Czas trwania 16 godz., 2 dni Ilość sesji 1

Najbliższe terminy

Termin Miejsce Cena
23.11.2017 - 24.11.2017 Warszawa 1500 PLN
14.12.2017 - 15.12.2017 Warszawa 1500 PLN
09.01.2018 - 10.01.2018 Warszawa 1500 PLN
Wypełnij zgłoszenie

Experience Marketing

 

Jak budować autentyczną relację z konsumentem i wyróżnić się na tle konkurencji?

W dzisiejszych czasach, gdy konkurencja na rynku dóbr i usług jest ogromna, a bogacące się społeczeństwo jest bombardowane niezliczoną ilością ofert i promocji, pojawia się pytanie, w jaki sposób wyróżnić się na tle konkurencji.  Właściwej odpowiedzi może dostarczyć koncepcja marketingu doświadczeń.

Współczesny konsument oczekuje nie tylko wysokiej jakości i użyteczności produktu, ale także odpowiednich doznań. Zadaniem marketingu doświadczeń jest wywołanie pozytywnych skojarzeń z marką wśród określonej grupy odbiorców. To z kolei wpływa na siłę pożądania produktu lub usługi danej marki, a co za tym idzie: możliwości osiąganie wyższej marży i osiągania bliskości z klientem.

 

PROGRAM CERTYFIKOWANY

   

PARTNER PROGRAMU

 

 

 

Grupa docelowa

Program dla kadry menedżerskiej wyższego i średniego szczebla (minimum 6 lat doświadczenia zawodowego), a w szczególności dla:

  • przedsiębiorców, właścicieli firm i dyrektorów odpowiedzialnych za strategie oraz chcących zwiększyć efektywność działań marketingowych w zakresie nowoczesnego marketingu
  • kierowników marek i produktów odpowiedzialnych za kreowanie nowych produktów (Product Manager, Brand Manager itp.)
  • menedżerów i specjalistów ds. komunikacji marketingowej współpracujących z Product i Brand Managerami
  • dyrektorów, specjalistów i menedżerów ds. marketingu, sprzedaży oraz PR
  • menedżerów i specjalistów z obszaru sprzedaży, pragnących poznać nowoczesne koncepcje marketingowe w zakresie obsługi klienta
  • pracowników agencji reklamowych
  • osób współpracujących z marketingiem i chcących poszerzyć swoją wiedzę i umiejętności z zakresu nowoczesnego marketingu
  • wszystkich pragnących poznać koncepcję experiential marketingu

 

Cele szkolenia

  • Wzrost wiedzy w zakresie marketingu doznań, jego istoty i poszczególnych typów doświadczeń wykorzystywanych podczas kreowania działań marketingowych
  • Nabycie wiedzy w obszarze budowania strategii marketingowej wg koncepcji marketingu doświadczeń
  • Rozwój umiejętności i kompetencji w zakresie tworzenia doświadczenia wg koncepcji experiential marketingu
  • Inspiracja

 

Język szkolenia

Zajęcia są prowadzone w języku polskim i angielskim (podczas gry). W formule zamkniętej szkolenie na osobnych warunkach może odbywać się w języku angielskim.

 

Korzyści

  • Dowiesz się, czym jest marketing doświadczeń i jakie typy doznań można dostarczać klientom.
  • Nabędziesz wiedzę i rozwiniesz umiejętności, jak budować strategię marketingu doznań.
  • Doświadczysz obszarów marketingu doświadczeń poprzez casy i ćwiczenia, doświadczenie.
  • Poznasz trendy rynkowe wpływające na popularność i zasięg marketingu doświadczeń.
  • Zainspirujesz się.

 

Tematyka

  1. Marketing doświadczeń – podstawy koncepcji
  2. Obszary experience marketingu. Podejście modułowe wg B. H. Schmitta
  3. Koncepcje i strategia projektowania doświadczenia

 

Metody szkoleniowe

  • Doświadczenie w zakresie sensoryki
  • Ćwiczenia, w tym zadania grupowe wykorzystujące aktywne, nowoczesne metody nauki, elementy ABIs (art based initiatives) itp.
  • Przykłady i studia przypadków
  • Spotkanie on-line
  • Miniprezentacja/ wykład
  • Test i quizy przeprowadzone w nieoceniającej atmosferze
  • Preworki w formie artykułu do przeczytania przed zajęciami
  • Materiały filmowe, wizualne, dźwiękowe i inne

 

Słowa kluczowe: szkolenie otwarte, szkolenie certyfikowane, marketing doświadczeń, experience marketing, zarządzanie marką, nowoczesny marketing, szkolenia w Warszawie

Program szczegółowy

Szkolenie otwarte z marketingu doświadczeń

 

I. Marketing doświadczeń – podstawy koncepcji

1. Dlaczego konsumenci pragną doświadczeń?

  • Prezentacja przekształceń ekonomicznych i społeczno-kulturowych, który doprowadziły do pojawienia się gospodarki doświadczeń
  • Profil konsumenta zainteresowanego udziałem w gospodarce doświadczeń

