Individual Competence Profile (ICP) to autorskie narzędzie IBD Business School do oceny kompetencji tzw. metodą 360 stopni i wspierającym osoby oceniane w ich rozwoju. Ocena 360 stopni polega na ocenianiu kompetencji przez inne osoby. Umożliwia to przede wszystkim poszerzenie perspektywy i zmianę patrzenia na siebie.
Możliwa jest nieograniczona ilość grup oceniających i osób ocenianych. Jest to, oczywiście, uzależnione od sytuacji firmy. Najczęściej wykorzystywane grupy ocenianych przez naszych klientów to: przełożony, podwładni, współpracownicy, klienci zewnętrzni i wewnętrzni. Rekomendujemy grupę ocenianą do 20 osób.
Ocena 360 stopni – cały proces od momentu podjęcia decyzji po udzielenie informacji zwrotnej możemy zakończyć w trakcie 6 tygodni. Długość trwania procesu oceny jest uzależniony od zaangażowania firmy i wsparcia na każdym etapie realizacji oceny.
Ocena 360 stopni – co nas wyróżnia
Kwestionariusz ICP zweryfikowany pod względem psychometrycznym i dostosowany do specyfiki polskich organizacji
Szeroka pula kompetencji pozwalająca na ich adekwatny dobór do potrzeb organizacji
Możliwość oceniania w jednym czasie dużej liczby menedżerów przez różne grupy oceniające
Dopasowanie zawartości raportu do specyfiki organizacji: raport dostępny w wersji skróconej i rozszerzonej
Dostępność raportu zbiorczego pozwalającego na analizę całej ocenianej grupy, pokazanie zbiorczych potrzeb rozwojowych i rekomendacji dla kolejnej oceny
Elastyczność w dopasowaniu się do oczekiwań klienta
Pełna informatyzacja procesu
Zapewnienie bezpieczeństwa i ochrony danych
Ocena 360 stopni – korzyści z zastosowania narzędzia ICP
Kompleksowy obraz kompetencji pracownika w ocenie 360 stopni
Zobiektywizowana informacja o mocnych stronach i obszarach do rozwoju pochodząca z wielu źródeł
Wiedza niezbędna do planowania ścieżek kariery
Wzrost trafności decyzji o działaniach rozwojowych
Powiązanie planów rozwojowych pracowników z kierunkami rozwoju organizacji
Możliwość wykorzystania ICP w długoterminowym pomiarze efektywności szkoleń
Kształtowanie i wzmacnianie pożądanych zachowań wśród pracowników
Budowanie kultury otwartej komunikacji w organizacji
Metodologia ICP w ocenie 360 stopni
Spójna i zweryfikowana statystycznie koncepcja kompetencji oraz składających się na nią zachowań
Ocena kompetencji na podstawie możliwych do zaobserwowania zachowań
Pomiar szeregu zachowań składających się na daną kompetencję
Informacja zwrotna dla osób ocenianych zawsze wsparta facylitacją
Określenie poziomu kompetencji na podstawie częstości występowania zachowań
Sprawdzenie jakości narzędzia ICP w badaniach nad pracownikami polskich organizacji