Experience Marketing (EX)
Marketing doświadczeń

Terminy i lokalizacje: 26.04.2017 - 27.04.2017, Warszawa
08.06.2017 - 09.06.2017, Warszawa
20.06.2017 - 21.06.2017, Warszawa
23.11.2017 - 24.11.2017, Warszawa
09.01.2018 - 10.01.2018, Warszawa
Czas trwania: 16 godz., 2 dni
Opis sesji: 1 sesja
Cena - zw. z VAT: 1500 PLN

Jak budować autentyczną relację z konsumentem i wyróżnić się na tle konkurencji?

W dzisiejszych czasach, gdy konkurencja na rynku dóbr i usług jest ogromna, a bogacące się społeczeństwo jest bombardowane niezliczoną ilością ofert i promocji, pojawia się pytanie, w jaki sposób wyróżnić się na tle konkurencji.  Właściwej odpowiedzi może dostarczyć koncepcja marketingu doświadczeń.

Współczesny konsument oczekuje nie tylko wysokiej jakości i użyteczności produktu, ale także odpowiednich doznań. Zadaniem marketingu doświadczeń jest wywołanie pozytywnych skojarzeń z marką wśród określonej grupy odbiorców. To z kolei wpływa na siłę pożądania produktu lub usługi danej marki, a co za tym idzie: możliwości osiąganie wyższej marży i osiągania bliskości z klientem.

Prowadzące program: dr Katarzyna Dziewanowska i dr Agnieszka Kacprzak

 

 

Partner programu

Grupa docelowa

Program dla kadry menedżerskiej wyższego i średniego szczebla (minimum 6 lat doświadczenia zawodowego), a w szczególności dla:

  • przedsiębiorców, właścicieli firm i dyrektorów odpowiedzialnych za strategie oraz chcących zwiększyć efektywność działań marketingowych w zakresie nowoczesnego marketingu
  • kierowników marek i produktów odpowiedzialnych za kreowanie nowych produktów (Product Manager, Brand Manager itp.)
  • menedżerów i specjalistów ds. komunikacji marketingowej współpracujących z Product i Brand Managerami
  • dyrektorów, specjalistów i menedżerów ds. marketingu, sprzedaży oraz PR
  • menedżerów i specjalistów z obszaru sprzedaży, pragnących poznać nowoczesne koncepcje markeitingowe w zakresie obsługi klienta
  • pracowników agencji reklamowych
  • osób współpracujących z marketingiem i chcących poszerzyć swoją wiedzę i umiejętności z zakresu nowoczesnego marketingu
  • wszystkich pragnących poznać koncepcję experiential marketingu

 

Cele szkolenia

  • Wzrost wiedzy w zakresie marketingu doznań, jego istoty i poszczególnych typów doświadczeń wykorzystywanych podczas kreowania działań marketingowych
  • Nabycie wiedzy w obszarze budowania strategii marketingowej wg koncepcji marketingu doświadczeń
  • Rozwój umiejętności i kompetencji w zakresie tworzenia doświadczenia wg koncepcji experiential marketingu
  • Inspiracja

 

Język szkolenia

Zajęcia są prowadzone w języku polskim i angielskim (podczas gry). W formule zamkniętej szkolenie na osobnych warunkach może odbywać się w języku angielskim.

 

Korzyści

  • Dowiesz się, czym jest marketing doświadczeń i jakie typy doznań można dostarczać klientom.
  • Nabędziesz wiedzę i rozwiniesz umiejętności, jak budować strategię marketingu doznań.
  • Doświadczysz obszarów marketingu doświadczeń poprzez casy i ćwiczenia, doświadczenie.
  • Poznasz trendy rynkowe wpływające na popularność i zasięg marketingu doświadczeń.
  • Zainspirujesz się.

 

Tematyka

  1. Marketing doświadczeń - podstawy koncepcji
  2. Obszary experience marketingu. Podejście modułowe wg B. H. Schmitta
  3. Koncepcje i strategia projektowania doświadczenia

 

Słowa kluczowe: marketing doświadczeń, experiential marketing, marketing doznań, customer experience, psycholgia biznesu, psychologia marketingu, Colin Shaw, koncepcja modularna Schmitta, model odwróconego myślenia, inscenizowanie doświadczeń wg Pine, Gilmore, etapy doświadczenia Shaw, Ivens, moduł relacyjny, moduł behawioralny, moduł intelektualny, punkty styczności, toutch points, e-doświadczenia, ux, marketing sensoryczny, marketing zapachowy, zarządzanie doświadczeniem klienta, art based initiatives, uczenie przez doświadczenie, unikalny program rozwojowy, case studies, praktyczne doświadczenia itp.

