Aureliusz Leżeński
Dyrektor Szkoły Coachingu IBD-NMC
i Działu Coachingu Systemowego
alezenski@ibd.pl

Agnieszka Ausfeld
Business Development Manager
tel. kom. +48 695 339 550
aausfeld@ibd.p

Coaching systemowy IBD Business School wyróżnia się na rynku usług coachingowych kompleksowym podejściem – partnerem jest zarówno klient (menedżer), jak i cała organizacja. Pozwala na zastosowanie precyzyjnie dobranego modelu coachingu do potrzeb organizacji. Formuła coachingu systemowego opiera się na sprawdzonych metodologiach najlepszych standardów coachingowych: International Institute of Coaching and Mentoring (IIC&M), International Coach Federation (ICF), International Coaching Community (ICC). Coachowie IBD mają rozległe doświadczenie w pracy z organizacjami biznesowymi z różnych branż.

 

Co wyróżnia coaching systemowy IBD Business School?

Perspektywa badawcza

  • IBD posiada narzędzia do oceny funkcjonowania uczestników coachingu w organizacji (pomiar wieloźródłowy w modelu oceny 360 stopni oraz badania testami kompetencyjnymi i psychologicznymi).
  • Po zakończeniu coachingu mierzone są jego efekty przy wykorzystaniu skoordynowanych ocen coacha, uczestnika coachingu i osoby zamawiającej coaching w organizacji.
  • Możliwość monitorowania własnego rozwoju zawodowego coacha poprzez udostępnienie narzędzi do oceny stylu jego pracy przez klienta.

 

Kompleksowość podejścia

  • Synchronizacja procesu zarówno z organizacją, jak i z klientem.
  • Dobór adekwatnej metody pracy (executive coaching, team coaching, sales coaching).
  • Włączanie coachingu w szeroki kontekst działań rozwojowych realizowanych w IBD (projekty badawcze, doradcze i szkoleniowe).
  • Możliwość wspierania procesu coachingowego (blended learning, ukierunkowane publikacje itp.).
  • Doświadczenie w dużych projektach coachingowych realizowanych równolegle na terenie całego kraju.

 

Superwizja

  • Własny system superwizji dla coachów IBD
  • Możliwość superwizji dla coachów w organizacjach, które są klientami IBD
  • Superwizja coachingu sprzedażowego na stanowisku pracy

 

Przejrzyste zasady

  • Transparentne i bezpieczne systemy raportowania i poufności danych
  • Spójny zespół coachów, stosujących te same narzędzia i modele wiedzowe
  • Kodeks etyczny uwzględniający zarówno aksjologię biznesu, jak i potrzeby uczestników coachingu

 

Korzyści z zastosowania coachingu systemowego

  • Rozwija zasoby klienta – przy wsparciu coacha są realizowane cele wskazane zarówno przez uczestnika coachingu, jak i organizację.
  • Pozwala na implementację efektów coachingu w szerokim zakresie, uwzględniającym uwarunkowania kultury organizacyjnej, specyfiki zespołu i oczekiwania przełożonych, a także strategii czy planowanych zmian.
  • Zakłada indywidualne dopasowanie rozwiązań i metod coachingowych do potrzeb klienta oraz całej organizacji (executive coaching, team coaching, sales coaching).
  • W wymierny sposób podnosi efektywność menedżera w perspektywie indywidualnej i organizacyjnej.
  • Umożliwia pomiar procesu coachingowego na poszczególnych etapach (w fazie diagnozy, podczas coachingu, jak i po zakończeniu procesu).

 

D o  p o b r a n i a: Coaching Systemowy 2016