2. Czym jest marketing doświadczeń?

  • Gospodarka doświadczeń a marketing doznań
  • Rodzaje doświadczeń

 

II. Obszary experiential marketingu. Podejście modułowe wg B. H. Schmitta

1. Moduł sensoryczny

  • Istota i rodzaje marketingu sensorycznego
  • Jakie korzyści daje stosowanie marketingu zmysłowego?
  • Przykłady zastosowania

2. Obszar emocji

  • Kiedy ten rodzaj marketingu jest skuteczny?
  • Zarządzanie emocjami oparte na autentyczności wg Pine i Gilmore
  • Przykłady zastosowania

3. Moduł intelektualny

  • Kiedy stosować ten rodzaj marketingu?
  • Przepis na udaną kampanię w obszarze intelektu
  • Przykłady zastosowania

4. Moduł behawioralny

  • Istota i cechy działań w sferze zachowań
  • Przykłady zastosowania

5. Moduł relacyjny

  • Istota i psychologia działań w obszarze relacji
  • Budowanie społeczności wokół marki
  • Przykłady zastosowania

6. Studium przypadku

 

III. Zarządzanie doświadczeniem klienta

  1. Poznanie i zrozumienie potrzeb klientów
  2. Doświadczenia a wartości marek i grupa docelowa
  3. Ćwiczenie: Mapa podróży klienta
  4. Zarządzanie doświadczeniem klienta (punkty styczności)
  5. Inscenizacja idealnego doświadczenia (Pine& Gilmore)

 

IV. Minibadanie etnograficzne

  1. Wprowadzenie metodyczne: o co chodzi w etnografii?
  2. Omówienie narzędzia badawczego (tabela z modułami Schmitta i elementami inscenizacji doświadczenia wg Pine’a i Gilmore’a do wypełnienia przykładami z badanej placówki)
  3. Podział uczestników na pary i losowanie punktu handlowego lub usługowego do przebadania
  4. Wyprawa w teren (badanie wybranych punktów handlowych i usługowych)
  5. Omówienie wyników i podsumowanie badania. Jakie elementy marketingu doświadczeń udało się odnaleźć w analizowanych placówkach? Które moduły i etapy inscenizacji doświadczenia idealnego nie zostały uruchomione? Wyobraź sobie, że badana placówka zatrudnia Cię jako konsultanta w celu wdrożenia strategii marketingu doświadczeń. Jakie usprawnienia zarekomendowałbyś analizowanej placówce?

 

Działania przygotowawcze: lektura wskazanego artykułu.

 

I n s p i r a c j e

 

Prowadzący

Prowadzący moduły

dr Katarzyna Dziewanowska - wykładowca/ trener

Adiunkt, Katedra Marketingu, Wydział Zarządzania, Uniwersytet Warszawski. Absolwentka Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, w 2008 roku...>>

Katarzyna Ładniak-Grońska – senior konsultant/ senior trener

Dyrektor Programów Marketingowych w IBD Business School
Psycholog i ekonomista, absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego i Szkoły Głównej Handlowej, a także szkoły „Profesjonalny Trener Biznesu” House...>>

dr Agnieszka Kacprzak - wykładowca/ trener

Adiunkt, Katedra Psychologii i Socjologii Zarządzania, Wydział Zarządzania, Uniwersytet Warszawski. Ukończyła studia w zakresie zarządzania i marketingu,...>>

Terminy

23.11.2017, Warszawa

14-15.12.2017, Warszawa

09.01.2018, Warszawa

Warunki udziału

Cena szkolenia*: 1 500 PLN netto + 23% VAT za osobę

Cena szkolenia z dodatkowym certyfikatem International Education Society: 1 900 PLN (w tym koszt certyfikatu 400 PLN).

Powyższa kwota zawiera koszty uczestnictwa w programie, materiały dydaktyczne, certyfikat IBD Business School, koszty sali szkoleniowej, zakwaterowanie i wyżywienie podczas programu. Uczestnicy programu AME biorą udział w programie na odrębnych zasadach. Kwota obowiązuje przy zgłoszeniu do końca 2017 roku.

Warunkiem uzyskania certyfikatów ukończenia programu, przyznawanych przez IBD Business School oraz International Education Society, jest obecność na minimum 80% zajęć.

 

Warunki organizacyjne

  • Liczebność grupy: optymalnie do 18 osób
  • Czas trwania: 1 sesja, 2 dni

 

Miejsce zajęć

Green Park Conference Centre w Serocku lub Sienna Training Centre w Warszawie

 

* IBD Business School, jako jednostka kształcenia ustawicznego (Zaświadczenie nr 12/K/10, wydane przez Biuro Edukacji Urzędu m.st. Warszawy), podlega systemowi oświaty w rozumieniu przepisów o systemie oświaty.