ORGANIZACJĄ

Kluczowe cele sesji to:

  • Spojrzenie na Talent Management jako na jeden z elementów strategicznego zarządzania organizacją.
  • Uspójnienie definicji talentu.
  • Uspójnienie wiedzy na temat Talent Management.
  • Poznanie różnych koncepcji zarządzania talentami.
  • Poznanie narzędzia do zarządzania potencjałem pracowniczym.

Omawiane zagadnienia:

  1. Definicja talentu.
    • Interdyscyplinarne ujęcie.
    • Koncepcje z zakresu ZZL.
  1. Zarządzanie organizacją vs zarządzanie talentami.
    • Czynniki wewnętrzne i zewnętrzne.
    • Zarządzanie w oparciu o model kompetencyjny.
  1. Talent management.
    • Koncepcje i strategie.
    • Zarządzanie potencjałem: 9-box Talent Matrix.

 

SESJA II. NARZĘDZIA SELEKCJI TALENTÓW W ORGANIZACJI. CYKL ŻYCIA TALENTU

Kluczowe cele sesji to:

  • Omówienie cyklu życia talentu.
  • Ustalenie różnicy między przyciąganiem a identyfikacją talentu.
  • Poznanie metod identyfikacji talentów (rozmowa z menadżerem, testy kompetencyjne i psychometryczne, wywiad kompetencyjny, AC/DC, SOOP, ocena 360).
  • Omówienie metod rozwoju talentów (zasada 70/20/10).
  • Identyfikacja czynników wpływających na retencję talentów (model przywiązania organizacyjnego, teorie motywacji).
  • Poznanie zasad prowadzenia Exit Interview.

Omawiane zagadnienia:

1. Cykl życia talentu.

2. Przyciąganie vs identyfikacja talentów.

3. Testy kompetencyjne i psychometryczne.

    • Wywiad kompetencyjny.
    • AC/DC.
    • Ocena pracownicza.
    • Rozwój talentów.
    • Zatrzymanie talentów.

4. Model przywiązania organizacyjnego.

5. Teorie motywacji.

6. Exit Interview.

 

SESJA III. BUDOWA PROGRAMÓW TALENTOWYCH. PLANOWANIE SUKCESJI I ŚCIEŻEK KARIERY

Kluczowe cele sesji to:

  • Poznanie zasad tworzenia programów talentowych – kryteria doboru uczestników, narzędzia identyfikacji i rozwoju talentów, etapy programu talentowego, interesariusze i komunikacja programu, pomiar efektywności.
  • Poznanie metod zarządzania karierą – planowanie ścieżek kariery oraz sukcesji.
  • Omówienie zasad prowadzenia rozmowy rozwojowej z pracownikiem oraz tworzenia Indywidualnego Planu Rozwoju.
  • Omówienie działań wobec osób, które nie są objęte inicjatywami rozwojowymi.

Omawiane zagadnienia:

  1. Rozwój pracownika.
  2. Programy talentowe.
    • Kryteria naboru uczestników.
    • Narzędzia selekcji i rozwoju.
    • Etapy programu.
    • Interesariusze i komunikacja.
  1. Rozmowa rozwojowa i indywidualny plan kariery.
  2. Zarządzanie karierą.
    • Tworzenie ścieżek kariery.
    • Planowanie sukcesji.
  1. Działania wobec pozostałych pracowników.

 

 

Prowadzący

Prowadzący moduły

Włodzimierz K. Buśkiewicz - senior konsultant/ senior trener

Prezes Zarządu IBD Business School i Polskiej Fundacji Badań nad Zarządzaniem, członek Rady Programowej IBD Business School
Absolwent psychologii na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim. Praktyk biznesu z wieloletnim stażem na kluczowych stanowiskach menedżerskich. Doświadczenie...>>

Aneta Cibik-Matujewicz - senior konsultant/ senior trener

Dyrektor Programowy w IBD Business School
Doktor nauk humanistycznych (UW), psycholog (UW), coach (ICC) oraz praktyk biznesu z kilkunastoletnim stażem. Doświadczenie w obszarze zarządzania...>>

Marzena Kostelecka - senior trener/ senior konsultant/ coach

Absolwentka Wydziału Filologii Uniwersytetu Śląskiego oraz studiów podyplomowych z zarządzania ludźmi (Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Zarządzania...>>

dr Katarzyna Nizińska - senior konsultant/ senior trener/ coach

Absolwentka Szkoły Głównej Handlowej oraz stypendystka rządu kanadyjskiego w programie MBA dla pracowników naukowych uniwersytetów Carleton w Ottawie,...>>

Terminy

On-line

30-31.01.2025 Sesja I
13-14.02.2025 Sesja II
27-28.02.2025 Sesja III

27-28.02.2025 Sesja I
13-14.03.2025 Sesja II
27-28.03.2025 Sesja III
27-28.03.2025 Sesja I
10-11.04.2025 Sesja II
24-25.04.2025 Sesja III

 

 

Warunki udziału

Cena szkolenia: 4500 PLN* (obejmuje udział w zajęciach, materiały szkoleniowe, certyfikat IBD Business School).