 

Metody szkoleniowe

  • Doświadczenie w zakresie sensoryki
  • Ćwiczenia, w tym zadania grupowe wykorzystujące aktywne, nowoczesne metody nauki, elementy ABIs (art based initiatives) itp.
  • Przykłady i studia przypadków
  • Spotkanie on-line
  • Miniprezentacja/ wykład
  • Test i quizy przeprowadzone w nieoceniającej atmosferze
  • Preworki w formie artykułu do przeczytania przed zajęciami
  • Materiały filmowe, wizualne, dźwiękowe i inne

 

 

dr Katarzyna Dziewanowska

Senior trener i konsultant, wykładowczyni na na Wydziale Zarządzania UW, autorka i współautorka licznych publikacji i książek, m.in. „Marketing doświadczeń”. Prowadziła projekty konsultingowe i badania w obszarze strategii marketingu doświadczeń oraz z zakresu wykorzystania Internetu i social media w marketingu. >>

Katarzyna Ładniak-Grońska

Dyrektor Programów Marketingowych w IBD, senior trener i konsultant,  psycholog i ekonomista. Specjalizuje się w zarządzaniu markami  z elementami psychologii biznesu i marketingu doświadczeń, tworzeniu i wprowadzaniu innowacyjnych produktów, także szkoleniowych. Doświadczony praktyk w budowaniu i rozwoju marek z różnych segmentów, m.in. Tchibo, Knorr, Davidoff Cafe. Wprowadziła  na rynek kilkadziesiąt  nowych produktów tzw. NPD uwzględniając wytyczne marketingu doświadczeń.>>

Agnieszka Kacprzak

Senior trener i konsultant IBD, związana z Katedrą Psychologii i Socjologii Zarządzania na Wydziale Zarządzania UW. Autorka i współautorka  artykułów i książek, m.in. "Gospodarka doświadczeń". Ma ponad 12 lat doświadczenia  w prowadzeniu badań, wykładów, ćwiczeń, konwersatoriów i seminariów, projektów konsultingowych z dziedziny zachowań konsumenckich, socjologii, marketingu i HR, budowania relacji i lojalności klientów.>>

Do prowadzenia zajęć będą zapraszani także guest speakers, praktycy biznesu pracujący w agencjach reklamowych i międzynarodowych korporacjach.

TERMINY EDYCJI:*

03-04.03.2017

26-27.04.2017

20-21.06.2017

09-10.01.2018

* Możliwość zmiany terminu w zależności od preferencji grup zorganizowanych. Terminy mogą ulec nieznacznym zmianom z przyczyn niezależnych od IBD Business School. Zajęcia odbywają się, wyłączając długie weekendy i święta.

 

WARUNKI UDZIAŁU I UZYSKANIA CERTYFIKATU:

Cena szkolenia**: 1 500 PLN netto + 23% VAT za osobę

Cena szkolenia z dodatkowym certyfikatem International Education Society: 1 900 PLN (w tym koszt certyfikatu 400 PLN).

Powyższa kwota zawiera koszty uczestnictwa w programie, materiały dydaktyczne, certyfikat IBD Business School, koszty sali szkoleniowej, zakwaterowanie i wyżywienie podczas programu. Uczestnicy programu AME biorą udział w programie na odrębnych zasadach. Kwota obowiązuje przy zgłoszeniu do końca 2016 roku.

Warunkiem uzyskania certyfikatów ukończenia programu, przyznawanych przez IBD Business School oraz International Education Society, jest obecność na minimum 80% zajęć.

 

WARUNKI ORGANIZACYJNE:

  • Liczebność grupy: optymalnie do 18 osób
  • Czas trwania: 1 sesja, 2 dni

 

MIEJSCE ZAJĘĆ:

Green Park Conference Centre w Serocku lub Sienna Training Centre w Warszawie

 

** IBD Business School, jako jednostka kształcenia ustawicznego (Zaświadczenie nr 12/K/10 [1], wydane przez Biuro Edukacji Urzędu m.st. Warszawy), podlega systemowi oświaty w rozumieniu przepisów o systemie oświaty.

EXPERIENCE MARKETING (EX)
Program szczegółowy

I. Marketing doświadczeń - podstawy koncepcji

1. Dlaczego konsumenci pragną doświadczeń?

  • Prezentacja przekształceń ekonomicznych i społeczno-kulturowych, który doprowadziły do pojawienia się gospodarki doświadczeń
  • Profil konsumenta zainteresowanego udziałem w gospodarce doświadczeń

2. Czym jest marketing doświadczeń?

  • Gospodarka doświadczeń a marketing doznań
  • Rodzaje doświadczeń

 

II. Obszary experiential marketingu. Podejście modułowe wg B. H. Schmitta

1. Moduł sensoryczny

  • Istota i rodzaje marketingu sensorycznego
  • Jakie korzyści daje stosowanie marketingu zmysłowego?
  • Przykłady zastosowania

2. Obszar emocji

  • Kiedy ten rodzaj marketingu jest skuteczny?
  • Zarządzanie emocjami oparte na autentyczności wg Pine i Gilmore
  • Przykłady zastosowania

3. Moduł intelektualny

  • Kiedy stosować ten rodzaj marketingu?
  • Przepis na udaną kampanię w obszarze intelektu
  • Przykłady zastosowania

4. Moduł behawioralny

  • Istota i cechy działań w sferze zachowań
  • Przykłady zastosowania

5. Moduł relacyjny

  • Istota i psychologia działań w obszarze relacji
  • Budowanie społeczności wokół marki
  • Przykłady zastosowania

6. Studium przypadku

 

III. Zarządzanie doświadczeniem klienta

  1. Poznanie i zrozumienie potrzeb klientów
  2. Doświadczenia a wartości marek i grupa docelowa
  3. Ćwiczenie: Mapa podróży klienta
  4. Zarządzanie doświadczeniem klienta (punkty styczności)
  5. Inscenizacja idealnego doświadczenia (Pine& Gilmore)

 

IV. Minibadanie etnograficzne

  1. Wprowadzenie metodyczne: o co chodzi w etnografii?
  2. Omówienie narzędzia badawczego (tabela z modułami Schmitta i elementami inscenizacji doświadczenia wg Pine’a i Gilmore’a do wypełnienia przykładami z badanej placówki)
  3. Podział uczestników na pary i losowanie punktu handlowego lub usługowego do przebadania
  4. Wyprawa w teren (badanie wybranych punktów handlowych i usługowych)
  5. Omówienie wyników i podsumowanie badania. Jakie elementy marketingu doświadczeń udało się odnaleźć w analizowanych placówkach? Które moduły i etapy inscenizacji doświadczenia idealnego nie zostały uruchomione? Wyobraź sobie, że badana placówka zatrudnia Cię jako konsultanta w celu wdrożenia strategii marketingu doświadczeń. Jakie usprawnienia zarekomendowałbyś analizowanej placówce?

 

Działania przygotowawcze: lektura wskazanego artykułu.

 

I n s p i r a c j e

 


Skontaktuj się z nami!

Programy otwarte

szkoleniaotwarte@ibd.pl,

tel. (22) 768 20 22, 695 330 033

Projekty zamknięte dla firm

kontakt@ibd.pl

tel. (22) 618 85 83

Przetargi

efs@ibd.pl

tel. 695 330 238, 695 330 173

 

single_posttype_t_ed_open.php

Formularz zgłoszeniowy

  • Aby zamówić szkolenie zamknięte wypełnij formularz. Doradca wkrótce skontaktuje się z Tobą.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez IBD Business School Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, właściciela serwisu IBD.pl w celu świadczenia oraz ewaluacji zamówionych usług oraz akceptuję Regulamin serwisu.
    Wyrażam zgodę na wykorzystanie i przetwarzanie moich danych osobowych do celów marketingowych przez Polską Fundacja Badań nad Zarządzaniem oraz IBD Business School Sp. z o.o. (zgodnie z Ustawą o ochronie danych osobowych z dnia 29.08.1997 r., Dz. U. z dn. 29.10.1997 r.).

Formularz zgłoszeniowy - doradztwo i badania

  • Aby zamówić usługę doradczą IBD Business School wypełnij formularz. Doradca wkrótce skontaktuje się z Tobą.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez IBD Business School Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, właściciela serwisu IBD.pl w celu świadczenia oraz ewaluacji zamówionych usług oraz akceptuję Regulamin serwisu.
    Wyrażam zgodę na wykorzystanie i przetwarzanie moich danych osobowych do celów marketingowych przez Polską Fundacja Badań nad Zarządzaniem oraz IBD Business School Sp. z o.o. (zgodnie z Ustawą o ochronie danych osobowych z dnia 29.08.1997 r., Dz. U. z dn. 29.10.1997 r.).