Cena szkolenia z dodatkowym certyfikatem International Education Society: 4900 PLN (w tym koszt certyfikatu 400 PLN).

Warunkiem uzyskania certyfikatów ukończenia programu, przyznawanych przez IBD Business School oraz International Education Society, jest obecność na minimum 80% zajęć.

 

Szczegółowych informacji na ten temat udziela Dział Programów Otwartych. Zapraszamy do kontaktu 695 330 033, (022) 768 20 22 lub szkoleniaotwarte@ibd.pl

 

Wszystkie nasze szkolenia znajdują się w Bazie Usług Rozwojowych.

Dowiedz się więcej jak skutecznie uzyskać dofinansowanie –  przeczytaj artykuł!

 

Miejsce zajęć

On-line | Warszawa | Poznań | Katowice | Gdańsk | Wrocław | Kraków | Serock | Łódź | Rzeszów | Kielce

 

*IBD Business School, jako jednostka kształcenia ustawicznego (Zaświadczenie nr 12/K/10 [1], wydane przez Biuro Edukacji Urzędu m.st. Warszawy), podlega systemowi oświaty w rozumieniu przepisów o systemie oświaty. 

Referencje

Idąc na szkolenie nie miałam jakiś określonych oczekiwań, ponieważ temat był dla mnie dość nowy, wcześniej nie miałam styczności z programami talentowymi, dlatego od razu po szkoleniu miałam dużo informacji do przetworzenia i musiało mi się to trochę ułożyć. Teraz gdy już mogę spojrzeć na wszystko z innej perspektywy mogę z czystym sumieniem powiedzieć, że szkolenie było bardzo profesjonalne, poszerzyło moją wiedzę w zakresie zarządzania talentami i już widzę pierwsze korzyści w mojej pracy zawodowej. Prowadzący wykonali świetną pracę. Na każdym spotkaniu zadbano o miłą, kameralną atmosferę, pani Aneta dostosowała sposób prowadzenia szkolenia do poziomu zaawansowania grupy, p. Włodek wprowadził lekką zmianę w ćwiczeniach, która okazała się bardzo trafiona. Bardzo się cieszę, że mogłam być częścią grupy i na pewno szkolenie będzie dla mnie wartością dodaną
Zuzanna Rostkowska Główny specjalista Główny Urząd Statystyczny
Miałam okazję uczestniczyć w szkoleniu z zarządzania talentami i budowy ścieżek karier. Szkolenie zostało przygotowane bardzo starannie, prezentacje były ciekawe, a zadania w grupach dobrane tak, aby uczestnicy mogli w praktyce i na bieżąco przećwiczyć świeżo nabyte umiejętności. Chciałabym również wyrazić uznanie dla profesjonalizmu wykładowców, którzy starali się nie tylko przekazać niezbędną wiedzę, ale także dzielili się swoim doświadczeniem i chętnie słuchali opinii innych uczestników. Dziękuję, bardzo przydatne szkolenie!
Dorota Siewert
Szkolenie CTCM w jakim miałam przyjemność uczestniczyć spełniło moje oczekiwania oraz wiele więcej. Swój udział rozpoczynałam pełna otwartości na nową dla mnie wiedzę i umiejętności, gotowa do poszerzania swoich doświadczeń w tej akurat sferze rozwoju zawodowego. Jako osobie zajmującej się zarządzaniem zasobami ludzkimi w służbie cywilnej, szkolenie dało mi szansę na wyjście poza dobre praktyki, z których korzystam w pracy i wprowadzenie pozornie drobnej zmiany o sporym znaczeniu innowacyjnym dla procesów. Natomiast w osobistej perspektywie, myślę o szkoleniu CTCM jako wyjście poza strefę zawodowego komfortu.
Eliza Witkowska Starszy Specjalista Główny Urząd Statystyczny
Miałam przyjemność uczestniczyć w programie szkoleniowym Certificate in Talent and Career Management (CTCM), zorganizowanym przez IBD Business School. Szkolenie zostało przeprowadzone terminowo, z dużą starannością i zgodnie z moimi potrzebami. Na podkreślenie zasługuje bardzo dobre przygotowanie trenerów – Anny Bugalskiej oraz Marzeny Kosteleckiej, które przeprowadziły zajęcia na najwyższym poziomie profesjonalizmu, bardzo ciekawie i z dużym zaangażowaniem, wykazując się ogromną wiedzą i doświadczeniem zawodowym.
Justyna Pakuła HR Manager Euler Hermes